Про чернівецькі зупинки замислюєшся, коли до скону стоїш і чекаєш на маршрутку чи тролейбус, а сісти чи сховатися від снігу, дощу або пекучого сонця ніде. Лавочки з навісами – розкіш така рідкісна, що можна легко перерахувати: біля магазину "Рязань", кілька уздовж Червоноармійської та Головної та ще в деяких місцях. Тим часом у самісінькому центрі міста, біля кінотеатру "Чернівці" та на Соборній площі, де змикаються багато маршрутів і практично завжди велелюдно, таких зручностей і близько немає.
Мало де є і назви зупинок, хоча багато з них, разом із вулицями, перейменували останніми роками. Ось і виникають труднощі: навіть старожили плутаються, що і як тепер називається і куди перенесено колишнє.
Графіки руху транспорту – дефіцит
А про такий екстра-сервіс, як графіки руху та інтервали, годі й говорити – вони якщо і є, то, м’яко кажучи, не зовсім точні.
Микола Іванович, сторож:
– Працюю сторожем 20 років. Їжджу рано-вранці і пізно ввечері. Якби на графіки сподівався, ой-йо-йой! Усе випробовував досвідом. Перший тролейбус, наприклад, іде на півгодини пізніше, ніж написано у графіку, а останнього інколи взагалі немає.
На графіках зазначено, що тролейбус має приходити кожні 4-9 хвилин, хоча насправді чекати на нього треба хвилин 15, а потім міркувати, у який із трьох, що приїхали водночас, заходити.
Марина, студентка:
– Я ніколи не розраховую на графіки. Єдиний спосіб не запізнитися – вийти набагато раніше, бо то вже факт, що тролейбус вчасно не приїде, особливо коли дуже запізнюєшся.
Ось чого багато поблизу зупинок – то це кіосків з булочками, тістечками та хот-догами. А ще, чекаючи на маршрутку чи тролейбус, можна почитати безліч оголошень, афіш, розклеєних у всіх можливих і неможливих місцях. Мабуть, уся ця яскрава і не дуже реклама тут для того, щоби, читаючи її, люди не думали про те, що безнадійно запізнюються через брак транспорту, а посидіти ніде та й мокнути доводиться...
Один з таких пасажирів, який залюбки спілкувався в очікуванні транспорту (бо все одно ж робити нічого, а нервів шкода), сказав, що нашим зупинкам бракує таксофонів і туалетів.
Бракує грошей і відповідальності
Мабуть, у пересічного чернівчанина неодноразово виникало запитання, хто відповідальний за зупинки громадського транспорту і хто мав би навести на них лад. Як з’ясувалося, фактично ніхто. За словами директора МКП "Міський центр організації пасажирських перевезень" Ігоря КОЖУЛЕНКА, зупинки перебувають у віданні районних у місті рад. Однак кошти на побудову нових та реставрацію старих зупинок з міського бюджету не виділяються. На підприємства-перевізники, які виграли конкурс на обслуговування пасажирських маршрутів, накладаються додаткові умови – облаштування однієї-двох зупинок.
Заступник голови Першотравневої районної ради Юрій ШТЕФУНИК повідомив, що зараз зупинки не перебувають на балансі жодного комунального підприємства міста. Згідно з Комплексним планом благоустрою, їх закріплено за окремими підприємствами різної форми власності, які й мають займатися благоустроєм цих громадських об’єктів.
Одним з найбільших перевізників міста є комунальне автобусно-тролейбусне підприємство. Як розповів його директор Микола АЛЬБОТА, після отримання права на здійснення перевезень мікроавтобусами минулого року підприємство облаштувало дві зупинки – на вулицях Руській та Авангардній. Тоді не було єдиних уніфікованих вимог щодо вигляду зупинок, тож АТП встановило лавочки та навіси. Крім того, розпорядженням міського голови тролейбусному управлінню і АТП під час місячника санітарного очищення та благоустрою міста доручено привести в належний санітарно-технічний стан зупинки. Підприємство виконає розпорядження, зазначив Микола Альбота, однак у його штаті відповідних одиниць немає, тож доведеться організувати суботник. Враховуючи фінансовий стан комунальних транспортних підприємств, яким через борги ледве вистачає на зарплату, здійснювати якесь будівництво на зупинках їм дуже обтяжливо.
Отож сьогодні чернівчанам та гостям міста не варто розраховувати на елементарні зручності під час очікування громадського транспорту.
31-03-2005, 17:01
0
1 981