Державну підсумкову атестацію з української мови цьогорічні одинадцятикласники складали 11 травня.
Це перший іспит, а загалом їх буде ще три: 14 травня – з математики або історії України (вибір предмета залежить від профілю школи), та 18 травня – із предмета за вибором учнів. Оцінки за державні підсумкові атестації вплинуть на середній бал шкільного атестата.
З української мови школярі майже дві години писали переказ. Цього разу їм трапився твір за Іваном Дзюбою "На фінішній прямій". За словами учнів та й самих вчителів, твір виявився надто складний. У ньому – лише розмірковування.
– Впевнена, що тема, яку зачіпає автор у цьому творі, людина вже старшого віку, не є зрозумілою школярам, – переконана директор школи №24 Уляна ЛЕГУСОВА. – У 17 років про такі речі ще зовсім не думається. Тому я щаслива за дітей, що їм не дали до переказу ще творче завдання, у якому потрібно продовжити тему. Бо, якщо чесно, я не впевнена, що сама б із цим завданням упоралася. Взагалі не розумію, задля чого дають ці перекази? Під час диктанту можна хоча би перевірити грамотність учня. Перекази нічого не дають, окрім хіба що тренування пам’яті.
– Було важко, – каже одинадцятикласник Олександр. – Переказ – це взагалі найскладніше, що є в українській мові.
– Списували усі, – зізнається одинадцятикласниця Оксана. – Заховали збірники з переказами у вбиральні, а потім, дізнавшись, який переказ, виходили й перечитували.
– Іспит – це серйозне випробування, діти хвилюються, – каже вчитель фізики та астрономії ліцею №1 Пауль ПШЕНІЧКА. – А державні підсумкові атестації зробили у вигляді контрольних, після яких одинадцятикласники ще й на наступні уроки йдуть. Організували це все так, тільки би відчепитися. І чомусь перенесли випускні іспити з червня на травень. Ніхто нікого не питав, просто взяли й зробили, ще й наприкінці навчального року. А найгірше, що все зводиться до суцільного списування. Школярі не розуміють, навіщо їм вчитися. У них немає мотивації.
Галина МАРКІВ
14-05-2010, 12:43
0
4 597