RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » у номері » суспільство » Газ для авто обійдеться вдвічі дешевше за бензин

Висока ціна на пальне боляче б’є про гаманцю. Фахівці мають чимало рекомендацій щодо економії пального, але найбільш радикальний спосіб менше платити – перевести авто на газ.
Якщо зараз літр бензину А-95 коштує майже вісім гривень, то літр газу – лише 3,80. Цього року додався ще один плюс – набрав чинності закон, за яким власники авто, що працюють на газі, платять лише половину суми податку на транспортний засіб.
– Жодних проблем із заправлянням нині немає, – розповідає підприємець Олег ЩЕПОТІН, який займається встановленням газобалонного обладнання (ГБО). – Лише у Чернівцях є вісім спеціалізованих заправок, достатньо їх і в області. Зараз одразу кілька великих мереж автозаправок – "Лукойл", ТНК, "Захід" – відкривають комбіновані заправки, де поруч із бензином і соляркою пропонують зріджений газ. На міжміських трасах практично через кожні 30 кілометрів можна заповнити балон пропаном.
Газобалонне обладнання має ще кілька переваг. Так, спалювання пропану, який не містить свинцю і сірки, менше зношує двигун. Тож заміну моторного мастила можна проводити рідше – щонайменше через 15 тисяч кілометрів пробігу.
I для "Жигулів",
і для джипів
На газ переводять автомобілі практично всіх марок. І не лише ті, що вже наїздили не один десяток кілометрів. За словами Олега Щепотіна, непоодинокими є випадки, коли до них звертаються власники авто, щойно придбаних у салоні. Якщо раніше переобладнували на газ переважно недорогі машини, то нині – найчастіше середнього класу і вище, навіть джипи. Фінансова криза відчутно вдарила по автолюбителях. Хто не має грошей – взагалі менше виїжджає з гаража чи двору, а кілька тисяч гривень на переобладнання знайде не кожен.
Утім ціна ГБО разом зі встановленням досить помірна. На карбюраторний двигун – 3100 гривень, на інжекторний – 3300 гривень. За умови витрати пального 10 літрів на 100 кілометрів вкладена в переобладнання сума повернеться через 30 тисяч кілометрів.
При цьому переобладнання не завдасть жодної шкоди автомобілю і не потребує кардинальних змін у роботі його агрегатів. Тобто якщо власник захоче знову повернутися до бензину – обладнання легко демонтується. Щоправда, у практиці Олега Щепотіна таких випадків не було – ще жоден водій не захотів відмовитися від газу.
Найчастіше ж переводять на пропан таксі – щоденна експлуатація швидко повертає гроші.
Бензин небезпечніший за газ
Серед водіїв побутує думка, що ГБО є небезпечним і балон може вибухнути. Однак про такі випадки Олегу Щепотіну невідомо.
– Кілька років тому в Чернівцях загорілося з невідомих причин авто з ГБО, – розповідає підприємець. – Однак навіть у вогні балон не вибухнув, пожежу швидко загасили. Навпаки, бензин є більш вибухонебезпечним.
Неприємності з ГБО все-таки можливі, але стаються вони лише через порушення технології монтажу. Трапляється, що водії, щоб зекономити, купують обладнання сумнівної якості. Фахівці не радять цього робити, бо така економія обійдеться втратою грошей у подальшому.
Найбільш якісним вважають ГБО виробництва Голландії. Однак воно дуже дороге, тож його мало використовують. Найбільш поширене у нас обладнання італійського виробництва, яке зарекомендувало себе надійною тривалою експлуатацією.
Особливості роботи
Слід мати на увазі, що робота ГБО має свої особливості. Так, зовсім від бензину відмовитися не вдасться. Газ добре працює лише у прогрітому двигуні, тож заводити його слід на бензині. Підраховано, що після переобладнання двигун втрачає два-п’ять відсотків потужності, адже газ згорає повільніше, ніж бензин. І витрати пального трохи більші – приблизно на 10 відсотків порівняно зі звичайним пальним.
Найбільшу незручність становить розміщення балона. Його доводиться встановлювати в багажнику, що зменшує корисний простір.
Також слід пам’ятати, що ГБО потребує регулярного догляду. З часом забиваються фільтри, тож раз на 10-20 тисяч кілометрів пробігу необхідно проходити огляд у фахівця.
Ще одним важливим аспектом експлуатації є необхідність зареєструвати переобладнання на газ у МРЕВ. Процедура ця нескладна, але обов’язкова. У МРЕВ навіть повинні зробити відповідний запис у техпаспорті. Якщо цього не зробити – можете отримати чималий штраф і навіть можуть забрати авто на штрафмайданчик.
Ігор ДОВГАНЬ
10-09-2009, 10:45
Коментарів 0 Переглядів 3 284

Теги -
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.