Аеропорт "Чернівці", який все ще зберігає статус міжнародного, опинився у критичній точці свого існування і може просто зникнути. З 2011 року розпочався спад у його роботі, який поставив летовище на межу виживання. Якщо найближчим часом підприємству не допомогти, воно втратить сертифікати і допуски, аеропорт доведеться перевести на консервацію, що насправді означає втрату обладнання і фахівців, а значить закриття.
– Аеропорт сьогодні фактично існує лише завдяки ентузіазму людей, третина з яких працюють на півставки, – каже директор аеропорту Борис МОРСЬКИЙ.
Останні роки в аеропорту накопичуються збитки, які вдається зменшувати лише завдяки допомозі міського бюджету. Так, у 2014 році збитки становили 3,9 мільйона гривень, у 2015 – 1,8 мільйона. Кредиторська заборгованість станом на 24 березня становить 8,3 мільйона гривень, чистий борг по зарплаті працівникам – 1,4 мільйона.
Головною причиною збитковості аеропорту є зменшення кількості літаків, які до нас прилітають. За останні роки аеропорт прийняв літаків:
2009 рік – 1262;
2010 рік – 1586;
2011 рік – 857;
2012 рік – 989;
2013 рік – 471;
2014 рік – 161.
Нині аеропорт не приймає жодного регулярного рейсу. Переговори тривають із авіаперевізниками, але результату немає. Головною вимогою перевізників є заповнюваність рейсів, а ціна на квитки пропонується такою, за яку наповнити літак не вдасться. Що стосується чартерів, яких у 2008-2010 років було чимало, то домовитися не вдається з кількох причин: так на перельоти у туристичний сезон (у Туреччину) немає замовників, бо чернівецькі туроператори мають власні автобуси; також не погоджуються працювати з аеропортом компанії, які мають "Боїнги" та "Ейрбаси" – злітна смуга не відповідає вимогам.
Незважаючи на проблеми, підприємству вдалося зберегти усі служби, більшість персоналу і утримувати справною стару техніку.
Однак техніка зношується, сертифікати постійно треба поновлювати, отож, аеропорт потребує значних коштів на розвиток. Це стало темою зборів колективу підприємства.
Збори ухвалили рішення звернутися до міської ради з проханням надати підприємству допомогу з бюджету. Насамперед просять допомогти погасити заборгованість із зарплати із податковими нарахуваннями.
У виступах люди говорили про важливість для майбутнього Чернівців існування повноцінних "повітряних воріт", про важливість аеропорту для економіки міста та туризму.
Однозначно за підтримку аеропорту виступає міський голова Олексій КАСПРУК, який назвав серед пріоритетів збереження авіасполучення.
– Аеропорт є стратегічним об’єктом, без якого наш обласний центр перетвориться на периферійне містечко, – переконаний мер. – Закриття летовища на десятки років погіршить розвиток Чернівців, тим більше, що неподалік ми маємо таких потужних конкурентів, як аеропорти Сучави та Івано-Франківська. Аеропорт є збитковим, він потребує дотацій, але таке явище є скрізь, і підприємство слід визнати планово збитковим і підтримувати його.
Питання про фінансову допомогу має розглянути найближча сесія міської ради 31 березня. Місто готове допомогти аеропорту, але остаточне слово за депутатами. І хоча ніхто з них відкрито не висловлюється проти аеропорту, питання можуть "заговорити". Уже з’явилася думка передати аеропорт в обласну власність, як це було ще 10 років тому. В аеропорту вважають, що це означатиме зупинку підприємства через юридичну тяганину та відсутність коштів у обласному бюджеті.
Приєднуйтесь до "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
26-03-2016, 12:30
0
5 132