Де відремонтувати чи обслужити дороге авто? З цією проблемою стикається чимало чернівецьких водіїв.
– Якщо людина купує нове авто в офіційного дилера, то продавець повинен забезпечити і гарантійне обслуговування, – розповіли на станції техобслуговування одного з автосалонів. – Сьогодні в місті є майже два десятки дилерів, які забезпечують обслуговування своїх моделей. Ми ж готові надавати послуги лише для авто тих брендів, які продаємо.
Пояснюють таку спеціалізацію насамперед політикою виробників, які захищають власні інтереси. Якщо "механіка" усіх автомобілів більш-менш подібна, то сучасна електроніка дуже відрізняється. Принцип роботи теж той самий, але програмне забезпечення вже індивідуальне. І в невеликій майстерні за ремонт електронного обладнання не візьмуться – просто не мають чим. А ліцензійне програмне забезпечення доводиться купувати за великі гроші. З одного боку, в такому разі станція техобслуговування може надати більш якісні послуги, з іншого – коштуватиме робота значно дорожче.
Не всі готові платити
Авто потребує постійних витрат – і чим дорожче воно, тим більше грошей з’їдає.
– Більшість буковинців не готові платити за сучасний ремонт, – вважає власник автомайстерні Олег. – Трапляється, приїжджає людина на дорогому авто з певною проблемою. Іноді неполадку можна знайти лише за допомогою комп’ютерної діагностики, яка коштує сотню-дві гривень. Але власник відмовляється – не хоче платити за діагностику, тільки за ремонт. Така ж ситуація із запчастинами. Нещодавно звернувся власник авто, в якому треба було замінити каталізатор пального. Цей прилад коштує 400 доларів, але чоловік відмовився – сказав, що задорого, замінить його чимось дешевшим.
Запчастини є, фахівців немає
Дефіцит запчастин, який існував у радянські часи, перестав бути проблемою. Сьогодні на замовлення магазини чи СТО привезуть практично будь-що навіть із-за кордону. Зате практично всі власники автомобілів скаржаться на брак фахівців та якість обслуговування на СТО, навіть фірмових.
– Свій "Пежо" я придбав на базарі, гарантійний термін давно минув, – розповів Олександр. – Я одразу зіткнувся з проблемою обслуговування – салону "Пежо" в Чернівцях немає, а інші офіційні станції не беруться за обслуговування. А ремонтувати дорогу машину у гаражі в майстра-самоучки без обладнання не хочу. Тому їжджу до Івано-Франківська на фірмову СТО. Знаю чернівчан, які їздять на поточне обслуговування аж до Києва.
Але навіть СТО при салонах не завжди надають послуги належного рівня.
– У мене трапився гарантійний випадок, і я звернувся до салону, – поділився Володимир, власник нового авто. – Спочатку три дні чекав черги, потім з’ясувалося, що здійснити діагностику просто нікому. Потім оголосили, що вийшов з ладу бортовий комп’ютер. Замовили зі складу новий, але пізніше з’ясували, що треба було лише замінити кілька з’єднань.
Все ж таки автомобілістам варто звертатися до офіційних СТО – їхні послуги дорожчі, але вони відповідають за якість роботи. Принаймні, буде на кого поскаржитися. У них, зазвичай, стоїть сучасне і різноманітне обладнання. Але головне, до чого повинен бути готовий споживач, – за дорогу машину треба платити навіть не двічі, а багато разів. Є авто, обслуговування яких коштує навіть більше, ніж їхня вартість.
Ігор ДОВГАНЬ
23-10-2008, 10:54
0
2 088