Чернівецька сім’я живе вже понад тиждень без вікна й балконних дверей. Замість них у вітальні дірка геометричної форми, що виходить просто на вулицю. Щоби не так задувало, господарі завішали її клейонкою і покривалом. Але це мало рятує від холоду – у кімнаті така ж температура, як на вулиці. Нагадаємо, саме цими днями йшов сніг, град, а нічна температура сягала нуля.
– Все почалося з того, що ми вирішили встановити нові вікна, щоби покращити тепло- й звукоізоляцію, – розповідає господиня оселі Лариса РЕЙНЕС. – Обрана нами фірма працювала на ринку з послуг встановлення вікон та дверей вже три роки. Нам здалося це достатнім для хорошої рекомендації. Директор сам знімав розміри вікон і балконних дверей. Заплатили аванс – дві тисячі гривень.
За словами жінки, чекали на своє замовлення майже два тижні – з 4 до 14 квітня. Але, коли врешті його привезли, з’ясувалося, що жодне вікно і балконні двері не відповідають розмірам. Одні – завеликі, інші – замалі.
– Розпочали роботу. Щоби якось втиснути вікна, що були завеликими, працівники фірми перфораторами видзьобали підвіконня на півцегли. Нагорі не було можливості – там бетон. Споглядати цю картину було важко, оскільки ми не хотіли робити капітального ремонту. А в кімнаті від пилу нічого не було видно – меблі, речі, білизна, усе вкрилося пилом. У мене серце обривалося, бо наближаються свята і я все прибрала, вимила, – розповідає Лариса Олексіївна.
– Зрештою, встановили два вікна, м’яко кажучи, втиснули їх, – продовжує розмову господар Михайло Давидович. – Ледве змогли замастити пінкою. Я знаю, що має залишатися 15-20 міліметрів між віконною рамою і стіною. Де там – втиснули вікно впритул до бетону зверху. А у підвіконня його просто "втопили", тепер вода затікатиме постійно у щілину. Більше того, вікно ще й криво сіло. Справді, рівень на підвіконні свідчить, що правий бік нижче. Але міняти, вирівнювати вікно не будемо, так і житимемо з кривим.
Вимагаєте належної роботи – значить, ви вередливі
Така ж ситуація з вікнами та балконними дверима у вітальні. Двері – завеликі, а бокові вікна – закороткі.
– Майстри міркували, як коротке доточити брусочками, щоби вікна не вивалювалися, – каже чоловік. – Але ж я звернувся, як гадав спершу, до професіоналів, і за роботу та сервіс плачу гроші. Я виявився занадто "вередливим" для чернівецьких майстрів, бо вимагаю нормального виконання роботи. Робітники нервували, ми зателефонували директорові, щоби він подивився на власну роботу. Але він відповів: "Якщо я буду до кожного ходити, мене не вистачить". Сусіди роблять капітальні ремонти, вивозять сміття, і коли вантажать його на машини, то весь пил у нас вдома. Директор фірми погодився з тим, що треба зняти нові мірки і зробити нові вікна. Тепер нового замовлення потрібно чекати ще два тижні, але станом на 21 квітня ніхто з фірми так і не з’явився.
Лариса Олексіївна розповіла, що тепер від послуг цієї фірми вони відмовляються:
– Днями було холодно, йшов сніг, вночі навіть був мороз. Ми мерзнемо, ходимо одягнені у верхній одяг. Щоби хоч якось підтримувати плюсову температуру, у квартирі декілька разів запалюю пічку. Після цих поневірянь я не хочу більше мати справу із цією фірмою і позиваю до суду. Незалежна експертиза зробить свої висновки, які буде представлено на судових слуханнях. А вже після експертизи замовлю вікна в іншій фірмі.
Коментар спеціаліста
Василь КРУПЕННИЙ, головний спеціаліст управління у справах захисту прав споживачів:
– У ситуаціях, коли підприємство чи фірма не забезпечила належного виконання взятих на себе обов’язків, замовник має написати заяву у двох примірниках. У цій заяві споживач має вказати усі недоліки і один примірник віддати керівництву фірми. Якщо ж конфлікт не буде вичерпано, тоді треба написати заяву в управління у справах захисту прав споживачів. Ми здійснимо розслідування, і, згідно з результатами, винна сторона зазнає штрафних економічних стягнень.
27-04-2005, 12:39
0
1 757