RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Доля «євроблях» в Україні: що готують у парламенті для їх власників

В Україні 425 тис. авто з іноземною реєстрацією. Більше половини з них знаходяться в країні незаконно - це по офіційними даними. Активісти називають цифру в рази більше - півтора мільйона авто на єврономерах. У Верховній Раді думають, як усіх їх легалізувати.

Як легалізувати всі авто на єврономерах разом з активістами "АвтоЄвроСили" обговорює Ніна Южаніна, голова парламентського комітету з податкової і митної політики. Розглядають досвід сусідньої країни, йдеться у публікації газети "Сегодня".

Рік тому Молдова дозволила своїм громадянам розмитнити машини на іноземних номерах зі знижкою 70%. У Молдові знижка діяла півроку. За цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати.

Легалізація - це "пряник" у наведенні порядку з "євробляхами". Як тільки термін акції закінчився, Молдова ввела жорсткі заходи. Поліція почала перевіряти законність перебування кожної машини на єврономерах. Якщо виявляли хоч одне порушення - евакуатор відвозив машину до кордону країни, в якій зареєстровано авто. При цьому рахунок за евакуацію отримував водій машини - 0,15 євро за кожен кілометр. Наприклад, видворення машини з Кишинева до румунського кордону коштує мінімум 13 євро за 85,3 км.

Яка саме знижка на розмитнення буде в Україні, поки не ясно. Але Южаніна і активісти вважають, що вартість розмитнення повинна бути до 1000 євро.

Чи варто зараз купувати "євробляху"

У парламенті не хочуть легалізувати автохлам. Зараз в Україні можна розмитнити машини, випущені не пізніш 2010 року. Велика частина "евроблях" - це машини віком 15-20 років. Саме вони залучають українців дешевизною - ціни на такі авто починаються від 1000-1500 євро.

Середній вік автомобілів в Україні – 19,6 року. В європейських країнах такий автомобіль довелося б утилізувати, він не відповідає сучасним екологічним нормам. Тому в парламенті пропонують ввести підвищувальний коефіцієнт - чим старше автомобіль, тим його розмитнення буде дорожче. Щоб обійти вимогу Євро-5, його можуть замінити обов'язковим техоглядом. До слова, техогляд в Україні вводиться з 2020-го року - це вимога Угоди про асоціацію з ЄС.

У Молдові акція для "євроблях" стартувала 1 січня 2017 року. Але була умова, що знижка діє для машин, завезених в країну до 1 листопада 2016- го. Швидше за все, в Україні теж буде тимчасове обмеження. Ніна Южаніна на обговоренні умов розмитнено припустила, що акція може застосовуватися до автомобілів, ввезених до 1 січня 2017 року.

Обмеження в Україні будуть жорсткішими

"Кнут" для "евроблях" вже підготували. Конфіскації, штрафмайданчики, десятки тисяч гривень штрафів і заборони. Жорсткі заходи набудуть чинності після одноразової акції легалізації. Проект з обмеженнями вже виклали в мережі, і Ніна Южаніна попередила - вони залишаться незмінними.

Проект насамперед перекриває схеми ввезення машин в обхід закону. Зараз левова частина "евроблях" зареєстрована на литовські компанії. Ці фірми оформляють українця своїм співробітником і роблять довіреність на водіння машини. Таким чином можна їздити по Україні рік замість нинішніх 10 днів в режимі транзиту.

Ця схема стане марною. Проект скорочує термін перебування з року до 10 днів.

Контроль за автомобілями на єврономерах посилять. Поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників. За фактом, поліцейські отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні. Для цього створять електронну базу автомобілів, які в'їхали в нашу країну.

Якщо людина в'їжджає в Україну більш ніж на 30 днів, їй доведеться отримати держреєстрацію і заплатити повну вартість розмитнення. Після виїзду з країни вона отримає гроші назад. За передачу авто в користування комусь іншому або розбір машини на запчастини загрожує штраф 17 000 грн. Якщо прострочити з реєстрацією від 20 до 30 днів, загрожує штраф в розмірі 85 тис. грн. Від 30 діб - штраф 170 тис. грн.

За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи. Затримка в Україні до трьох днів - це штраф у 850 гривень. Від чотирьох до 10 - 8500 гривень. Затриматися в Україні на 10-20 днів - штраф 17 тис. гривень. Від 20 до 30 днів - 85 тис. гривень. Понад 30 днів - 170 тис. гривень.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
24-04-2018, 08:36
Коментарів 0 Переглядів 4 018

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.