Із першого травня у Чернівцях планують підвищити тарифи на проїзд у громадському транспорті. Відповідний проект регуляторного акту висунула громадська рада з тарифної політики у сфері житлово-комунальних та транспортних послуг. Тепер його виносять на обговорення громадськості.
Головний аргумент за підвищення тарифів – подорожчання енергоносіїв і підвищення зарплати.
– Востаннє тарифи на проїзд у громадському транспорті в Чернівцях змінювали два роки тому – в лютому 2008 року, – сказав директор МКП "Центр організації пасажирських перевезень" Ігор КОЖУЛЕНКО. – За цей період зросла мінімальна зарплата, вартість паливно-мастильних матеріалів, запасних частин. Зокрема заробітна плата зросла на 44%, вартість запчастин – на 60%.
Отож перевізники пропонують із першого травня встановити тарифи на проїзд в електротранспорті у розмірі однієї гривні (нині 75 копійок), в автомобільному транспорті:
1,50 грн – в автобусах великого класу;
1,75 грн – в автобусах малого та середнього класу за довжини маршруту до 10 км;
2,00 грн – в автобусах малого та середнього класу за довжини маршруту понад 10 км.
Вартість місячних проїзних квитків у тролейбусах пропонують встановити: для громадян – 50 грн, для школярів – 15 грн, для студентів – 30 грн.
– Нинішній тариф для нас збитковий, – каже директор підприємства "Диліжанс" Ігор МАЛІНА. – Але оптимальний для нас тариф для населення – непосильний. Адже якщо ми хочемо їздити, як у Європі, то по-європейському треба і платити. Так-от, там проїзд коштує, як один літр солярки. Якби у нас проїзд коштував хоча б як півлітра – тобто приблизно 3,50 гривні, то пасажири б їздили у нових автобусах, можливо, навіть із кондиціонерами. А ми зараз просимо чверть вартості літра солярки. Це дозволить нам вижити, але не купувати нові автобуси. За минулий рік я не міг придбати жодного автобуса, бо банки не давали кредити.
При цьому нові тарифи не надто покращать ситуацію, кажуть перевізники. Так, у тариф закладено вартість солярки 6,80 гривні за літр, тоді як вона коштує вже більше семи гривень. А для тролейбусників рентабельним є тариф 1,29 гривні за квиток – тобто тролейбусне управління зможе виживати лише за умови підтримки міського бюджету.
Громадська рада на обговоренні рекомендувала перевізникам підвищити якість обслуговування пасажирів, зокрема посилити контроль за видачею пасажирам проїзних квитків, санітарним станом транспортних засобів, дотриманням графіків руху, не допускати перевантаження автобусів, підвищити культуру поведінки водіїв та кондукторів, більш уважно ставитися до обслуговування пільгових категорій громадян.
Ігор ДОВГАНЬ
1-04-2010, 11:02
0
3 043