RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Невідома Буковина: як у Чернівцях працювали трамваї

Невідома Буковина: як у Чернівцях працювали трамваї

У 1912 році на розширення мережі трамвайних ліній виділили два мільйони крон. Передбачалося збудувати колії до залізничної станції Жучка, кладовища на Руській, Резиденції митрополитів.

Багато пасажирів не брали квитки у кондукторів, а оплачували частину проїзду чайовими. У базарні дні вагони були заповнені селянами з курми, поросятами та іншою живністю.



25 жовтня 1919 року на засіданні примарії ухвалили рішення про муніципалізацію трамвая. Місто мало 92 відсотки акцій.

У липні 1924 року вагон на великій швидкості збив стовп, пасажири вистрибували на ходу. Вчитель Василь Софронюк з Роші поламав собі кілька ребер і помер у лікарні. 16 березня 1928 року під трамвай потрапила стара жінка, а у вересні 1929-го був збитий і сильно поранений 60-літній Пантелей Кильчук з Ленківців.

У 1926 році на трамвайних лініях працювало по 6 ревізорів руху та інкасаторів, 58 вагоноводів і кондукторів.

У 1928 році трамвай у Чернівцях перевіз понад шість мільйонів пасажирів. Прибуток становив більш ніж 25 мільйонів леїв.

У квітні 1930 року встановили перший світлофор на перетині вулиць Головної та Руської, який світився червоним світлом при наближенні трамваю.

У липні 1931-го була сильна спека, і чернівчани масово їхали трамваями купатися на річку Прут.

У лютому 1932 року трамвай не їздив через сильний снігопад.

У 1934-1935 роках трамвайні вагони модернізували, встановили нові мотори, замінили рейки на коліях.

У лютому 1937 року відкрили новий трамвайний павільйон. Тут були велика зала для пасажирів, каса продажу квитків, газетний кіоск, телефонна будка, підземний громадський туалет.

Трамвайники мали свій будинок відпочинку, футбольну команду, джазовий оркестр, їм давали житло.

Якщо у 1950 році трамваї перевезли 12,2 мільйона пасажирів, то у 1965 – майже 24 мільйони.

Загальна довжина трамвайних колій у місті на початку 1960-х років становила 16 кілометрів.

У 1997 році, до 100-ліття відкриття трамвайного руху в Чернівцях, один із вагонів було відреставровано та встановлено неподалік залізничного вокзалу. Він, а також старовинні металеві опори та фігурні кронштейни на стінах будинків нагадують про те, що колись у нашому місті їздили трамваї…

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Надія Будна
22-02-2020, 22:00
Коментарів 0 Переглядів 5 107

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута

Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.