Вищий німецький суд ухвалив у вівторок, 27 лютого, що міста країни можуть забороняти використання дизельних транспортних засобів в інтересах екології.
Постанову про це виніс Федеральний адміністративний суд у Лейпцизі, пише BBC.
Згідно з рішенням суду, такі міста, як Штутгарт і Дюссельдорф, зможуть закривати в'їзд в райони, що найбільш страждають від забруднення, автомобілів, оснащених старими дизельними двигунами. Постанова суду відкриває можливість аналогічних рішень в інших містах.
Подібна заборона, найімовірніше, призведе в усій Європі до подальшого падіння попиту на дизельні автомобілі з боку споживачів, вже стурбованих можливими відкликаннями таких автомобілів і зниженням їх вартості при перепродажі. Крім цього, заборона, введена в країні, яка є найбільшим європейським авторинком, швидше за все, вплине на зміну екологічної політики і в інших країнах континенту.
Відзначається, що Федеральний уряд Німеччини і німецька автоіндустрія виступають проти такої заборони, хоча автовиробники вже почали пристосовувати свій модельний ряд до раптово збільшеного інтересу серед споживачів до машин з бензиновими двигунами.
У грудні 2016 року мери Афін, Мадрида і Парижа, а також Мехіко, домовилися про те, що вони заборонять до 2025 року дизельні автомобілі. А мер Копенгагена хоче заборонити в'їзд в місто дизельних машин вже з наступного року.
Проте, рішення суду в Лейпцигу не означає, що автолюбителям неодмінно заборонять їздити на старих дизельних машинах, хоча з 15 мільйонів таких автомобілів на німецьких дорогах 11 мільйонів не відповідають стандарту Євро-6.
"Щоб реалізувати своє право на заборони, міська влада зобов'язана для початку включити такі заходи в свої природоохоронні плани, вказавши, в яких випадках, щодо яких саме машин вони допустимі і яким чином будуть контролюватися. Останній аспект - найбільш делікатний, адже за зовнішнім виглядом неможливо визначити, на якому паливі їде автомобіль - бензиновому або дизельному", - йдеться в статті Deutsche Welle.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram