RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

У кандидатів у депутати за мажоритарною системою на передвиборчу агітацію обмаль часу, а виборчих округів у місті стало на половину менше (тобто виборців у окрузі вдвічі більше). Тому посісти депутатські крісла в міськраді буде реальніше людям із відомими прізвищами або ж зі значними статками. Наприклад, заможна людина може легко встановити білборди зі своїми зображеннями або збудувати кілька дитячих чи спортивних майданчиків у потрібному окрузі.

Володимир СТАРИК, голова товариства "Український Народний Дім у Чернівцях" пригадує, як 20 років тому балотувався за мажоритарним округом до міськради на Роші:

– Ходив тоді від хати до хати і, чесно кажучи, хоч термін кампанії і був великий, але всі будинки не обійшов. Якби не мої друзі й однодумці, ми не встигли б. Крім того, округ був у чотири чи п’ять разів менший, ніж нині. Тобто уявити, щоби кандидат у депутати зараз міг поговорити з кожним своїм виборцем, нереально.

На думку Володимира Старика, депутати за ці 20 років привчили виборців мислити так: "А що конкретно я матиму від цього депутата?" Якщо обиратимуть депутата, який пообіцяв щось зробити у їхньому дворі, то справедливості не буде. Оскільки депутати в міській раді не повинні займатися ремонтом даху конкретного будинку, а мають розробити програму таким чином, щоби крок за кроком відремонтували всі дахи.

– Досвід виборів 1998 і 2002 років показує, що для перемоги в одномандатному окрузі не потрібно витрачати занадто багато зусиль як організаційних, так і фінансових, – коментує Ігор ГАВРАДА, політолог. – Хоча можна прогнозувати, що в міську раду намагатимуться потрапити знані в місті підприємці. І вони в значно вигіднішому становищі, порівняно з вчителями, службовцями тощо. Все-таки кампанія вимагає впізнаваності, а ці люди володіють достатнім ресурсом.

Наймолодший депутат міської ради нинішнього скликання Володимир БЕШЛЕЙ вважає, що обмежені строки виборчої кампанії насамперед не дають можливості виборцеві розібратися в кандидатах і визначитися, хто достойніший. А кандидатів буде багато.

– Не маючи досвіду ведення виборчої кампанії на мажоритарних округах, кандидатам у депутати також буде важко. Більші шанси матимуть ті, хто щось робив для людей. І це не обов’язково ті, хто вже був депутатом, – каже Володимир Бешлей. – Особистий авторитет надаватиме, звичайно, перевагу, а ось щодо коштів – сумніваюся. Не всіх виборців можна купити. Хоча шанси збільшуються, якщо, маючи фінансові ресурси, залучити багатьох агітаторів. Загалом цьогорічні вибори – це лотерея і для виборців, і для кандидатів у депутати. За такий короткий термін думка на окрузі сформуватися не встигне.

Депутат міськради Алла ГОРБАТЮК також погоджується, що термін виборчої кампанії дуже маленький і тим кандидатам у депутати, які вже працювали в міській раді, буде простіше потрапити і до наступного скликання.

– Фінансовий ресурс також має значення, цього не приховаєш, – зауважує Алла Горбатюк. – Так само, як і є більше шансів бути обраним у чернівчан, які проявили себе в певній галузі та прізвища яких у місті знають. А ось тим кандидатам, яких не знають, справді буде важко. Хоча хто захоче, щоби про нього дізналися, знайде спосіб це зробити. Просто потрібно йти до виборця. Але знати, з чим йти. На мою думку, на місцевих виборах не повинно бути політичних гасел. Кандидат повинен вивчити, чим живе його округ щодня.

За словами Ігоря Гавради, методів проведення виборчої кампанії є багато. Наприклад, якщо кандидат ставить собі за мету впізнаваність, то друкує декілька десятків тисяч плакатів зі своїм зображенням і прізвищем і заліплює ними півміста. Інший популярний метод – "від дверей до дверей". Виборчий округ – це, як правило, кілька вулиць, де можна провести збори громадян і виступити із заявою про водопостачання, будівництво спортивного майданчика тощо. "Методів багато, але часу на це справді мало. Кандидат може проводити агітацію після того, як його вже зареєструє відповідна виборча комісія, – каже І. Гаврада. – За такий час зробити все важко. Найгірший варіант, звісно, підкуп, наприклад, продуктами. Але наш виборець вже достатньо зрілий, щоби його можна купити гречкою. Та й гречка подорожчала… Хоча хто знає…"
Марина Карасьова
16-09-2010, 11:03
Коментарів 0 Переглядів 1 857

Теги -
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.