RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » блоги » блог Дениса Скриля » Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама

Сьогодні "турист із Полтави" досліджує громадський транспорт Чернівців. Загальну картину уявити досить важко, тому буду просто порівнювати із полтавським транспортом. Що здивувало, те й вказую.
Думки чернівчан досить різні.



По-перше, в Чернівцях немає багатомісних автобусів - таких, як у нас "Кільцеві".

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Це великі автобуси, навіть є із "гармошкою" (подвійні), які курсують по колу у Полтаві. Напевно, через це у Чернівцях дуже популярні тролейбуси. У Полтаві на тролейбусах їздять пенсіонери і хіба якийсь студент заскочить, якщо не поспішає на пари. У Чернівцях я ще жодного разу не їхав у вільному тролейбусі, навіть коли добирався на кінцеву зупинку.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Завжди досить багато пасажирів.
Найбільший прикол у тролейбусах – це тітоньки-кондуктори, які сидять на височезних кріслах і покрикують, щоб пасажири передавали 1 гривню за проїзд.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


А ще у них є така собі загородка, у якій вони можуть пересуватися від дверей до дверей, не заважаючи пасажирам.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Місця у цьому "курнику" не багато, тому напевно і набирають жінок невисокого зросту. Я такого ще не бачив в жодному місті, тому подиву не було меж. У Полтаві кондуктори сидять здебільшого поблизу водія на звичайних "людських" кріслах, а не на тронах.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Полтавські проходять між людьми і конкретно "збивають бабло", а не сидять на місці. Тому прохалявити і не заплатити у Чернівцях за проїзд легше, ніж заплатити – потрібно просити інших пасажирів, щоб передали кондуктори плату. Самі ж тролейбуси є різні. Є такі, що й дивуєшся, як це диво техніки ще рухається кожного дня по бруківці і не розсипається.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Є досить ексклюзивні та раритетні. А є сучасні – у Полтаві ще таких немає, але мер обіцяє скоро закупити.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Сьогодні вирішив прокататися на такому – єдине місце, де бачив новенькі тролейбуси – це на зупинці біля університету. До нового тролейбуса, окрім дідуся і мене, набігло багато веселих дівчат. Трон є, а кондуктора немає. Тітонька-водій за вітражним склом вміло крутила баранку.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


– Пробачте, а кому треба платити гроші? – запитав у дідуся.
– Кондуктору. Вона он за склом сидить поблизу водія. Вийде, то заплатиш. А не вийде, то й так прокатаєшся.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Слова дідуся виявилися пророчими – я так і не заплатив за проїзд і вийшов поблизу кінотеатру "Чернівці". Добре їхати на такому тролейбусі – відчуваєш себе людиною. Крісла, правда, твердуваті, але довше служитимуть людям.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Є і маршрути, різні оголошення про пільговиків і пам’ятки, що палити заборонено, та назва підприємства.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Але мені як туристу маршрути практично нічого не кажуть. У Полтаві активно поширюється система супутникової навігації – на кожній зупинці приємним жіночим голосом повідомляється про назву зупинки і різні поради для пасажирів. Це зручно для туристів і для відпрацювання логістики, бо за кожним автобусом можна слідкувати із космічного простору. А в Чернівцях про зупинку чув лише одного разу в тролейбусі.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Якщо вже торкатися теми зупинок, то лише одну бачив із написом зупинки – чому не писати на кожній, адже так простіше орієнтуватися. Тому особисто запам’ятовував якісь елементи архітектури чи написи на парканах, щоб не прогавити потрібну зупинку.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Пощастило, що люди досить добрі і ніколи не відмовлялися підсказати, де краще вийти.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Коли їхав до музею під відкритим небом, вдалося поспілкуватися із кондуктором.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


– Чомусь багато хто вважає нас за якихось нижчих по статусу людей, – бідкалася жінка. – Бо у всіх вищі освіти та робота в офісах. Але ж реально це не найгірша робота і по зарплаті ми отримуємо більше, ніж дехто із тих чиновників. Ось недавно одна їде і каже, що заплатить лиш тоді, коли ми її довеземо до потрібної зупинки. Я здивувалася і кажу, що це за вигадки. А вона мені повідомляє, що працює в департаменті та краще знає від мене все. Але тут вже з неї почали сміятися всі пасажири і старенька бабуся порадила не чудити і заплатити за проїзд. Різні люди трапляються, але здебільшого все нормально і тихо. У нас дуже інтелігентне місто і люди. Це вже немісцеві можуть не заплатити і втекти, але і то здебільшого молодь.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Ще один вид громадського транспорту – маршрутні автобуси. Тут теж вистачає приколів. Кондукторів немає, тому передають всі плату за проїзд водієві. У час пік, коли напихається людей так, що і дверей не зачинити, можна спокійно прохалявити і проїхати безкоштовно. У Полтаві завжди ходять кондуктори – можливо це і більше витрат, адже їй треба гроші платити на зарплату, але вже тітонька їх відпрацює – від такої "стюардеси" не сховаєшся і заплатити точно мусиш. Щоб проїхати пару зупинок, то квитка раза п’ять покажеш. А ще є контролери! Так що система "обілечування" у Полтаві досить серйозна – дуже важко проїхати безкоштовно. Це якщо і можливо, то в маленьких автобусах і в час пік. Ось саме таких маленьких автобусів типу "Рута" і "Газель" у Чернівцях я не знайшов. У Полтаві ці "малютки" подібно до риб-прилипал підбирають пасажирів, що не встили до великих китів – "Кільцевих".

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Чисто теоретично вирішив, що не може така ніша ринку пропасти. Запитав у колег і вони порадили проїхати до "Калинівського ринку". Ось саме тут і було скупчення маленьких автобусів, але російських "Рут" чи "Газелей" не було – одні німецькі "Спрінтери" та "Транспортери". Про такі автобуси Полтава лише мріє, адже досить мало таких їздить по місту, здебільшого на Київ та Харків возять людей. А в Чернівцях заплатив 2 гривні і від ринку до автовокзалу чи в інший мікрорайон привезе за мить. І це реально маршрутне таксі, адже зупинок робить одну-дві. А в Полтаві відрізнити маршрутне таксі від маршрутного автобуса досить важко – хіба як не оголосять зупинку і проїдеш свою, тоді можна зрозуміти.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Перевізники в автобусах чи мають уніформу, чи просто так траплялися мені, але багато хто їздить у синіх светрах і білих сорочках – це здивувало. Через те, що практично всі вулиці в центрі міста на пагорбах, трапляються серйозні "розкачки" та "стопи-старти", тому потрібно триматися із всіх сил. Також здивувало, що водії автобусів забувають, що "стопи-повороти" у них є – зупиняються посеред вулиці і відчиняють двері. А іншим водіям залишається лише чекати, коли "вигрузка-погрузка" завершиться.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Також не подобається кількість наліпок на склі – людині, що сидить, то нормально, але я здебільшого стою в автобусі, тому за смугою різної реклами нічого не видно. І це масово. Навіть якщо це і соціальна реклама, але все ж таки нічого не видно. Взагалі, Чернівці – місто контрастів, тому є практично ідеальні дороги, і шляхи, з яких асфальт зник декілька років тому. Через бруківку практично неможливо розмовляти по телефону, бо шумно. Ще в перший день помітив, що люди досить лояльні і коли їх везуть "як оселедця в бочці", не дуже переживають, а як монахи-буддисти спостерігають за зміною пейзажу за вікном. У Полтаві не раз бачив, коли після такої неповаги до пасажирів, водію влаштовували інсценівку "суду Лінча", тому там не дуже чудять.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Зате у Полтаві влаштовують перегони автобусів, то у Чернівцях це практично неможливо (правда, лише за центр пишу), бо вулиці вузькі і обігнати суперника не вийде.
Вартість різна – від 1 гривні у тролейбусі до 1,75-2 гривень на маршрутці. Якщо зайшли у задні двері в автобусі, то після шеренги "людей-передавачів" здача може і не дійти до вас. Також активно працюють крадії – гаманця можете не дошукатися, будьте пильними. Про це навіть повідомляють пасажирів в автобусах. Автобуси – це "Богдани", "Еталони" та ПАЗи – досить нормальні, я не зустрів такого, щоб сидіння були дуже страшними і скрученими скотчем. Пристойно, можна без остраху і сісти.

Увечері досить тяжко стати пасажиром тролейбуса, особисто чекав о 22 годині хвилин 15, але ніде правди діти – їздять, і не лише в депо, як у Полтаві. Колеги порадили ввечері їздити на автобусах – проблем немає. Зацікавило те, що досить щільно їздять маршрутки – потрібно почекати хвилин 5 і ви маєте "громадську" карету. Також маршрути автобусів практично не дублюються – кожний автобус їде в своєму напрямку. Це зручно і варто запам’ятати лише один маршрут. Таку практику використовують не всі міста, в яких я побував.
Ще не можу не згадати того, що всі рази, коли хотів домовитися проїхати в півціни, мені не відмовляли ні водії, ні кондуктори. Чуйні люди.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


А ось водії автомобілів їздять досить зухвало – він спокійно може їсти піцу і не побачити, що люди вже на пішохідному переході, а для нього вже червоне світло. Видно, що чернівчани полюбляють автомобілі і швидке пересування.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Але дуже сподобалося те, що пішохода, який навіть не став на "зебру", водії пропускають. Тим паче, що нерегульованих переходів досить багато у центрі міста.

Кондуктори на тронах, ексклюзивні тролейбуси та "засліплююча" реклама


Ну, а кому не зручно те, що ноги віддавили та 25 копійок не передали, то можна їздити на таксі, але це вже тема іншого дня. Далі буде ...
А тим часом у Полтаві учасник проекту Юрій Дюг здивований великими міськими автобусами.

А тим часом у Чернігові учасник проекту Михайло Салітра дізнався, що тролейбуси хтось свідомо знищує.

А тим часом у Рівному Олександру Стародуб (Сушку) порадували різнокольорові тролейбуси.
Редактор: denis
5-04-2011, 17:10
Коментарів 0 Переглядів 10 316

Теги -
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони


92-річний Аркадій Мардар із Кельменців на все життя запам’ятав ті страшні моменти

На мітинг-реквієм прийшло чимало містян
Блоги
блог Миколи Кобилюка
У світі поки що не придумали іншого способу подолати хворобу Covid-19, як вакцинуватися

Блог Юлії Пацаранюк
27 жовтня відзначають День української писемності та мови

Блог Юлії Леськової
Не дарма наш народ придумав: "Гни дерево, поки молоде, вчи дітей, поки малі"

блог Марини Корпан
Просять допомоги, попри лютий мороз

блог Валерії Чорней
Колись люди навіть билися шляхетно

блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році

блог Катерини Ганц
Про нові "модні" тенденції нічних клубів

блог Ліни Нагірняк / Фото
Те, на чому спекулюють у нас, у Тернополі - успішно працює

блог Лесі Токарюк
До мене звернувся знайомий військовий хірург із Чернівців, який перебуває у зоні АТО

блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою

блог Оксани Драчковської
Треба підтримувати одне одного, а не дерти сім шкур з ближнього

блог Юлії Боднарюк
Не заважайте тим, хто малює безкоштовні картини

блог Ігоря Довганя
Свято, але не для всіх

блог Михайла Салітри
Блог Михайла Салітри

блог Олександра Мостіпаки
Про головні події Чернівців та Буковини за останній тиждень

блог Галини Олійник
У центрі міста майже ніде сховатися від сонця

блог Марини Карасьової
Таку систему боротьби з корупцією у медицині придумав… міністр

блог Людмили Осадчук
Почали з того, що окремо збирали органічне сміття і все інше.
блог Ірини Григоращук
Жити "за блатом" звикли ще з радянських часів
блог Віталія Олійника
Рідні вперше побачили у військовій формі
блог Анни Мячиної
Погляд збоку на засідання Чернівецької міської ради
блог Христі Венгринюк
Отак воно і було: відбув пристрій нічного бачення рік в АТО, переходить далі...
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.