Проблеми з гарантійним ремонтом виникають у багатьох покупців побутової техніки. Більшості неприємностей можна було б уникнути, якщо знати свої права.
– Коли людина здає річ у гарантійний ремонт, вона зазвичай підписує договір у сервісному центрі, не читаючи, – розповіла Надія КУТИНІНА, головний спеціаліст обласного управління в справах захисту прав споживачів. – А потім скаржиться, що її телефон чи телевізор тримають у сервісі довше встановлених 14-ти днів. А в договорі сервісний центр має право встановлювати строк ремонту більше встановленого законом строку 14 днів, якщо людина із цим згідна. Споживач підписав договір – значить погодився.
Коли споживач забирає річ із гарантійного ремонту, він знову часто не звертає уваги на документи. А йому зобов’язані видати квитанцію чи зробити відмітку в гарантійному талоні про те, коли техніка перебувала в ремонті і з якою несправністю. Цей документ потрібен із двох причин. По-перше, гарантійний термін продовжується на час перебування речі в ремонті. Тобто якщо гарантійний строк на мобілку повинен був закінчитися першого березня, а вона місяць пролежала в ремонті, то цей строк триватиме до першого квітня. По-друге, якщо через один і той самий серйозний дефект товар із гарантією потрапляє в ремонт декілька разів, споживач має право повернути собі гроші чи обміняти дефектну річ на справну. Але підтвердити проблеми з товаром можуть лише кілька талончиків із сервісу про попередні ремонти.
Куди звертатися, якщо під час гарантійного строку прилад вийшов із ладу? Більшість споживачів ідуть одразу до сервісного центру, адреса якого вказана в гарантійному талоні. Це не є порушенням законодавства. Однак споживач має право звернутися і безпосередньо до продавця. Тобто якщо несправний електрочайник чи іншу дрібну техніку принести до магазину разом із письмовою вимогою полагодити її за 14 днів, продавець зобов’язаний буде про це подбати.
Також від продавця необхідно вимагати видачу аналогічного товару в тимчасове користування з обмінного фонду (перелік таких товарів можна дізнатися в управлінні захисту прав споживачів або в тексті Постанови Кабміну від 19 березня 1994 р. №172). У заяві споживачеві слід зазначити, що він вимагає видати йому аналогічний товар у тимчасове користування на час здійснення ремонту. При цьому за кожен день затримки з видачею товару на заміну чи ремонт понад установлений строк споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику або сервісній організації та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або сервісного центру.
Надія МАКУШИНСЬКА
Гроші повернуть, якщо річ не ремонтується
Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції. У разі якщо придбаний товар покупцеві доставили пізніше, гарантійний строк обчислюється від дня передачі товару споживачеві. Якщо ж товар потребує спеціальної установки (підключення пральної машини чи бойлера) – від дня цієї установки. Однак час установки слід підтвердити документом, інакше гарантійний строк обчислять із дати купівлі.
Якщо ж у паспорті на придбану техніку продавець не поставив жодних відміток про гарантійний строк, це тільки на руку споживачеві. Закон визначає, що на такий товар споживач має право пред’являти відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.
При обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
У разі виявлення протягом гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати:
1) пропорційного знижчення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний термін;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Повернути гроші за зламану під час гарантійного строку техніку споживач може, якщо сервісний центр або спеціальна експертиза видасть довідку про те, що річ має суттєві недоліки чи фальсифікована.
Висувати претензії покупець техніки має право, лише пред’явивши технічний паспорт та чек із позначкою про дату продажу. Відмовити споживачеві продавець може лише, якщо техніка вийшла з ладу через порушення споживачем правил користування нею або її зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
19-02-2009, 12:33
0
7 193