Практично у кожному великому гіпермаркеті міста можна побачити вітрини з елітними м’ясопродуктами. Більшість з них – імпортовані з Іспанії чи Австрії. Однак деякі делікатеси, скажімо, бастурму, виготовляють і вітчизняні підприємства.
100-грамова нарізка такої екзотики коштує 20-30 гривень. Якщо купувати на розвіс, виходить значно дешевше. До складу привізних ковбас та деяких інших делікатесів входить консервант – це вказано на упаковці. Тому термін зберігання у них досить значний, в середньому шість місяців.
Дорогі смаколики мають своїх постійних шанувальників. “Краще візьму менше, але краще, – каже чернівчанка Вікторія, яка саме обрала 250-грамовий шматок карбонаду. – Це натуральне м’ясо, а не водянисте, як дешевша шинка”. За словами продавців, найбільший попит на делікатесні нарізки і ковбаси – напередодні свят.
Ось деякі делікатеси, які можна придбати у місцевих гіпермаркетах:
Конина суха
Конина – їжа, яка легко засвоюються. Вона менш калорійна за яловичину. У Франції, Бельгії, Швеції та Японії цінується сира конина: тонко нарізаний пісний бочок, який подають з гарячим соусом чи у вигляді тартара з цибулею і спеціями. У нас у продажу можна знайти шматоки сухої конини в поліетиленовій упаковці.
Ціна 58 грн за 80 грам
Бастурма
Так називається в’ялена яловича вирізка. Колись бастурма була звичною їжею вівчарів і мисливців, які робили її для того, щоби подовше зберегти продукт. Не плутати з пастромою — копченим маринованим м’ясом.
Ціна від 75 грн за кг
Карбонад
Свинина, приготовлена для досить тривалого зберігання. Вариться паром або сухим теплим повітрям. Готують карбонад з вирізки або філе. Якщо зробити його з інших частин туші, він уже називатиметься шийкою. Під час покупки карбонаду фахівці радять звернути увагу на смужку жиру навколо м’ясного шматка. Вона повинна бути тоненькою, близько півсантиметра, і мати білий колір. Якісний продукт пружний на дотик і в нерозрізаному вигляді зазвичай важить не менше 600 грамів. Карбонад – слабосолений, має ніжний приємний смак. Це низькокалорійний продукт, який добре засвоюється організмом і підходить навіть для дитячого бутерброда.
Ціна від 80 грн за кг
Хамон
Сиров’ялений свиний окорок, іспанський національний делікатес. Для його приготування свину ногу засипають великою кількістю солі, щоби прискорити процес зневоднення. Після засолювання м’ясо сушать впродовж 6-12 місяців і ще майже тривалий час в’ялять за температури 8-10 градусів.
Ціна 121-230 грн за кг
“Сальчісон”, “Чорізо” та інші екзотичні ковбаси
Сальчісоном називають іспанську твердокопчену ковбасу, схожу на салямі. Відрізняється від “Чорізо” великою кількістю часнику і часто містить горошини чорного перцю. Існує і варений варіант таких ковбас, який називається salchichón cocido. Подібні маленькі сирі свині ковбаски (типу наших сосисок), що потребують обов’язкової теплової обробки, називаються сальчіча (salchicha).
Ціна 90-200 грн за кг
Спортивне взуття стає повсякденним
Дедалі більше буковинців купують на щодень спортивні моделі взуття. Таку тенденцію помітили в спеціалізованих магазинах Чернівців. Причому якщо раніше кеди чи кросівки могли одягати до одягу спортивного стилю, то нині мода допускає навіть поєднання такого взуття з класичним костюмом.
– Для повсякденного носіння спортивне взуття купують люди різного віку, – каже Олександр, менеджер фірмового магазину “Адідас”. – Скажімо, кеди, які було створено як взуття лише для занять спортом, сьогодні перетворилися на суто модний товар. Спортом у них не займаються, бо для цього існують інші моделі взуття. А кеди обирають навіть для носіння з офіційним костюмом.
Найбільшим попитом, за словами менеджера, користується спортивне взуття класичних чорного і білого кольорів. Окремі колекції мають також додаткові кольори. Є навіть спеціальна лінія адідасівського фешн-взуття “Міс Еліот”, яку створено за розробками модних дизайнерів і призначено для повсякденного носіння. У неї багатша гама кольорів і оздоблення. Коштує пара взуття фешн-лінії в середньому 700 гривень, звичайного спортивного взуття бігового класу – 500 гривень.
– Спортивне взуття замість туфлів та босоніжок сьогодні купують навіть пенсіонери, – каже Олег, продавець-консультант магазину “Мегаспорт”. – Але найпопулярніше воно серед молоді. Це і модно, і дуже зручно. Старші покупці обирають класичні моделі, чоловіки купують переважно чорні кросівки, а молодь часто обирає яскраве взуття.
Поради покупцям:
1. Спортивне взуття обирайте, відповідно до призначення. Є спеціальні моделі для бігу, тенісу, баскетболу тощо. Для повсякденного носіння підходять бігові моделі – вони легкі та зручні для тривалого носіння.
2. Обирайте товар відповідно до сезону. Літні моделі кросівок виготовляються зі спеціальними вентиляційними вставками у вигляді сітки. Вони можуть бути і зверху на взутті, і в підошві. Під час ходи завдяки таким вставкам нога обдувається повітрям, не перегрівається та менше пітніє. Для зими виготовляються утепелені моделі зі спеціальним матеріалом, який гріє ногу не гірше від хутра.
Як обирати сонцезахисний крем
На морських курортах розпочався пляжний сезон, і місцеві магазини поповнили свій асортимент сонцезахисними кремами. Коштують такі засоби від восьми гривень. Як правило, чим більший ступінь захисту від сонця, тим вища ціна крему.
Під час вибору зверніть увагу насамперед на рiвень захисту вiд ультрафiолету. Його визначає показник, який позначають абревiатурами SF, SPF, LF. Надiйний захист у спеку забезпечують креми з iндексом, не меншим за 30 – 50 одиниць. Якщо число нижче - крем варто використовувати лише пiд час короткочасних сеансiв на пляжi.
Є i спецiальнi креми-"блокувальники" з iндексом понад 75 одиниць.
На німецьких препаратах СЗЧ позначається буквами LF, на французьких IP (index protecteur), на американських - SPF (sun protecting factor). Це число означає, у скільки разів довше можна знаходитися на сонці, якщо шкіра покрита сонцезахисним кремом, порівняно з незахищеною шкірою.
Скажімо, тендітна бліда шкіра починає обгоряти після 5-10 хвилин перебування під відкритим сонячним промінням. Тоді, якщо сонцезахисний чинник крему дорівнює 15, людина після нанесення крему може перебувати на сонці (15х5) 1 годину 25 хвилин. Обираючи крем, добре подумайте, яку репутацiю має та чи iнша фiрма. Якщо цiна крему дуже низька, цiлком можливо, що у вашiй баночцi зовсiм не тi iнгридiєнти, що вказанi на етикетцi. Крiм того, звертайте увагу на дату виготовлення крему, адже вони доволi швидко псуються. I, звичайно, перш нiж змастити кремом тiло, зробiть алергопробу на
невеличкiй дiлянцi шкiри, наприклад, на згинi руки.
Сучасні сонцезахисні креми, як правило, мають два типи сонцезахисних фільтрів. Хімічні фільтри - ловлячи ультрафіолетові промені, структурно змінюються під їхнім впливом і перетворюють сонячну енергію в тепло. Недоліком хімічних чинників є те, що у ніжної шкіри вони можуть викликати алергічну реакцію. Фізичні фільтри (оксид цинку, оксид титану) - вологостійкі мінеральні фільтри (мікропігменти), що, створюючи захисну плівку, подібно крихітним дзеркалам, відбивають сонячні промені. На упаковках сонцезахисних кремів такі фільтри часто називають “натуральні”.
Сонцезахисні засоби містять також різноманітні інгредієнти, що добре впливають на шкіру. Так, вітамін Е нейтралізує вільні радикали – з’єднання активного кисню, що утворяться в шкірі під дією ультрафіолетового випромінювання і деструктивно діють на біологічну тканину, а продукти, що утворяться під їхнім впливом, викликають фотоалергічні реакції (сонячну алергію). Бізаболол із квіток ромашки має протизапальну дію, олія жожоби надає шкірі еластичність, екстракт календули заспокоює шкіру.
Якщо ж шкіра реагує на крем появою почервоніння, свербінням, шкірним висипанням варто вибрати крем, позбавлений хімічних ультрафіолетових фільтрів. Такі креми містять, в основному, мікропігменти (фізичні фільтри) і їхній світлозахисний чинник звичайно не перевищує 15. (Н. Макушинська)
13-05-2008, 11:34
0
4 919