Не багатьом чернівчанам відомий той факт, що на початку минулого століття Чернівці мали стати річковим портом. У місті здійснювали роботу зі створення відкритого акціонерного товариства з метою перетворення Чернівців на річковий порт. Для досягнення цієї мети мали поглибити русло річки Прут, а також, за допомогою відповідних каналів та шлюзів, підняти у річці рівень води. Можна тільки уявити собі, який стимул для розвитку міста мав би цей проект, якби його вдалося реалізувати. Адже в районі нинішнього Калинівського ринку, Калічанки швартувалися би баржі та інші річкові судна. Промисловість та торгівля міста мали би доступ до Дунаю та Чорного моря, а отже, і сполучення найдешевшим видом транспорту із європейськими державами та вихід через Босфор на світові ринки.
Приблизно у той же час активно пророблялася ще одна тема – спроба поєднати каналами річки Дністер та Віслу і таким чином дати можливість річковому флоту функціонувати в басейнах Балтійського та Чорного морів. Тільки уявіть собі таку перспективу, коли північна межа нашої області – річка Дністер є важливим транспортним коридором між Скандинавськими країнами та Близьким Сходом і Середньою Азією. Вантажні та пасажирські пароплави снують повз нашу Буковину поєднуючи міста півночі та півдня Європи. Круїзні лайнери легко доставляють вас у Варну, Стамбул, Варшаву і Гданськ.
Протягом останніх років у нас величезні кошти ідуть на подолання повеней у басейнах річки Прут та Дністер. Можливо, варто поєднати зусилля зацікавлених держав, Євросоюзу і пожвавити економічну діяльність за рахунок повернення до втілення вищезгаданих проектів. Адже сучасна техніка та нові технології і будівельні матеріали кращі від тих, які були на початку минулого століття.
21-10-2013, 12:27
0
4 312