З настанням весни стан доріг у Чернівцях опинився в центрі уваги влади та громадськості. Як з’ясувалося, претензії до роботи дорожніх організацій мають не лише пересічні громадяни, а й керівництво міста. Проявити максимальну увагу до якості ремонтних робіт на дорогах міста закликав відповідні служби міський голова Микола Федорук. Найбільше дісталося ШБУ-60. Відремонтовані цим підприємством дороги, заявив мер, не витримали навіть одного року експлуатації. Тепер, щоби забезпечити належний контроль за якістю дорожніх робіт, до прийому відремонтованих доріг в експлуатацію обов’язково треба залучати представників фінансового управління міськради, а також депутата, на окрузі якого здійснювався ремонт. "Перевіряти кожен квадратний метр дорожнього полотна, аби жодну копійку міської скарбниці не було витрачено даремно", – поставив завдання міський голова.
Червоноармійську ремонтували неправильно
Однією з найгірших ділянок у місті вже багато років залишається вул. Червоноармійська. Кілька років тому понад 5 мільйонів гривень було вкладено у ремонт її частини від "Силуету" до вул. Канівської. Від 2000 року ШБУ-60, яке здійснювало ремонт, щороку за власний кошт усуває недоліки, що виявляє кожна наступна зима.
– У цьому справді є вина підприємства і моя, як тодішнього його керівника, – сказав начальник служби автомобільних доріг України в області Роман МАЙОР. – Однак вона полягає в тому, що ми погодилися здійснювати роботи на запропонованих умовах, тобто вкластися в запропоновані містом видатки. Подушка під покриттям на цій вулиці залишилася ще з австрійських часів і мала всього 10 сантиметрів. Тобто треба було робити капітальний ремонт. Однак коштів на нього місто не мало, і ШБУ-60 змогло лише прокласти кілька шарів асфальту, який без належної основи почав дуже швидко руйнуватися. Я не наполіг тоді на дотриманні всіх норм, і за це підприємство розплачується вже не один рік. Якби відремонтували Червоноармійську так, як Українську, – проблеми не було б.
Асфальт буває різним
Чимало критики звучить на адресу виробників асфальту, які виготовляють неякісну продукцію. З такою думкою Роман Майор не погоджується.
– Як існують різні сорти хліба, так є і різні сорти асфальту, – пояснив він. – Їх використовують залежно від умов: для ямкового ремонту – один, для нижніх шарів покриття – інший і так далі. Проблема полягає в тому, що підрядники часто виходять не з норм і вимог, а з коштів, які виділяються на ремонт. Замовники переважно не мають достатньо фінансових можливостей, тому доводиться економити – на якості. Подивіться на першу чергу об’їзної дороги. Вона прослужила вже один осінньо-зимовий сезон, і це жодним чином не позначилося на її стані. А ті види асфальту з різноманітними добавками, які там було використано, виробляються в нашій області. Наприклад, ШБУ-60 має необхідну базу і потужності для здійснення всього комплексу робіт.
Друга черга об’їзної відкладається
Такий важливий для міста об’єкт, як об’їзна дорога, буде закінчено нескоро. Минулого року на першу її чергу було виділено майже 40 мільйонів гривень, що дало можливість здійснити чималий обсяг робіт. У 2005 році передбачено лише 5 мільйонів, що вистачить приблизно лише на 2,5 кілометра дороги, шляхопровід та низку інших невідкладних робіт. Ця частина об’їзної буде дорожчою за першу. Одна з причин цього – необхідність викупу приватизованої землі, через яку проляже дорога.
Грошей виділяється менше
Головна ж особливість роботи дорожніх служб у 2005 році – зменшення фінансування. По області обсяг виділених коштів зменшився з 84 мільйонів гривень до 48 мільйонів. Значно менше коштів буде спрямовано і на дороги міста. За повідомленням прес-служби міської ради, на капітальний і поточний ремонт доріг у Чернівцях планується витратити понад 7,3 мільйона гривень, тоді як минулого року – понад 11 мільйонів. У місті цього року капітально відремонтують вулиці Білоруську, Нагірну, Боярка, Гаврилюка, Ризьку, Ужгородську, Дубинську, Квітковського і тротуар Театральної площі. Понад 5 мільйонів гривень спрямують на поточний ремонт доріг.
7-04-2005, 18:14
0
1 686