RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Закриття вантажних станцій УЗ на Буковині: що відомо на цей час

Закриття вантажних станцій УЗ на Буковині: що відомо на цей час

"Укрзалізниця" хоче закрити 13 залізничних вантажних станцій у Чернівецькій області, які вважає малодіяльними та неприбутковими.

Місцева влада Буковини стверджує, що ця ситуація може негативно позначитись не лише на прибутках підприємств і компаній, які користуються послугами залізничників, а й на економічному становищі регіону.



На початку 2019 року компанія "Укрзалізниця" оприлюднила власний аналіз роботи вантажних станцій у другому півріччі минулого року. На його основі складено рейтинг так званих "малодіяльних" вантажних станцій – таких, обсяг навантаження і вивантаження на яких не перевищив 2,34 вагона на добу.

У цьому переліку опинилися й 13 станцій Чернівецької області.

Одними з перших протестувати через таке рішення компанії почали в управлінні лісового та мисливського господарства Буковини. Там заявили, що заплановане "УЗ" закриття станції "Межиріччя", яке знаходиться у селі Чудей Сторожинецького району, призведе до різкого погіршення виробничої діяльності з реальною загрозою ліквідації "Сторожинецького лісгоспу" – одного з найбільших підприємств регіону.

"Зазначена станція є для нас основною і взагалі єдиним виробничим майданчиком для постачання готової продукції деревопереробки нашим споживачам, у тому числі за кордон. Це забезпечує країні стабільні валютні надходження, а лісгоспу, який перебуває на самофінансуванні, – кошти, необхідні для проведення усіх лісогосподарських заходів, сплати податків і соціальних відрахувань", – повідомив директор "Сторожинецьке ЛГ" Ігор Беленчук у своєму листі до нардепа від 202 округу Максима Заремського.

Процедура закриття станцій для комерційних операцій, пов’язаних з перевезенням вантажів вже розпочата на станціях "Вашківці", "Вижниця", "Кострижівка", "Веренчанка", "Заставна", "Кіцмань" і "Карапчів".

Що кажуть в "Укрзалізниці"?

В керівництві компанії стверджують, що рішення щодо майбутнього малодіяльних залізничних станцій буде ухвалюватись з огляду на економічну доцільність і спроможність підприємства утримувати цю інфраструктуру. Про це заявив перший заступник директора філії "Центр транспортної логістики" УЗ Сергій Підгородецький.

Закриття вантажних станцій УЗ на Буковині: що відомо на цей час


"Сьогодні союзників у вирішенні питання збитковості малодіяльних станцій УЗ не має, – каже він. – Хоча в їхньому функціонуванні зацікавлені передусім територіальні громади та бізнес, який працює в регіоні дислокації інфраструктурного об’єкта. До речі, питання доцільності експлуатації малодіяльних залізничних станцій вирішували всі без винятку найрозвинутіші країни світу. Тут завжди доводиться обирати – або залізничний бізнес заробляє на своїй діяльності, або оптимізується й зосереджується на підвищенні ефективності роботи".

"Укрзалізниця на ринку світових перевізників є одним з найбільших гравців. Але водночас найменш ефективним, бо працює не за конкурентним тарифом. За такої ситуації компанія не зможе бути ефективнішою, бо як оновлювати дефіцитну тягову силу та рухомий склад, як покращити умови праці й підвищити рівень зарплат залізничників?", – каже Підгородецький.

Він додав, що наразі в міністерстві інфраструктури розробляють різні варіанти обмеження роботи малодіяльних станцій.

"Наголошую – закриття станцій не відбувається, - каже він. – Ми запропонували місцевому бізнесу тариф, наближений до економічно обґрунтованого, для перевезення вантажів з малодіяльних до опорних залізничних станцій з великим обсягом навантаження/вивантаження. Якщо вони вважають для себе фінансово вигідним доправляти вантажі іншим видом транспорту – будь ласка, нехай роблять так. Це нормально, бо кожна фірма прораховує свою логістику й рівень бажаного прибутку".

Посадовець додав, що децентралізація збільшила надходження до місцевих бюджетів, однак громади, на його думку, мало витрачають цей ресурс на розвиток інфраструктури.

"Залізничний транспорт вони взагалі не беруть до уваги, бо досі вважають, що це не їхня справа. Проте весь економічно розвинений світ на практиці довів, що лише за сприяння громади можна утримувати й розвивати інфраструктуру на місцях".

Що робить місцева влада?

Група депутатів Чернівецької облради підготувала проект звернення до "Укрзалізниці" з проханням не закривати залізничну станцію "Межиріччя" в селі Чудей. Розгляд цього питання очікується на наступному засіданні ради.

Водночас управління інфраструктури Чернівецької ОДА вже понад рік намагається переконати "УЗ" в необхідності збереження цих вантажних станцій.

"Не секрет, що кожне підприємство, яке потрапило в рейтинг малодіяльних станцій, отримає від цього значні економічні збитки, – каже кореспонденту molbuk.ua начальник управління Володимир Трепко. – У нас є ряд підприємств, які офіційно зверталися, вказуючи у своїх листах інформацію, скільки продуктів вони не зможуть реалізувати. Скажімо, дуже сильно від цих нововведень постраждає Неполоковецький комбінат хлібопродуктів. За їхнім повідомленням, лише за дев’ять місяців минулого року вони принесли в бюджет близько восьми мільйонів гривень".

"Перші офіційні повідомлення про закриття станцій до нас почали надходити минулого року, – каже Трепко. – Ми відразу відреагували – написали листи на Адміністрацію президента й Кабінет міністрів, Верховну Раду та міністерство інфраструктури. Просили вжити заходів щодо утримання стабільної ситуації, щоб не закривали. А Укрзалізниця посилається на те, що якщо місцева влада і підприємці не дотують збиткові станції, то "УЗ" має право закрити їх протягом шести місяців за погодження міністерства інфраструктури. Міністерство, до речі, неодноразово надсилало нам такі запити. Ми жодного разу не погодили. Вірніше, категорично відмовлялися".

"Я не знаю, як проводить свій рейтинг "Укрзалізниця", – каже посадовець. – Це їхня власна господарська діяльність – принаймні так нам відписало міністерство інфраструктури на наші прохання втрутитись. Як вони порахували ці станції і вагони – я не знаю. Вони про це нам не повідомляли. Тому, в мене наразі надія така: влада змінилась, прийшов новий міністр інфраструктури… Ми будемо звертатись і до нього. Можливо, з кадровими перестановками на це питання хтось таки відреагує".

Які станції можуть закрити?

Заставнівський район: Кострижівка, Веренчанка, Заставна.

Вижницький район: Вижниця, Карапчів, Вашківці, Іспас.

Новоселицький район: Новоселиця, Магала.

Сторожинецький район: Сторожинець, Чудей (Межиріччя).

Кіцманський район:
Кіцмань.

Сокирянський район: Романківці.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
19-09-2019, 09:41
Коментарів 0 Переглядів 4 654


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.