RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |



У Чернівцях з наступного року 22 школи стануть гімназіями.

Основне нововведення — ці заклади з 2022 року не будуть набирати старшокласників, пише molbuk.ua.



Тож майже тисяча школярів буде змушена або перейти до іншої школи, щоби продовжити навчання в старших класах, або піти навчатися у заклади професійно-технічної освіти. Батьки схвильовані такими змінами.

"МБ" зібрав найбільш поширені запитання, пов’язані із реформою, і звернувся із ними до начальниці управління освіти Чернівецької міської ради Ірини Ткачук.



Чому виникла потреба перетворювати всі школи на ліцеї та гімназії?

У законі про освіту наразі немає поняття "загальноосвітня школа" чи "ліцей-інтернат". Тепер є поняття "початкова школа", "гімназія" та "ліцей". Тому ми змушені до 28 вересня 2022 року цілком трансформувати заклади освіти. Загалом у Чернівцях будуть 22 ліцеї, 22 гімназії та військово-спортивний ліцей.
Гімназія – це освітній заклад, який надає послуги з 5 по 9 клас, ліцеї надають освіту також із 9 по 11 клас.

Чому в Чернівцях не всі школи стали ліцеями?

Це неможливо, бо є вимоги до закладів, які хочуть стати ліцеями. Насамперед це вимога набирати у десяті не менше двох класів із наповнюваністю 28 дітей і більше. Ці класи повинні забезпечувати не менше трьох спеціалізацій за профільним навчанням. Учні після 9 класу зможуть обрати той профіль навчання, який їм найбільше подобається.
Ми вивчили ситуацію щодо старших класів у Чернівцях. Наразі у місті є 55 десятих класів. Порахували, що є 45 шкіл, а це означає, що не всі школи мають можливість набрати по два десяті класи.
У школах також досліджувалася спроможність забезпечити в старших класах три спеціалізації. Також враховувалася територіальна доступність, статистика по дошкільнятах тощо.

Чи будуть звільняти вчителів через зменшення кількості учнів?

Ми не очікуємо, що звільниться велика кількість педагогів. Вчителі-предметники зазвичай мають або повну ставку, або понад півтори ставки. У них тоді вирівняється ставка.
Окрім того, ми закликаємо директорів співпрацювати з іншими закладами освіти. Наприклад, якщо ліцей очікує збільшення кількості учнів, а поруч є гімназія, то радимо врахувати ситуацію з кадрами у старших класах.

Школа №4 стає гімназією. Як збираються забезпечити право випускників 9-х класів заклади, які масово переходять у статус гімназій? Майже тисяча випускників має перейти до інших закладів, а чи всім вистачить місця?

Провели збори у багатьох школах Чернівців і розповідали про переваги профілізації освіти, а також про те, де діти можуть навчатися після 9 класу. У нас є чимало закладів професійно-технічної освіти Чернівців. Ми пропонуємо директорам ознайомлювати батьків щодо професій, які ці заклади готують. Також готуємо інформацію щодо спеціалізації ліцеїв. У лютому в кожну гімназію передамо таблиці, які територіально будуть окреслювати райони і показувати, яку спеціалізацію може пропонувати ліцей, який знаходиться поруч.

Школа №16, що на Калічанці, стає гімназією. Але це великий район, і тепер тут не буде школи, де можуть навчатися старшокласники. Дітям доведеться добиратися на навчання у центр міста.

Вивчали ретельно питання, чи спроможні школи набирати старші класи як ліцей. Ми були на зборах у школі №16 і самі педагоги визнали, що вони вже багато років не набирають два, а лише один 10-ий клас.
Випускники 9-их класів вже дорослі діти, вони зможуть добиратися маршруткою. Потрібно зважити, що діти матимуть можливість вчитися в ліцеях за профілем, і надалі це полегшить їхній вибір.
Загалом школи на околицях не готові надавати послуги ліцеїв і отримувати освітні послуги за профільним напрямком.
Наприклад, у Садгорі є школи №19, 31, 37, 38, 39 та НВК "Берегиня", з них ліцеєм буде лише школа №39. У жодній із цих шкіл не набирали по два десяті класи. Школу №39 обрали тому, що це найбільша школа. Наразі тут навчається менше дітей, але вона розрахована майже на 800 учнів. Цей заклад у територіальній доступності для мешканців Садгори і має де розмістити дітей. Крім того, з Садгори багато дітей їде навчатися в школи у центрі міста.

Син навчається у 10-му класі школи, яка з наступного року вже гімназія, і тут не буде старших класів. Чи зможе він довчитися у своїй школі?

22 гімназії справді не будуть набирати 10-ті класи з наступного року. Але ті старшокласники, які там вже навчаються, закінчать навчання у своїх закладах. Лише після цього буде трансформовано заклад.

Чи будуть вступні іспити до ліцеїв?

Відповідно до положення про ліцей, вступні іспити справді передбачено. Але це лише у тому випадку, якщо кількість охочих дітей перевищує кількість місць.
Якщо раніше в Чернівцях було лише три ліцеї, то зараз їх буде аж 22, і в них будуть дублюватися спеціалізації. Тому якщо дитина хоче навчатися у фізико-математичному ліцеї, а вона не змогла туди вступити через високий конкурс, зможе обрати інший ліцей за цим профілем.

Якщо ліцей не зможе набрати необхідної кількості старшокласників, що з ним буде далі?

Якщо побачимо, що якийсь із ліцеїв не зміг набрати необхідної кількості учнів, то цей заклад ризикує стати гімназією.

Батьки першокласників тепер кажуть, що не будуть віддавати дитину до школи, яка знаходиться поруч, бо вона стала гімназією, а там немає старших класів. Чи не будуть тепер в одних школах дуже великі класи, в інших не вистачатиме учнів?

Гімназії дають базову освіту з 1 до 9 класу. Тому якщо віддасте дитину в ліцей, який поглиблено вивчає право, це не означає, що у десятому класі вона захоче вивчати такі предмети. Все одно цим дітям після 9-го класу доведеться обирати, де далі навчатися. Тому потрібно обирати школу за територією обслуговування і ту, яка зручніша. Крім того, ми будемо пильніше стежити, щоби в перших класах була норма за кількістю учнів, бо 40 учнів у класі – це ненормально.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
8-12-2021, 16:15
Коментарів 0 Переглядів 8 164

Теги -

Вручення відбулося у приміщенні Чернівецької міської ради

Наразі правоохоронці перевіряють це повідомлення

"Через доволі "розтягнутий" пішохідний перехід там є низка проблем", - кажуть у департаменті урбаністики та архітектури Чернівецької міськради
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вручення відбулося у приміщенні Чернівецької міської ради


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.