Цьогоріч випускників майже вдвічі більше, ніж торік. Якщо минулого року в Чернівцях було 167 медалістів, із них 82 золотих та 85 срібних, то тепер із 200 випускників "золото" отримав 161 учень, 39 – "срібло".
В області цього року медалістів 772, із них 670 отримали золоті медалі. За словами начальника Головного управління освіти ОДА Михайла БАУЕРА, це також більше, ніж торік. Михайло Йозефович пов’язує це з тим, що тепер середній бал атестата враховується при вступі, і школярі почали старанніше вчитися.
Все ж таки основна, мабуть, причина збільшення кількості медалістів – це те, що результати тестування вже не впливають на шкільний атестат. Адже не таємниця, що минулого року чимало золотих медалістів після тестування "зрізали", і вони отримали замість золотих срібні медалі, а ті, які йшли на "срібло", відповідно, не отримали нічого.
– Це було неправильно, що результати тестування впливали на шкільний атестат, – вважає випускник минулого року школи №3 Олександр ХУДЕКОВСЬКИЙ, який, проте, все-таки здобув золоту медаль. – Для багатьох медалістів, які після ЗНО залишилися без медалі, це стало великим ударом. Адже медаль – це все ж таки символ старанного навчання. Чому багато хто зрізався? Гадаю, перехвилювалися і не змогли взяти себе в руки під час тестів. А, можливо, й тому, що відмінники занадто розслабилися і не дуже старанно готувалися до тестів, бо вважали, що все знають. Але вони не врахували того, що, якщо у школі вчителі можуть піти на поступки, адже знають нас 11 років, то під час тестів цього ніхто робити не буде. Це добре, що цього року змінили цей порядок. Бо все ж таки школа – це одне, а вступ до вузу – зовсім інше.
Погоджуються з цим і цьогорічні випускники.
– Особисто мені здається, що я змогла би впоратися з тестуванням, але для багатьох учнів це було би важко і дехто міг би "зрізатися", – вважає випускниця школи №5 Тетяна. – Адже здати всі три-п’ять предметів тестування на високі бали майже неможливо. Тому я рада, що цього року все по-іншому.
– Результати тестування продемонстрували об’єктивні знання учнів, – переконаний начальник відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та виховної роботи Головного управління освіти ОДА Юрій КУРИШ. – На тестуванні немає "своїх" учнів, їхні роботи перевіряє незалежний експерт. Тому минулого року ми отримали такі результати.
– Торік система оцінювання знань випускників була об’єктивнішою, – переконаний директор Івано-Франківського регіонального центру оцінювання якості освіти Богдан ТОМЕНЧУК. – Вважаю, для випускників потрібно зробити одне випробовування, результати якого були би дійсними і для атестата, і для вступу. Я не думаю, що медалісти "зрізалися" на тестах через хвилювання. Власне, чим відрізняється тестування від звичайного іспиту? Усі ми хвилюємося під час іспитів. І взагалі, вам не здається, що психологічна готовність до професійної діяльності важить дуже багато? Якщо хірург буде постійно хвилюватися, то він вам такого наріже… Вміння володіти собою – це далеко не остання риса. А людина, яка впевнена у своїх знаннях, не мала би хвилюватися.
Галина МАРКІВ
3-06-2010, 10:46
0
4 172