Рішення про реєстрацію мопедів з об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів і гужових візків (саней) з першого січня 2009 року ухвалила сесія облради. Також запроваджується документ на право керування мопедом – картка
водія.
Для отримання картки водія мопеда відтепер необхідно буде прослухати курс правил дорожнього руху та скласти тест у ДАІ. Картка міститиме дані про водія, у ній фіксуватимуться порушення Правил дорожнього руху. При реєстрації на мопед видаватиметься номерний знак.
– Законодавство відносить це питання саме до повноважень обласних рад, – пояснив заступник начальника юридичного відділу облради Володимир КРІСМАНОВ. – Такі рішення ухвалили вже в декількох регіонах. Головною причиною цього є ситуація, що склалася на дорогах. На жаль, часто у неприємності потрапляють малолітні водії мопедів, які сідають за кермо, не знаючи правил дорожнього руху.
Мета документу – дисциплінувати водіїв, зобов’язати їх мати елементарні знання про безпеку на дорогах, а також реєструвати мопеди. Досі навіть важко було визначити, чи мопед не крадений.
Гужовий транспорт – вози і сани – відтепер реєструватимуть у сільських і селищних радах. Дані про вози заноситимуться до книги обліку. Власникам видаватиметься картка, а на самі засоби фарбою наноситиметься номерний знак. Останній складатиметься з шести знаків – перші дві букви району області, порядковий номер і дві букви назви населеного пункту.
– Ми вважаємо, що документ дозволить уникнути багатьох неприємностей, – розповів старший інспектор реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАІ Дмитро МАРЦИНЮК. – Адже навіть водій мопеда повинен відповідати за свої дії на дорозі. Особливих проблем для громадян нові правила не створять, адже курси будуть лише з основ правил, а тести будуть значно
легшими, ніж для водіїв авто. Карточка водія мопеда друкуватиметься у нас в області і буде недорогою.
Гужовим транспортом ДАІ не займатиметься. Його реєструватимуть лише у місцевих радах. Така реєстрація вимагатиме облаштування возів світловідбивальними пристроями, ліхтарями, що важливо для безпеки руху. Такі вимоги існують і нині, але контроль за їхнім виконанням практично відсутній. Як наслідок, щороку стається кілька наїздів у нічний час авто на вози, що не мають світловідбивальних пристроїв.
Ігор ДОВГАНЬ
26-09-2008, 11:03
0
3 634