– На той час, коли Україна стала незалежною, в нашій державі ще була хороша авіація – близько 1500 пасажирських та 6000 військових літаків, – розповідає начальник відділу кадрів ВАТ "Буковина" Іван ПАНЧУК. – Зараз парк дуже збіднів, залишилося десь 100 пасажирських літаків та 600 військових. Я вже не кажу про нашу авіакомпанію. Гадаю, річ у тому, що в Україні немає реальної програми розвитку авіації, є лише декларація, а приватизація без належної бази так і не дала своїх плодів.
Пам’ятаю, ми боролися, щоби нас не приватизували. Тоді я особисто писав листа до Фонду держмайна і наголошував на порушенні ст. 87 Конституції України – приватизації стратегічних об’єктів за рішенням Верховної Ради. На початку 90-х нам вдалося уникнути приватизації. На той час у нас було 17 літаків Л-410, 32 гелікоптери МІ-2 та три літаки ТУ-134. Для Західного регіону це було досить потужно. Ми займали друге місце після Львова. За перші роки незалежності авіакомпанія "Буковина" встигла набути авторитету в державі. На своїх літаках ТУ-134 ми навіть перевозили Президента України Леоніда Кравчука, прем’єр-міністрів та депутатів. Та добрі часи тривали недовго. Коли літакам був необхідний капітальний ремонт, що обходився тоді в 700 тисяч доларів, з дозволу фонду держмайна та міністерства транспорту керівництво авіакомпанії почало розпродувати літаки Л-410, щоби відремонтувати ТУ-134. За період з 1996 по 1998 роки було продано всі літаки Л-410. У 1999 році наше підприємство доходило до банкрутства. Ось і знайшовся лівієць, який купив нашу авіакомпанію з трьома літаками ТУ-134 за один мільйон 80 тисяч гривень. Так тоді нас оцінили спеціальні комісії.
У власності нашого хазяїна не лише контрольний пакет акцій ВАТ "Буковина", але й Середземноморські авіалінії та міжнародна авіакомпанія "Крим".
Незважаючи на всі проблеми, ми пишаємося нашими працівниками, які є почесними працівниками авіаційного транспорту. Це О. М. Абрамов, А. І. Бовканюк, Ю. І. Поплавський, Г. П. Казаков, А. В. Кобивнік, В. Г. Руденко та М. П. Білан. До того ж, буковинські пілоти, вихідці з нашого підприємства, зараз працюють у Борисполі, літають на сучасних літаках – Л. П. Захарія, А.С. Кошевий, М.В. Рябой та К.Ф. Череватов. Маємо надію, що кращі часи нашої авіакомпанії з таким професійним складом ще попереду.
– Скільки літаків є у парку чернівецького авіапідприємства?
– Після приватизації хазяїн продав усі літаки ТУ-134. Лише у 2004 році ми придбали АН-24 за 350 тисяч доларів. Цей літак одразу після ремонту. Такі літаки можуть літати до 50 років. Зараз наша авіакомпанія планує придбати АН-140, але то лише в далекій перспективі.
5-01-2006, 17:14
0
2 366