У 1912 році на розширення мережі трамвайних ліній виділили два мільйони крон. Передбачалося збудувати колії до залізничної станції Жучка, кладовища на Руській, Резиденції митрополитів.
Багато пасажирів не брали квитки у кондукторів, а оплачували частину проїзду чайовими. У базарні дні вагони були заповнені селянами з курми, поросятами та іншою живністю.
25 жовтня 1919 року на засіданні примарії ухвалили рішення про муніципалізацію трамвая. Місто мало 92 відсотки акцій.
У липні 1924 року вагон на великій швидкості збив стовп, пасажири вистрибували на ходу. Вчитель Василь Софронюк з Роші поламав собі кілька ребер і помер у лікарні. 16 березня 1928 року під трамвай потрапила стара жінка, а у вересні 1929-го був збитий і сильно поранений 60-літній Пантелей Кильчук з Ленківців.
У 1926 році на трамвайних лініях працювало по 6 ревізорів руху та інкасаторів, 58 вагоноводів і кондукторів.
У 1928 році трамвай у Чернівцях перевіз понад шість мільйонів пасажирів. Прибуток становив більш ніж 25 мільйонів леїв.
У квітні 1930 року встановили перший світлофор на перетині вулиць Головної та Руської, який світився червоним світлом при наближенні трамваю.
У липні 1931-го була сильна спека, і чернівчани масово їхали трамваями купатися на річку Прут.
У лютому 1932 року трамвай не їздив через сильний снігопад.
У 1934-1935 роках трамвайні вагони модернізували, встановили нові мотори, замінили рейки на коліях.
У лютому 1937 року відкрили новий трамвайний павільйон. Тут були велика зала для пасажирів, каса продажу квитків, газетний кіоск, телефонна будка, підземний громадський туалет.
Трамвайники мали свій будинок відпочинку, футбольну команду, джазовий оркестр, їм давали житло.
Якщо у 1950 році трамваї перевезли 12,2 мільйона пасажирів, то у 1965 – майже 24 мільйони.
Загальна довжина трамвайних колій у місті на початку 1960-х років становила 16 кілометрів.
У 1997 році, до 100-ліття відкриття трамвайного руху в Чернівцях, один із вагонів було відреставровано та встановлено неподалік залізничного вокзалу. Він, а також старовинні металеві опори та фігурні кронштейни на стінах будинків нагадують про те, що колись у нашому місті їздили трамваї…
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
22-02-2020, 22:00
0
5 107