Мабуть, немає учня, який протягом навчання у школі не прогуляв хоча би один урок. Але одна справа – пропустити заняття кілька разів, а інша – робити це систематично. Саме з такими "затятими прогульниками" й спілкувалася кореспондент "МБ".
Триває урок, але троє дівчат-восьмикласниць весело розгулюють коридорами школи, а, побачивши вчителя, ховаються до вбиральні.
– Є предмети, які ми ніколи не прогулюємо – геометрію, алгебру, – каже одна з учениць. – Там дуже суворий вчитель, ми його боїмося. Зате прогулюємо фізику, фізкультуру, хімію, історію. Одного разу задля розваги ми замість уроку історії пішли на урок музики. А потім сказали вчителю, що переплутали розклад. Заняття прогулюємо у їдальні, спортзалі, якщо тепло – на вулиці. А якось під час уроків сиділи у їдальні, і раптом зайшов директор! З переляку ми перестрибнули через буфет. Лише одній дівчині не вдалося втекти. То вже їй дісталося і за прогулювання, і за те, що не була одягнена у форму.
Чому прогулюємо уроки? Просто ми – відмінниці і швидко все схоплюємо. Тож нудимося, доки вчитель розтлумачує матеріал слабшим учням. Щоправда, зараз уже рідше пропускаємо заняття, бо вчителі можуть викрити, розкажуть батькам, а ті заборонять користуватися комп’ютером і гуляти на вулиці.
– Прогулюю не надто важливі уроки – трудове навчання, музику, історію, малювання, фізкультуру, – каже одна з дев’ятикласниць. – Історія, звісно, потрібна, але мені на уроці нецікаво. Часто прогулюю заняття у вбиральні. Звісно, це не найкраще місце для проведення часу, але іноді доводиться там ховатися від вчителів. Ніколи би не прогуляла алгебру, геометрію, фізику, біологію – там суворі вчителі.
Пролунав дзвінок на урок, але один із дев’ятикласників на нього не зважає. Закидає рюкзак на плечі і прямує на вулицю.
– У нас за розкладом ще два уроки – фізика й фізкультура, але половина класу на них не ходить, а йде додому, – каже хлопець. – Прогулюю уроки через вчителів. Деякі з них несправедливі, часто кричать. Вчителька фізики нічого не пояснює, тільки репетує. Сам предмет цікавий, але я краще повчу його вдома, ніж буду собі псувати нерви на уроці. Також усі хлопці з мого класу, у тому числі і я, регулярно втікаємо з уроків трудового навчання. Бо вчитель нас обзиває. За прогули він ставить мені "двійки", але байдуже. Все одно цей предмет мені у майбутньому не знадобиться.
Уроки прогулюю вдома. У цей час дивлюся телевізор, роблю домашнє завдання або граю на гітарі. Зазвичай пропускаю заняття двічі на тиждень. Але це ще нічого. Ось мій однокласник через день замість школи ходив до Інтернет-кафе. Вчителі про це дізналися, викликали батьків. Зараз він уже не прогулює.
Галина МАРКІВ
А що думають вчителі?
Світлана МОКРОГУЗ,
директор школи №3:
– Школярі прогулюють уроки з різних причин. Їм може бути нецікаво або просто не підготувалися до уроку. Такі учні можуть сказати вчителеві, що їм зле і піти до медпункту – тільки би не бути на уроці. Або кажуть батькам, що погано почуваються й просять дозволу не йти цього дня до школи. У мене самої трапився такий випадок. Я тоді була у четвертому чи п’ятому класі. Не вивчила вірш і вирішила не йти до школи. Сказала мамі, що погано почуваюся. Коли вона вийшла з кімнати, я приставила градусник до лампочки, щоби він нагрівся й показав, що у мене "температура". Але мама зайшла й побачила це. Дивиться – а на градуснику 41 градус. Тоді вона почала допитуватися, чому я насправді не хочу йти до школи. Розплакавшись, я зізналася, що не вивчила вірш. Уже за півгодини я вивчила вірш і пішла до школи.
Щоб учні не хотіли прогулювати уроки, вчителі повинні стати для них справжніми старшими товаришами, із якими можна відверто поговорити, порадитися. І, звісно, якщо учень ретельно готуватиметься до уроку, предмет для нього буде цікавим, і не захочеться його пропускати.