У Чернівцях працівники Чернівецького тролейбусного управління погрожували своєму керівництву звільненнями через запровадження системи електронного квитка та використання валідаторів.
Про це йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".
"Через ці валідатори потрібно звільнитися, – в одному із тролейбусів кондуктор зі знайомою обговорюють, як важко працювати з цим обладнанням. – Не встигаємо з ними працювати, доки карточку прикладеш, доки квиток виведе, багато часу витрачається. Ще й зависають часто. Добре, якщо тролейбус не повний, а якщо забитий, то з валідатором не розкладешся. Ще й чула, що ці валідатори опромінюють, тож вже боюся за своє здоров’я".
Виконувач обов’язків начальника тролейбусного управління Михайло Олексюк зізнається, що з кондукторами на початку запровадження електронного квитка справді були конфлікти і люди погрожували звільненням. Щоправда, погрози залишилися погрозами і жоден кондуктор не звільнився.
"Звільнення, опромінення – це лише "хвилі". Думаю, це відбувається через те, що валідатор не дозволяє отримати "ліву" виручку. Спочатку були розмови про звільнення, але ніхто цього не зробив і все затихло", – повідомив М. Олексюк.
"Ми намагаємося кондукторів заохочувати за роботу з валідаторами. За освоєння нової техніки виплачуємо винагороду. З березня кондуктори на тролейбусах №2 і 4 отримають більший відсоток премії. Запровадили мобільні валідатори на тролейбусі №8, наступний на черзі – маршрут №1", – додав керівник підприємства.
Хоча з мобільними валідаторами тролейбусне управління працює вже майже два місяці, ще досі стикають з проблемами.
"Ми поки що втрачаємо виручку через використання мобільних валідаторів, – нарікає Михайло Олексюк. – Вважаю, що впроваджувати електронний квиток почали неправильно. Спочатку потрібно було встановити стаціонарні валідатори. Тоді би кондуктор з мобільним валідатором лише перевіряв наявність квитка і дообілечував людей. А так кондуктору доводиться працювати з чотирма картками і це досить важко. Вони не встигають і виручка зменшилася на маршруті №2 на вісім відсотків. Ми зробили експеримент і порівняли час обслуговування з валідатором і квитками. Із квитками кондуктор за дві хвилини може обілетити десять пасажирів, з валідатором – три-чотири. Хто їде одну-дві зупинки іноді й не обілечуємо, свідомо возимо "зайців". Щоправда, вже налагодилася ситуація з банківськими картками, і їх приймаємо для розрахунку".
"Валідатори часто зависають. Спочатку пропонували, якщо зависають, то використовувати квитки. Та все ж вирішили від цього відмовитися, щоби "не спокушати" кондукторів. Якщо зависає валідатор, кондуктор по телефону звертається за консультацією у Муніципальний інфоцентр. Якщо це не вдається зробити, з тролейбусного управління терміново привозимо другий валідатор. Пасажирів при цьому не висаджуємо", – повідомив в.о. начальника ЧТУ.
У муніципальному інфоцентрі, який забезпечує тролейбусників мобільним валідаторами, із чуток про опромінення дивуються.
"Мобільний телефон більше опромінює, ніж мобільний валідатор. Валідатор живиться автономно завдяки батареї. Її заряджають від електрики, але це роблять після завершення зміни кондукторів у депо. Я розумію, що кондуктори не задоволені, бо впроваджується щось нове, але ми й надалі плануємо працювати з електронним квитком, бо маємо прозору систему обліку", – повідомив директор мунціпипального інфоцентру Іван Паращук.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
17-04-2019, 11:43
0
10 261