Депутати Чернівецької міськради 29 грудня ухвалили міський бюджет на 2011 рік. Доходів запланували на 667,969 мільйона гривень, видатків – на 667,017 мільйона. Міський голова Микола Федорук попередив, що бюджет буде важким. Зокрема через скасування дорожнього збору в новому Податковому кодексі дорожньому фонду міста на ремонт доріг не вистачає 12 мільйонів гривень. Крім того, сутужно доведеться освітянам. На зарплату гроші є, а на інші витрати їх майже не залишається.
– Бюджет міста Чернівці надзвичайно обмежений, і його практично неможливо збільшити, – заявив депутат, голова бюджетної комісії Ростислав БІЛИК. – Бюджет наступного року – дотаційний. Причому якщо дотація 2010 року становила 95,394 мільйона гривень, то наступного – 90,227 мільйона.
У формуванні дохідної частини бюджету відбулися суттєві зміни. Зокрема у першому кошику (делеговані повноваження) міського бюджету залишилися лише три дохідні джерела: податок на доходи з фізичних осіб, реєстраційний збір і державне мито. Причому податок із зарплатні становить 99 відсотків доходів.
До другого кошика (власні доходи) запланували заробити понад 110 мільйонів гривень.
– Практично всі старі місцеві податки і збори скасовано, – пояснює Євген ПРОКОПЕЦЬ, начальник фінансового управління міськради. – Найбільша втрата для нас – ринковий збір, який становив понад 25 мільйонів гривень.
Фінансисти зменшили суму доходів до бюджету розвитку. Попередніми роками місту вдавалося на продажу й оренді майна та землі заробляти 100 мільйонів на рік. Нині комунальне майно для продажу вичерпалося, на землю через кризу немає попиту. Тож місто на розвиток заробить лише 34 мільйони гривень – два мільйони від приватизації комунального майна, 13 мільйонів – від продажу земельних ділянок та прав оренди і ще 19 мільйонів (це нововведення наступного року) – з єдиного податку.
Найважче буде з коштами для потреб освітян. За словами Є. Прокопця, 2005-2009 років відбувалося зменшення кількості дітей у школах на понад тисячу щороку, а кількість шкіл залишалася незмінною. Тому освіті коштів не вистачає найбільше.
Під час обговорення бюджету народні обранці запропонували створити так званий депутатський фонд (від якого відмовилися їхні попередники). Така пропозиція наштовхнулася на критику мера. За словами Миколи Федорука, депутати повинні контролювати кошти, а не роздавати їх. Мер навів приклад, коли депутати 2008 року виділяли компенсації постраждалим від повені, а до прокуратури зараз ходить начальник управління соцзахисту. "Давайте відкриємо 60 рахунків у казначействі на кожного депутата. І більше ви нічого не захочете, оскільки це відповідальність", – зауважив мер.
Марина Карасьова
30-12-2010, 10:41
0
1 906