Громадський транспорт у Чернівцях поступово оновлюють. Красиві червоно-чорні тролейбуси й автобуси вже тривалий час курсують на маршрутах. У них комфортно: влітку працюють кондиціонери, взимку тепло.
Дискусії щодо електронного квитка й оплати через валідатори чую дедалі рідше.
Плачі через штраф за несплату за проїзд інколи ще є, але їх вже істотно менше. Хоча якось, їдучи в тролейбусі, почула, як пані на адресу контролерки вигукувала звинувачення в сатанізмі, бо, мовляв, цифровізація – це диявольський промисел, і всі, кому присвоюють якісь номери, горітимуть у пеклі. Тому жодної транспортної картки та пані виготовляти не буде. І платити не буде, бо в неї пільги…
До слова, я спершу розраховувалася в транспорті банківською карткою. Нервувала через те, що сповіщення не надходили, лякалася контролера, бо хвилювалася, як йому довести оплату в таких випадках.
Згодом перейшла на оплату в застосунку "Приват24" — і за пів року жодного збою. Тож для мене це найкращий спосіб оплати.
Проте нещодавно я таки впіймала хвилинку смутку за тим, що в тролейбусі немає кондуктора. Щойно увійшовши в транспорт, відчула стійкий неприємний запах нетверезого пасажира, який лежав на задніх сидіннях.
Чоловік середнього віку в стані жахливого алкогольного сп’яніння стогнав, звісивши голову зі стільців. Довкола нього — нікого.
Люди, скрушно похитуючи головами, виходять з тролейбуса на своїх зупинках…Пасажира пригріває сонце…Мабуть, йому таки зле.
Підходжу до дверей водійської кабіни. Дочекалася червоного на світлофорі, щоб не відволікати водійку під час руху, і стукаю. Та — в навушниках, не чує. Стукаю гучніше.
Коли вона поглянула на мене запитально, я розповіла, що нетверезий лежить, погано йому. На що водійка відповіла: "І що мені зробити?". Урешті пообіцяла на кінцевій зупинці розбудити пасажира.
Як скінчилася ця історія, не знаю — до кінцевої мені не треба було. Але одразу пригадала таку саму фразу водія тролейбуса. Вона пролунала у відповідь на чергову тролейбусну ситуацію. Жінка в красивій білій сукні сіла на стільчик і миттю підстрибнула, зойкнувши на весь тролейбус. Виявилося, він був цілковито мокрим хтозна з яких причин… "А що я зроблю?" — вигукнув водій на претензію пасажирки. Вона попросила бодай на листку написати, що стільчик мокрий, щоб інших не спіткала така неприємна несподіванка. Але листка у водія не було…У пасажирів, як виявилося, також…
Міркую. І справді, водії повинні керувати тролейбусом. А хто ж має розрулювати такі непередбачувані ситуації? Мабуть, самі пасажири. Але я, якщо чесно, не взялася б будити п’яного чоловіка й виводити з транспорту. Поліція? Вірогідно. Мабуть, вона й допомагає у таких випадках. Але її ще треба викликати й дочекатися на зупинці. Чи все-таки водій, раз він залишився в тролейбусі сам, мав би час від часу оглядати салон?…
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
30-05-2024, 14:35
0
2 312