"Декілька років тому я працював за кордоном у Португалії. Приїхавши у відпустку, купив автомобіль "Опель-Кадет". На роботу вирішив повертатися вже власною машиною. А щоби дорога обійшлася дешевше, хотів взяти із собою пасажирів. Тому дав рекламу. Через кілька днів після її виходу мені зателефонував начальник чернівецької філії страхової компанії. Він запропонував мені послуги в оформленні документів для виїзду за кордон – "зеленої карти". 21 листопада ми підписали угоду і "зелену карту". У Франції ми потрапили в аварію. Хлопець з Рівного заснув за кермом і розбив наше авто. У нього автомобіль був з іспанською реєстрацією, і страховка теж. У мене – все наше. Страхова компанія надала йому таксі в готель і назад, номер у готелі, квиток на літак до Іспанії. Також заплатила 50% вартості доставки його автомобіля евакуатором до Іспанії.
Коли ж я зателефонував до своєї страхової компанії, мені сказали, що це все – мої проблеми, а вони відповідають тільки перед третіми особами. А оскільки не я вдарив іншу машину, а зіткнулися з моєю, то вони нічим не допоможуть. Просидівши три доби, доки оформляв документи, і заплативши 180 євро за послуги евакуатора, я поїхав далі потягом, бо авто ремонту не підлягало. Зараз у нас в Україні ввели примусову страховку. У мене виникло декілька запитань:
– Яку відповідальність несе страхова компанія?
– Хто повинен займатися врегулюванням питань між сторонами?
– Які послуги надають страхові компанії? Ілля Балавлюк, село Великий Кучурів Сторожинецького району".
Ви отримали в страховій компанії "зелену карту" – поліс страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів. Країни, перераховані у Карті, мають Національні моторні бюро, які представляють інтереси іноземців, що потрапили в ДТП. Компенсація витрат на покриття збитків, завданих третім особам, здійснюється цими організаціями. За рахунок страховки покриваються суми компенсації потерпілим, які ви мали б сплатити у разі скоєння вами дорожньо-транспортної пригоди. У ДТП ж потерпіли саме ви. Доцільно укласти і договір страхування, у якому би зазначалися умови та суми страхових виплат у разі, якщо ви стали би потерпілим у ДТП. Тоді б страховка покрила ваші витрати на ремонт пошкодженого в автопригоді автомобіля.
Представник страхової компанії під час укладання договору страхування повинен був пояснити вам, які конкретні умови страхування. Вам у свою чергу слід було уважно ознайомитися з договором страхування: коли щось не зрозуміло, попросити роз’яснення. Обов’язки cтраховика зазначені в Законі України "Про страхування".
Страховик зобов'язаний:
1) ознайомити страхувальника з умовами та правилами страхування;
2) протягом двох робочих днів, тільки-но стане відомо про настання страхового випадку, вжити заходів щодо оформлення всіх необхідних документів для своєчасного здійснення страхової виплати або страхового відшкодування страхувальникові;
3) у разі настання страхового випадку здійснити страхову виплату або виплату страхового відшкодування у передбачений договором термін. Страховик несе майнову відповідальність за несвоєчасне здійснення виплати страхової суми (страхового відшкодування) шляхом сплати страхувальникові неустойки (штрафу, пені), розмір якої визначається умовами договору страхування;
4) відшкодувати витрати, які у разі настання страхового випадку взяв на себе страхувальник, аби запобігти збиткам або зменшити їх, якщо це передбачено умовами договору;
5) у разі збільшення вартості майна за заявою страхувальника переукласти з ним договір страхування;
6) тримати в таємниці відомості про страхувальника та його майновий стан, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
Умовами договору страхування можуть бути передбачені також інші обов’язки страховика.
Згідно з чинним в Україні законодавством, усі спори за договорами, у тому числі й за договорами страхування, вирішуються у суді. Відмову страховика у страховій виплаті може бути оскаржено страхувальником у судовому порядку.
3-03-2005, 21:43
0
1 831