Житлові будинки в Чернівцях з 2018 року були зняті з балансу міської ради та передані у власність жителів. Утримання та обслуговування помешкань перейшло повністю до співвласників, які мають право наймати управлінські компанії для обслуговування будинків.
Про це повідомляє Чернівецька міська рада.
Є управителі та ОСББ, які виконують свої обов’язки, але є й такі, які беруть лише гроші за квартплату. Для деяких мешканців квартплата становить понад 200 гривень, а жодних робіт вони не бачать. У міській раді пояснили, з чого складається тариф квартплати та яка відповідальність управителів за невиконання обов’язків.
Я
кі послуги має надавати управлінська компаніяСкладових тарифу є дуже багато. Цей список – майже на три сторінки. Але мешканці мають знати, що управлінські компанії повинні прибирати прибудинкові території (двічі на тиждень), сходові клітки (раз на тиждень), підвали, технічні приміщення та покрівлі (двічі на рік).
Також мають здійснювати техогляди покрівлі, стін, цоколів, систем холодного водопостачання та водовідведення, мереж теплопостачання та зливової каналізації (двічі на рік). Крім того, у тарифі закладена дератизація й технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання (чотири рази на рік), заміна ламп у місцях загального користування (щоквартально).
Під час аварійних ситуацій, до прикладу, для усунення засмічення каналізації чи витоку води, в управителя є щонайбільше одна доба.
Якщо управитель не виконує свою роботуЯкщо управитель не робить те, що входить до тарифу, мешканці повинні реагувати на таку ситуацію. Перш за все за кожен випадок ненадання чи неякісного надання послуги, потрібно скласти акт-претензію. Це надалі дозволить вимагати перерахунок квартплати.
Акт-претензію потрібно надати управителю, щоб її затвердили підписом. Якщо управитель відмовляється підписувати акт-претензію, достатньо зібрати підписи трьох сусідів – тоді акт вважається дійсним. Тоді управитель повинен здійснити перерахунок квартплати.
Як замінити управителяЯкщо ваш управитель систематично не виконує своїх обов’язків, можете його змінити. Для цього зберіть збори співмешканців. За зміну управителя мають проголосувати 75 відсотків мешканців. Протокол зборів потрібно подати управителю і в департамент інфраструктури та благоустрою на зберігання. Про розірвання послуги управителя потрібно попередити заздалегідь. Упродовж двох місяців він повинен здійснити всі необхідні розрахунки з мешканцями, але це не зупиняє процес переходу. Не треба чекати ще два місяці, доки управитель здійснює розрахунки, за цей час можна перейти до нового управителя або створити ОСББ і самим управляти будинком.
Важливо знатиДетальніше щодо процедури заміни управителя можна проконсультуватися у департаменті інфраструктури та благоустрою міськради (вулиця Героїв Майдану, 176, кабінет № 59 та № 63, телефон: 52 41 44).
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
1-05-2022, 16:05
0
3 813