«Пісні можу записувати і на серветці, і їдучи в таксі»

---
2 199
0
Чернівці стали для Марічки Бурмаки містом, з якого в неї все почалося. Зі сцени Літнього театру вперше прозвучало її ім’я. А потім концерти, гастролі, перші серйозні гроші... Яким запам’яталося місто співачці, в інтерв’ю "МБ".
"На сцені побачила
з великою кучмою волосся зовсім молоду Білик"
– Марічко, яке значення для вас мають Чернівці?
– Те місце, де ми з вами сидимо (готель "Буковина" – ред.), для мене багато значить, адже поруч – у парку імені Шевченка – знаходиться Літній театр, де 1989 року відбувався фестиваль "Червона Рута". Дуже добре пам’ятаю, коли приїхала тоді до Чернівців. Оргкомітет фестивалю знаходився саме в цьому готелі. Потім пішла дивитися парк та гуляти містом. Прийшла на прослуховування в номінації поп-музики. Було небагато людей у залі, адже прослуховування проводилося не для глядачів.
– Що вразило тоді?
– Я, дівчинка з Харкова, не очікувала великого ажіотажу. Пам’ятаю, тоді на сцені я побачила з великою кучмою волосся зовсім молоду Ірину Білик. А ввечері мене чекав шок. Коли підходила з друзями до Літнього театру, побачила масу людей, які не потрапили до середини. Вони слухали пісні на вулиці. Тоді я зрозуміла, що сучасна українська музика набуває серйозного сплеску. Пережила цілу гаму почуттів. Перебувала в Чернівцях усього декілька днів. Останній день фестивалю проходив на стадіоні "Буковина". Влада тоді не сприйняла фестиваль. Запам’яталося, як у Літньому театрі підняли синьо-жовтий прапор, глядачі у курточках тримали українську символіку, а міліція здійснювала обшук. Вимкнули електроенергію, і раптом зайшла міліція з собаками.
– За участь у "Червоній Руті" вас ледь не відрахували з університету...
– Фестиваль "Червона Рута" був подією, яка повністю перевернула моє життя. До фестивалю я і мої батьки зовсім інакше уявляли моє майбутнє. Хоча на той момент за плечима вже була музична школа з класу гітари і виступи на конкурсах самодіяльності. Було бажання і вміння виступати та досвід написання власних пісень. Розумію, що події в моєму житті були неминучими. Якби не було фестивалю "Червона Рута", впевнена, все одно сталося б те, що привело мене до музики. Тому що у мене є такий моторчик всередині, який, незважаючи на різні сфери моєї діяльності, починає працювати, і я знову з шаленою енергією починаю пробивати стіни. Після "Червоної Рути" я та мої близькі повірили, що я можу йти шляхом артиста. Бо до цього в моїх батьків була установка, що я повинна мати музичну освіту, але окрім цього, ще треба мати професію. Я таки довчилася в університеті. Мене викликали на бесіди, і я була на межі відрахування. Але не стільки за участь у "Червоній Руті", а за те, що я писала пісні на вірші Олександра Олеся, які були гранично патріотичними із вольовими закликами. За силою впливу вони були сильнішими, ніж пісня "Ми йдемо". Його книжки вилучали з бібліотек. Але те, що деякі його збірки видавалися у радянський час, врятувало мене від "вильоту" з університету.
"Не звертаю уваги на те, хто і що про мене подумає"
– Коли заняття музикою принесло перші гроші?
– Після "Червоної Рути" було сто концертів Україною. Потім були Америка та Канада. Я почала регулярно виходити на сцену. Тарас Петриненко сказав мені тоді: "Професійним артистом можна себе вважати тоді, коли ти за це отримуєш гроші". Я почала заробляти гроші і привозила додому більше, ніж мої батьки отримували за місяць.
– Чому погодилися брати участь у політичних концертах?
– Я насамеперд – артист, автор своїх пісень та музики. Пісні я пишу про своє життя, у них відбивається мій життєвий досвід. Я їх пишу вночі, за чашечкою кави, у дорозі, записуючи на серветках. Записую у студії, виходжу на сцену, співаю один раз, другий, і бачу, що люди знають мої пісні на пам’ять і співають разом зі мною. І цей момент для мене – найбільше щастя. Кожен мій вихід на сцену, незалежно від ситуації – з нагоди свята чи політичних акцій – це спілкування з людьми. Сподіваюся, що вони не просто захоплюються моєю творчістю, а розуміють мене. А нагода моїх виступів – це інше питання. Мені приємно виходити на сцену і бачити очі людей. Коли мене запрошують співати на політичному концерті, я даю згоду як співачка.
– Можете пригадати екстремальний випадок під час написання нової пісні?
– Усі випадки екстремальні, адже ідея та натхення приходять у будь-який момент – вчасно чи не вчасно. Коли мене запитують, а звідки береться натхнення, відповідаю, що я так живу. Якщо зазирнути у голосові записи мого мобільного телефону, то половина з них будуть мелодії, які прийшли мені в голову. Для художника це, як перші штрихи до полотна. Деякі тексти я можу записувати у невідправлені повідомлення чи на серветці. Осяяння може прийти у будь-який момент. Тому питання часу для мене не існує. Було таке, що їду в таксі на задньому сидінні – приходить ідея. Раніше записувала у мобільному на ноти. Починаю наспівувати, а таксист не розуміє, чому дівчина на задньому сидінні почала раптом наспівувати.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код: