Три роки тому 23-річна Анастасія КОЗАК працевлаштувалася в супермаркет "Колос" продавцем. А рік тому її помітили й підвищили до посади адміністратора.
– Економічної освіти не маю, закінчила музичне училище, відділення "видовищно-театралізовані заходи", – розповідає Анастасія. – Але мене взяли на посаду продавця, бо зараз не так важливо вміти досконало рахувати (комп’ютер сам усе полічить), як не пропускати товар, ввічливо ставитися до клієнтів. А підвищили мене, мабуть, тому, що керівництво побачило: я розбираюся у своїй справі, ввічливо спілкуюся з покупцями, намагаюся, щоби відвідувачі пішли із магазину задоволені.
Адміністратор відповідає за клієнтів, продавців, техніку, товар. Обов’язки не з легких, але після досвіду роботи продавцем вони вже не здаються важкими.
– Щоби вас підвищили, потрібен певний стаж роботи, – додає Анастасія. – Треба знати касовий апарат, коди товарів. Зараз працівники часто змінюються – не всі витримують навантажень, особливо молоді. Усі відразу хочуть вищих посад, але так не буває.
"Працівник повинен мати міцну нервову систему"
Яку кар’єру можна зробити, працюючи у великих магазинах, і що для цього потрібно, кореспондент "МБ" з’ясовувала в керівників торгових центрів.
– У нас можна зробити кар’єру від продавця до директора, – стверджує генеральний директор приватного підприємства "Колос" Ігор КІБІЧ. – На роботу беремо й із вищою, і із середньою освітою. Хоча економічна освіта – це, звісно, плюс. Проте зараз усе рахує касовий апарат, тому особливих математичних здібностей не вимагаємо. Найважливіше, щоби людина була ввічливою, культурною, охайною, уважною, з міцною нервовою системою. Через продавця проходить багато людей, кожен зі своїм настроєм. І треба вміти з кожним знайти спільну мову. Недаремно кажуть, що працювати з людьми – найважче. Через це дехто з наших працівників не витримує й звільняється.
Продавець, який хоче, щоби його підвищили в посаді, має знати товар, арифметику, вміти працювати з людьми, бути відповідальним, адже він керуватиме десятками підлеглих.
Зараз є вакансії на посаду охоронця та продавця. Ці професії супермаркету завжди потрібні.
Схвалюється ініціатива, вміння запровадити щось нове
– До кожного персоналу в нас різні вимоги, – зазначає працівник відділу кадрів ТОВ "Боянівка" Руслана СЕМЕНЮК. – Кандидати на посаду офісних працівників повинні мати вищу освіту, бажано досвід роботи (хоча в деяких випадках ми й самі навчаємо штат). На роботу офіціантами беремо студентів і самі їх навчаємо. Загальна вимога – людина має бути відповідальною, ввічливою, тактовною, комунікабельною.
Загалом кар’єру в нас зробити неважко. Часто тих працівників, яких оформлювали на посаду адміністраторів, переводять на начальників відділів. Або людина може влаштуватися офіціантом, а її переводять на посаду касира або адміністратора. При підвищенні працівника звертають увагу на його комунікативні навички, вміння згуртувати людей, організувати робочий процес, лідерські здібності. Також важливо вміти вчитися. Дуже схвалюється ініціатива, вміння запровадити щось нове. Освіта не завжди відіграє вирішальну роль. Бо людина може мати кілька дипломів, а при цьому не вміти спілкуватися.
Зараз тут є вакансії офіціантів та спеціалізованих кухарів (вимоги до кухарів – 4, 5-й розряд, досвід роботи).
Для кар’єрного зростання потрібні здібності організатора та аналітика
– Наша система освіти випускає спеціалістів із торгівлі або з будівництва, а от спеціалістів із продажу будівельного товару немає, – коментує директор будівельного гіпермаркету "Епіцентр" Вадим СУШКО. – А є багато товару (наприклад, електроінструменти), які неможливо кваліфіковано продати без фахових знань. Часто покупці консультуються з нами щодо ремонту техніки. Щоби відповісти на ці запитання, потрібен або технолог, або інженер-будівельник. Тож виникає дилема: наймати на роботу хороших продавців або спеціалістів-технологів, які не завжди вміють спілкуватися з людьми. Намагаємося шукати "золоту середину".
Для відділів "Сад-город" та нового відділу "Деко", який невдовзі відкриється (тут будуть продавати посуд, текстиль, подарунки) потрібні творчі люди з розвиненою фантазією та дизайнерськими навичками. Тут треба не лише вміти продати товар, а й розкласти його так, щоби відвідувачам було цікаво сюди прийти.
– Кар’єру в нашому закладі зробити реально, – переконаний Вадим Сушко. – Із дев’яти наших начальників відділів восьмеро прийшли сюди продавцями. Протягом трьох років їх підвищили до старших продавців, потім вони стали завідувачами секцій, а тоді – начальниками відділів. Та й комерційні директори починали на посадах завідувачів секцій. Я сам 2003 року починав свою кар’єру зі звичайного продавця. Для кар’єрного зростання потрібно володіти організаторськими та аналітичними здібностями, вміти створювати командний дух.
Зараз є вакансії на посаду спеціалістів із догляду за кімнатними рослинами, моделювання кухонь, збирання меблів, виконробів-будівельників.
Галина МАРКІВ
26-01-2010, 11:16
0
5 767