У Чернівецькій області в Новоселицькій гімназії сьогодні презентували освітній проект "БомбеЗНО". Це експрес-підготовка румуномовних учнів 11 класу до ЗНО з української мови і літератури, яка триватиме чотири дні.
Як розповідає співорганізаторка проекту Любов Залюбовська, у проекті візьмуть участь 200 учнів з Буковини.
"Цей проект був створений за ініціативи Міністерства освіти України, спільно з "Освіторією" та GoGlobal. Ми подумали, а чому б не використати час канікул з користю, аби створити такий мовний табір, де б учні готувалися до ЗНО. Такі табори створені для румунських та угорських учнів-випускників. Ми вже маємо досвід створення подібного проекту у Закарпатській області, де влітку влаштовували мовні табори для учнів угорської національності. Але там діти вивчали англійську мову.", - розповідає Любов Залюбовська.
"Назва проекту "БомбеЗНО" виникла спонтанно. А думала, як його назвати і в голові крутилося слово ЗНО, тому і коли я думала над форматом проекту, я зрозуміла, що ця назва ідеально підійде. Адже це неформальна підготовка до ЗНО, тут вчителі з усієї України методом гри, асоціацій допомагають випускникам у невимушеній формі, методом гри, весело підготуватися до складання зовнішнього незалежного оцінювання. Ми розробили цей проект, щоб показати учням, що навчання може бути веселим, цікавим, а не нудним і сподіваємося, що "БомбеЗНО" буде корисним проектом для учнів", - каже Любов Залюбовська.
Завданням проекту є показати учням, що можна у веселій, креативній формі вчитися і готуватися до ЗНО.
Такий проект триватиме 4 дні і охопить три райони Буковини: Новоселицький (Новоселицька гімназія), Сторожинецький (Кам'янська ЗОШ І-ІІІ ст.) та Герцаївський (Тернавський НВК).
На презентації проекту був і учитель фізики та астрономії вищої кваліфікаційної категорії Пауль Пшенічка, який сказав, що діти розумні і мовного бар'єру не побачив.
"По їхнім очам видно, що діти розумні. Вони все розуміють і, якщо їм треба буде, вони все вивчать. Не залежить від того, весело чи не весело викладають матеріал у школі. Звичайно, що весело - краще. Але треба вибудувати ту систему так, аби це було ефективно. Мені здається, що не зовсім правильно підібраний матеріал з української літератури. Вони якісь дуже архаїчні, учні таких ситуацій не побачать у своєму повсякденному житті. Я не розумію. хто складає підручники, програму. Якось мені діти принесли хресторатію з української літератури, а там сучасна інтерпретація оподівання про Червону Шапочку. І там розповідається, що Червона Шапочка пішла до бабусі, віднесла їй пів літру. А на зворотньому шляху присіла біля дерева і теж випила сто грам, закурила цигару. Це жах! І це пропонують розглядати дітям", - каже Пауль Пшенічка.
Також він сказав, що не має значення, якою мовою спілкується дитина в сім'ї і якою вчиться.
"Не має значення, якою мовою спілкуються в сім'ї, якою вчаться. Ми їздили з продвинутими людьми на міжнародні конгреси і я дізнаюся, що це діти з російських сімей, зі Сходу, які закохані в українську літературу. Якщо дитина хоче вчити, має голову на плечах, то вона буде вчити. Залежить лише від рівня культури, а не від мови", - каже Пауль Пшенічка.
Методи подачі матеріалу:Меми. Це надзвичайно популярний продукт в інтернеті. Соцмережі переповнені поширеннями прикольних мемів, присвячених у тому числі українській мові та літературі. І, яким би химерним це не видавалося на початку, вони можуть допомогти краще засвоїти матеріал. Річ у тім, що знайома картинка привертає більшу увагу, веселить учнів, отже, викликає емоційну реакцію та асоціацію.
Для цього можна використати фото відомої особистості на розсуд учителя, який знає, хто саме викликає найбільш емоційну реакцію в дітей: Роберт Дауні-молодший, Олег Винник, Ілон Маск, Тарас Шевченко чи хтось інший.
Це дуже просто — найпопулярніші шаблони для мемів вже зібрані в базі, залишається обрати потрібну картинку і додати підпис. Або завантажити власне зображення.
Можна також використовувати інші шаблони з мережі (наприклад, смайлики, що плачуть або сміються). На такому фоні треба розташувати не менш яскраві фрази, наприклад: "Знак м’якшення, Карл!" чи "А ти вже вивчив правило дев’ятки?!". Поряд з мемом розташовуються приклади для представленого правила, або ж їх розміщуємо прямо на картинці замість прикольного запису.
Гра "Знайди свій твір". Цей метод допоможе запам’ятати авторів необхідних творів, жанри, художні стилі, персонажів. Учні отримують великі картки, наприклад: "Настя Дрот", "Василь", "сентименталізм", "Г. Квітка-Основ’яненко", "Маруся", "соціально-психологічний роман", "Чіпка Варениченко", "Панас Мирний та Іван Білик", "Максим Ґудзь" тощо. Завдання учнів — згрупуватися в один "твір". Ігрова форма як активність допомагає краще запам’ятати фактаж, що його вимагає ЗНО.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
25-03-2019, 19:22
0
2 459