RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Доля «євроблях» в Україні: що готують у парламенті для їх власників

Доля «євроблях» в Україні: що готують у парламенті для їх власників

В Україні 425 тис. авто з іноземною реєстрацією. Більше половини з них знаходяться в країні незаконно - це по офіційними даними. Активісти називають цифру в рази більше - півтора мільйона авто на єврономерах. У Верховній Раді думають, як усіх їх легалізувати.

Як легалізувати всі авто на єврономерах разом з активістами "АвтоЄвроСили" обговорює Ніна Южаніна, голова парламентського комітету з податкової і митної політики. Розглядають досвід сусідньої країни, йдеться у публікації газети "Сегодня".

Рік тому Молдова дозволила своїм громадянам розмитнити машини на іноземних номерах зі знижкою 70%. У Молдові знижка діяла півроку. За цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати.

Легалізація - це "пряник" у наведенні порядку з "євробляхами". Як тільки термін акції закінчився, Молдова ввела жорсткі заходи. Поліція почала перевіряти законність перебування кожної машини на єврономерах. Якщо виявляли хоч одне порушення - евакуатор відвозив машину до кордону країни, в якій зареєстровано авто. При цьому рахунок за евакуацію отримував водій машини - 0,15 євро за кожен кілометр. Наприклад, видворення машини з Кишинева до румунського кордону коштує мінімум 13 євро за 85,3 км.

Яка саме знижка на розмитнення буде в Україні, поки не ясно. Але Южаніна і активісти вважають, що вартість розмитнення повинна бути до 1000 євро.

Чи варто зараз купувати "євробляху"

У парламенті не хочуть легалізувати автохлам. Зараз в Україні можна розмитнити машини, випущені не пізніш 2010 року. Велика частина "евроблях" - це машини віком 15-20 років. Саме вони залучають українців дешевизною - ціни на такі авто починаються від 1000-1500 євро.

Середній вік автомобілів в Україні – 19,6 року. В європейських країнах такий автомобіль довелося б утилізувати, він не відповідає сучасним екологічним нормам. Тому в парламенті пропонують ввести підвищувальний коефіцієнт - чим старше автомобіль, тим його розмитнення буде дорожче. Щоб обійти вимогу Євро-5, його можуть замінити обов'язковим техоглядом. До слова, техогляд в Україні вводиться з 2020-го року - це вимога Угоди про асоціацію з ЄС.

У Молдові акція для "євроблях" стартувала 1 січня 2017 року. Але була умова, що знижка діє для машин, завезених в країну до 1 листопада 2016- го. Швидше за все, в Україні теж буде тимчасове обмеження. Ніна Южаніна на обговоренні умов розмитнено припустила, що акція може застосовуватися до автомобілів, ввезених до 1 січня 2017 року.

Обмеження в Україні будуть жорсткішими

"Кнут" для "евроблях" вже підготували. Конфіскації, штрафмайданчики, десятки тисяч гривень штрафів і заборони. Жорсткі заходи набудуть чинності після одноразової акції легалізації. Проект з обмеженнями вже виклали в мережі, і Ніна Южаніна попередила - вони залишаться незмінними.

Проект насамперед перекриває схеми ввезення машин в обхід закону. Зараз левова частина "евроблях" зареєстрована на литовські компанії. Ці фірми оформляють українця своїм співробітником і роблять довіреність на водіння машини. Таким чином можна їздити по Україні рік замість нинішніх 10 днів в режимі транзиту.

Ця схема стане марною. Проект скорочує термін перебування з року до 10 днів.

Контроль за автомобілями на єврономерах посилять. Поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників. За фактом, поліцейські отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні. Для цього створять електронну базу автомобілів, які в'їхали в нашу країну.

Якщо людина в'їжджає в Україну більш ніж на 30 днів, їй доведеться отримати держреєстрацію і заплатити повну вартість розмитнення. Після виїзду з країни вона отримає гроші назад. За передачу авто в користування комусь іншому або розбір машини на запчастини загрожує штраф 17 000 грн. Якщо прострочити з реєстрацією від 20 до 30 днів, загрожує штраф в розмірі 85 тис. грн. Від 30 діб - штраф 170 тис. грн.

За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи. Затримка в Україні до трьох днів - це штраф у 850 гривень. Від чотирьох до 10 - 8500 гривень. Затриматися в Україні на 10-20 днів - штраф 17 тис. гривень. Від 20 до 30 днів - 85 тис. гривень. Понад 30 днів - 170 тис. гривень.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
24-04-2018, 08:36
Коментарів 0 Переглядів 3 957

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.