RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » у номері » суспільство » Відключили світло за попередньо внесену плату

Останні показники використаної електроенергії на моєму запломбованому лічильнику – 6864 кіловати. Я заплатила підприємству "МіськРЕМ" за 6850 кіловат, тобто повинна заплатити ще за 14 кіловат 3,41 гривні. Але це вже за вересень, за який потрібно вносити плату в жовтні. Проте 24 вересня "МіськРЕМ" відключив мою квартиру від електропостачання без жодного попередження та за моєї відсутності. Так сумно закінчилися мої неприємності з підприємством, які тривали майже півроку.
А розпочалося все з того, що в березні 2008 року мікрорайон "Гравітон" перевели на оплату електроенергії за рахунками, які контролери повинні вручати безпосередньо споживачам. Знайшовши такий перший рахунок у поштовій скриньці, я вирішила звірити показники, бо досі регулярно платила щомісяця за сто кіловат, не дивлячись на лічильник. І це була фатальна помилка, яка пізніше коштувала мені чимало нервів. Виявилося, що я переплатила підприємству за 400 кіловат електроенергії. Проте на рахунку зазначалися зовсім інші показники лічильника, які були меншими від реальних майже на тисячу кіловат. А в графі "Сума до сплати" стояла цифра - 219,24. Майже три тижні по декілька разів на день я намагалася з’ясувати все за вказаним у рахунку телефоном 52-75-35. Але жодного разу ніхто не підняв слухавку.
На початку травня, отримавши попередження про відключення, навідалася в абонентський відділ підприємства, що на вулиці Прутській. Мене ганяли з кабінету до кабінету, безпорадно розводячи руками. На моє прохання написати якусь заяву та зробити перерахунок ніхто не реагував.
Врешті-решт сказали чекати, доки не закінчиться моя проплата, та не звертати увагу на попередження. Пізніше я ще двічі навідувалася в абонентський відділ з усіма отриманими рахунками і попередженнями, та щоразу вислуховувала подібні поради. Чомусь ніхто не хотів розібратися у показниках мого лічильника, які щомісяця були різними і зовсім не збігалися. Скажімо, виявилося, що за травень, порівняно з квітнем, я витратила понад 600 кіловат (мабуть, до мого лічильника підключили не лише весь будинок, а ще й сусідній супермаркет "Екватор"). Зате за липень взагалі не використала жодного (!) кіловата, тому що попередні та поточні показники були однаковими, а сума до сплати – відповідно нульова. Цікаво, хто і з якої стелі бере такі показники? Можливо, це міг би пояснити контролер, якого я ніколи не бачила. Зрештою, зрозумівши, що мені ніколи не розібратися у системі розрахунків "МіськРЕМу", вирішила покинути це заняття. Та підприємство, як виявилося, про мене не забуло. 24 вересня, повернувшись пізно ввечері додому, виявила, що в квартирі немає світла. А у дверях стирчав папірець, у якому повідомлялося, що мені припинено постачання електроенергії та опломбовано лічильник. За повторне підключення, в порядку черги, потрібно заплатити в касу енергозбуту 80,73 гривні. Тоді я зрозуміла, в чому полягає суть нового експерименту і яким чином "МіськРЕМ" заробляє гроші. Наступного дня я викинула у сміття два пакети з продуктами, які витягнула з холодильника. До речі, коштують вони набагато
більше, ніж підключення світла. А мій борг за вересень становить аж 3,41 гривні за 14 кіловат.
"Що робити споживачам, які опинилися у моїй ситуації?" – запитала в комерційного директора ВАТ "Чернівціобленерго" Степана МЕЛЬНИКА.
– Потрібно зайти в абонентський відділ "МіськРЕМу" і все з’ясувати, – порадив Степан Мельник. – Обов’язково написати письмове звернення з поясненням, щоби зробили перерахунок плати за електроенергію. Тоді буде легше з усім розібратися, якщо пізніше виникатимуть якісь неприємності, та знайти винного. Хоча я раджу споживачам не платити наперед, а суто за показниками лічильника. Адже за цей час може змінитися плата за електроенергію, потім важко буде зробити перерахунки. Звичайно, у вашій ситуації є вина і працівників "МіськРЕМу", зокрема контролера. Він зобов’язаний був вручати вам рахунки безпосередньо в руки, а не кидати в поштову скриньку чи тикати в двері. А ви повинні були розписатися у спеціальному журналі, що згідні зі знятими показниками. Та на підприємстві не вистачає контролерів. Ніхто не хоче йти працювати за малу плату.
Надія БУДНА
ДО ТЕМИ
У Чернівецькому обласному управлінні у справах захисту прав споживачів пояснили, що, згідно з Правилами користування електроенергією для населення (№1357 від 26.07.99 р.), споживач повинен до десятого числа поточного місяця проплатити за використану електроенергію. Якщо він цього не зробив, до 20 числа йому надсилають попередження. Наступний етап – відключення на 30 день. Споживач може вносити плату за абонентськими книжками чи окремими розрахунками, надісланими обслуговуючими підприємствами. При цьому він повинен перевірити показники лічильника і вирівняти суму проплати. Та все це стосується споживачів, які заборгували підприємству за використану електроенергію. У всіх інших випадках, якщо споживача безпричинно відключили від електропостачання, то, згідно зі статею 22 Закону України про захист прав споживачів, він може звертатися до судових органів.

КОМЕНТАР ЮРИСТА

Максим КОСОВСЬКИЙ,
адвокат:
– Перед тим, як споживача відключити від електропостачання, йому повинні надіслати три повідомлення: про суму проплати, нагадування про борг і попередження про відключення. Якщо споживач все-таки не заплатить за цей період, то підприємство має право на 30 день після першого повідомлення відключити його від електропостачання. Між користувачем та надавачем послуг обов’язково повинна бути письмова угода. Коли споживач хоче зробити оплату авансом, це повинно бути обумовлено між двома сторонами. Якщо у споживача немає боргу перед підприємством, то, згідно із законом, він не повинен сплачувати за повторне підключення до мережі. Але судова справа може затягнутися на три місяці. Весь цей час споживач перебуватиме без електроенергії. Тому я би радив людям, які потрапили в таку ситуацію, заплатити. А потім із квитанцією та відповідною заявою звернутися до суду, щоби підприємство компенсувало заплачену суму та завдану моральну шкоду.
26-09-2008, 10:55
Коментарів 0 Переглядів 6 352

Теги -
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.