Купувати одяг по телефону чернівчанка Яна вперше спробувала два місяці тому. Каже, що знайшла у поштовій скриньці буклет Інтернет-магазину і, спокусившись доступними цінами, зателефонувала. "Замовила светрик і блузку, – розповіла дівчина. – Коли отримала, все мені підійшло. Светр, який у каталозі виглядав прикрашеним вишивкою, виявився з нанесеним фарбою орнаментом. Але то нічого. Просто прасувати його потрібно зі зворотного боку. Тепер зробила ще замовлення разом із двома подругами, щоби менше платити збір, який знімають, незалежно від кількості замовлених речей".
Перевагою телефонних доставок одягу є не лише ціна (светри і штани вартують від 80 гривень, сукні – від 100), а й можливість обирати речі, не виходячи з дому.
Досить низьку ціну одягу, яку звичайні магазини пропонують хіба що на розпродажах, засновники інтернет-магазину пояснюють тим, що товар свій постачають напряму, тому немає кількох націнок посередників. Також не доводиться сплачувати за оренду бутиків і тримати великий штат продавців.
Торгівля одягом по Інтернету – досить популярна сьогодні послуга. Чимало таких магазинів мають мережу в усій Україні, у тому числі в Чернівцях.
Замовлення відбувається таким чином. Клієнт на сайті чи в книжечці-каталозі (такий каталог, зазвичай, доставляють додому безкоштовно усім, хто його замовить) обирає потрібний товар. Далі покупець заповнює бланк замовлення, вказуючи потрібні йому речі, їхні розмір і ціну. Цей бланк можна заповнити і відправити Інтернетом. Деякі віртуальні магазини приймають замовлення також телефоном, факсом чи поштою. Товар доставляється поштою (при цьому деякі магазини роблять це навіть впродовж 24 годин). Інші вказують термін до місяця. Способи оплати також різні. Одні вимагають заплатити наперед через банк і лише після оплати надсилають одяг. Інші відправляють посилку без передоплати, а покупець платить уже на пошті, коли отримує товар. При цьому доплачує близько 7% вартості посилки за поштові послуги. На кількість замовленого товару деякі магазини встановлюють обмеження. Так, в одній із фірм сукупна вартість речей на одне замовлення не може перевищувати 200 євро. Як пояснює керівництво фірми, це пов’язано з тим, що замовлений одяг доставляють із-за кордону, переважно з Польщі. При цьому посилки вартістю до 200 євро на кордоні не підлягають обкладанню митом, а за дорожчі потрібно віддати досить значний податок.
Інтернет-магазини мають різну спеціалізацію. Одні продають одяг економ-класу. Інші іменують себе "онлайн-бутиками" і спеціалізуються на дорожчому одязі відомих брендів.
Разом із чоловічим, жіночим і дитячим одягом деякі віртуальні мережі пропонують купу корисних дрібничок. Це, скажімо, пристрій для видалення волосся з носа, ящик для зберігання речей під ліжком, сітка для делікатного прання, чохли від молі, пристрій для натягування шнурів для білизни тощо. Як і в звичайних магазинах, тут трапляються сезонні знижки і розпродажі, діють клуби для постійних членів та дисконтні картки.
Практично всі Інтернет-магазини дають своїм клієнтам право на повернення товару, як цього вимагає законодавство про захист прав споживачів. Будь-яку річ покупець має право відправити поштою назад у віртуальний магазин, але поштові послуги доведеться оплатити покупцеві. Гроші за річ, яка не підійшла клієнтові, йому віддадуть. При цьому повертати посилки можна не пізніше 14 днів після одержання, товар не повинен використовуватися. Не можна повертати нижню білизну і постільну білизну.
Надія МАКУШИНСЬКА
27-01-2009, 11:44
0
12 578