Коментар тижня від Василя КОЖЕЛЯНКА

---
1 863
0
Нє, ну вони точно тримають нас за ідіотів, бо як можна так безсоромно, нахабно і агресивно обіцяти те, що за жодних умов не буде виконано – ніколи. Це, як ви зрозуміли, про нинішню виборчу кампанію. Той, хто ще дивиться телевізор, має змогу, крім реклами пива, пральних і гігієнічних засобів, мобільного зв’язку і так до безкінечності, дивитися, теж безкоштовно, ще й рекламу політичну. Уникнути споживання цього красиво упакованого телевізійного продукту важко, але можна. Треба постійно тримати палець на кнопці пульта, як ковбой у вестерні на курку кольта. Але буває, що реакція підводить, і тоді на тебе з телевізора нестримним потоком вивалюються істеричні гасла, утопічні заклики, совісні умовляння, замальовки з життя бомжів, освітні фільми з ботаніки, клони Манілова, пісні, вірші, виступи художньої самодіяльності, релігійні проповіді, зразки друкарських шрифтів, цитати зі славетних, включаючи класиків світової літератури і мистецтва. І усе це супроводжується зливою найрізноманітніших барв – від звичної сіро-буро-малинової до екстравагантного кольору наварринського полум’я з димом. За барвистого розмаїття усіх видів політичної реклами – від згаданих телевізійних роликів до кишенькових календариків із портретами вождів (вождиць) у них є дві спільні риси:
– у нинішньому виконанні ця продукція працює здебільшого проти політичної сили, яку вона покликана рекламувати (а рейтинги суб’єктів виборчого процесу формуються переважно не завдяки, а всупереч політрекламі);
– основним, а часто єдиним енергетичним наповненням цієї продукції є слово, позбавлене матеріального підгрунтя у вигляді діла.
Це не натяк на відомий політичний слоган, просто категорії "слово" і "діло" є засадничими не лише для політичної боротьби, а й для всього суспільного буття. Бо ж відомо, що між "сказати" і "зробити" часто пролягає нездоланна прірва. Наведемо близький пострадянській дійсності приклад. Італійська мафія у США, усі ці дони, зображені Маріо П’юзо під іменами Корлеоне, Клерикуцціо і т. п., процвітали доти, доки утверджувалися не словами, а ділами, коли ж нова генерація, зокрема реальний Джон Готті, почала займатися саморекламою, в т.ч. у ЗМІ, американське правосуддя перемогло: згаданий Готті не на словах, а на ділі відбуває довічне ув’язнення.
Тому замість абсурдних закликів, у контексті передвибочої агітації, хотілося би почути відповіді на перші-ліпші, що спадають на думку, питання. Чому, скажімо, в країні дорожчає те, що не повинно дорожчати, чому в колишній (за царя) житниці Європи дорожчають борошняні вироби – ясно: неврожай і дорогий газ, але чому – цукор? Або з репертуару "національної гордості малоросів": чому російський солдат на українській території безкарно шматує державний прапор України? І знову ж таки: де гроші від повторного продажу "Криворіжсталі"?
Запобігаючи патріотичному обуренню певної частини електорату, слід відразу ж пояснити, чому вищезгадані питання адресуються винятково чинній владі. Пояснюю. За допомогою анекдота із радянської дійсності часів розвинутого застою.
В одній республіці Кавказу учасники художньої самодіяльності ставлять революційну п’єсу типу "Ленін у 1918 році". До кабінету "Леніна" входить "Свердлов" і каже:
– Владімір Іліч, с Украіни пріслалі трі мєшка пєлай мукі.
– Атдат детям!
– А может адін себе аставіт?
– Слюшай, кто здес Ленін, ти ілі я?
Так от, хто тут влада? А якщо ви, то просимо дуже відповідати на наведені вище та численні подібні питання. Але, будь ласка, не словом, самі знаєте чим. 
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують