Попри те, що нині перевізники самі просять пасажирів брати квитки, не всі чернівчани бажають отримати їх під час проїзду. Та іноді за таку зневагу до проїзного документу доводиться розплачуватися.
Доки їдете з квитком – ви застрахованіЗа словами
начальника територіального управління Укртрансбезпеки в області Валерія МАКАРЕНКА, квиток є не лише документальним підтвердженням того, що ви сплатили за проїзд, але й… страховкою. Тобто, якщо пасажир травмувався у громадському транспорті, він зможе вимагати компенсації від перевізника.
– Нещодавно в одного з чернівецьких тролейбусів тріснуло колесо, одна особа отримала перелом, а ще троє пасажирів – забої. Всім постраждалим тролейбусне управління компенсувало гроші, – каже В. Макаренко.
За словами пана Валерія, пасажир має у будь-якого перевізника вимагати квиток, незалежно від того: на спрощеній вони системі оподаткування чи є юридичними особами.
Якщо водій відмовляється видавати квитки, він отримує від управління Укртрансбезпеки припис із попередженням. У разі повторного порушення його оштрафують за невиконання припису "аж" на 680 гривень.
– Проте у нас випадки покарання поодинокі. Скажімо, приватному підприємцю взагалі немає різниці: видавати квитки чи ні. Він возить людей на власному автобусі, сам купує квитки та сам видає. При цьому він не веде облік, бо перебуває на спрощеній системі оподаткування. Тож він і по два квитки людині на руки може видати. Натомість юридичним особам із цим набагато більше мороки. Там водії можуть навіть потайки від перевізника не видавати талонів, аби підзаробити, – каже В. Маренко.
Компенсували гроші через профкомУ свою чергу, пасажирам не варто безтурботно сподіватися, що лихо їх омине. За словами керівника управління Укртрансбезпеки, цьогоріч у громадському транспорті постраждали 10 осіб. Із них четверо отримали травми у тролейбусі під час вищевказаної аварії. Торік постраждалих було ще більше…
Водночас
головний інженер ЧТУ Михайло ОЛЕКСЮК розповідає, що у тариф за проїзд страховка не закладена. Так постраждалим пасажирам тролейбусники відшкодовували гроші через профком, а не через страховку.
– Ми просили людей надати нам чеки та історії хвороби. На основі отриманих даних ми й компенсовували їм гроші. Люди постраждали у нашому транспорті, і якби ми не поставилися до інциденту по-людськи та вимагали звертатися до суду, про яку довіру до нас, як до перевізника, йшлося би? А страховка передбачена, скажімо, у потягах. У наших же квитках, на відміну від потягів та автобусів міжміського сполучення, не вказане ваше прізвище і від вас вимагають мати при собі документ, який підтверджує особу, – каже М. Олексюк.
Намагаються заробити квитком собі на лікуванняОстаннім, до речі, нерідко користуються вигадливі пасажири, які намагаються за одним квитком їздити по кілька разів. Проте подібні "трюки" мало кому вдаються – кожен кондуктор має при собі відомість, в якій зареєстровані квитки, які він має на руках. Таким чином нині можна вирахувати, який кондуктор та в якому тролейбусі видавав цей квиток. Така система допомагає розкривати і серйозніші схеми шахраїв.
Так, за словами
виконувача обов’язків голови Асоціації перевізників міста Чернівці Миколи АЛЬБОТИ, за рахунок перевізників містяни іноді намагаються пройти курс лікування.
– До нас прийшла жінка в гіпсі, яка заявила, що напередодні їхала нашим транспортом. Він рушив, коли пасажирка намагалася вийти, внаслідок чого й зламала собі кінцівку. "Постраждала" показала нам квиток та навіть назвала номер машини. Коли ми почали перевіряти за журналом, з’ясувалося, що вказана нею машина на лінію взагалі не виходила, а сам квиток мало не піврічної давнини, – розповідає М. Альбота.
У разі ж, якщо ви справді постраждали через громадський транспорт, пан Альбота радить спочатку звертатися до перевізника. Якщо провина останнього справді є, тролейбусники та маршрутники намагаються одразу компенсувати збитки, а не доводити справу до суду.
Перевізники страхують свої автобуси. Зокрема й на випадок непередбачених обставин, в яких можуть постраждати пасажири. Саме з виплати цієї страховки транспортники і компенсують потерпілим кошти на лікування.
Якщо ж вам все ж відмовили у компенсації, на яку заслуговуєте – звертайтеся до суду. Одним із доказів у такому разі вам також може слугувати квиток.
– Наші закони вносять плутанину у питання видачі квитків. Адже податкове законодавство дає можливість приватному підприємцю, який заплатив податок наперед, працювати без документів, якими є, зокрема, й квитки. Натомість закон "Про транспорт" примушує всіх перевізників, незалежно від форми власності, видавати квитки. У будь-якому разі пам’ятайте, що за безбілетний проїзд відповідальність несе пасажир. Тож не соромтеся вимагати квиток, – резюмує М. Альбота.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
29-07-2017, 18:42
0
2 542