З наступного навчального року студенти матимуть право вибирати 25 відсотків дисциплін від обсягу професійної та практичної підготовки.
Тепер нормативні дисципліни, затверджені Міносвіти, становитимуть 50 відсотків.
Ще 25 відсотків як обов’язкові встановлює вуз. Інші 25 відсотків вибирає студент із списку, який також пропонує навчальний заклад.
Положення наказу вводять у дію з 2010-2011 навчального року.
Як запевняє ректор Степан МЕЛЬНИЧУК, наказ стосуватиметься і Чернівецького національного університету. Уже зараз ректор дав факультетам розпорядження, щоби там опитали студентів, які вибіркові предмети вони хочуть вивчати.
– Потім ми переглянемо результати опитування студентів і будемо погоджувати розклад занять, – каже ректор. – Звісно, щоби поставити у графік ту чи іншу дисципліну, потрібно, щоби її висловили бажання вивчати не один і не два студенти. Загалом такий закон – це непогано. Він дає можливість студентам самостійно обирати предмети та викладачів. Щоправда, деяким педагогам це може загрожувати втратою годин. Але ми будемо намагатися не допустити цього – переведемо на іншу дисципліну тощо.
– У наших планах уже давно є рубрика "дисципліни студентського вибору", – запевнив декан філологічного факультету Борис БУНЧУК. – Наприклад, серед дисциплін "слов’янська мова" студенти можуть обрати мову, яку хочуть вивчати. Найчастіше обирають польську. І це зрозуміло, адже знання польської дає можливість поїхати за програмами обміну до польських вузів (студентам і викладачам). У нас підписані угоди з п’ятьма польськими вузами. Цього року у нас також буде обмін студентами із Празьким університетом. Тож відтепер студенти активно обиратимуть для вивчення і чеську мову.
Студенти до права самостійного вибору дисциплін ставляться позитивно.
– Якщо студент матиме змогу обирати цікаві йому предмети, аудиторії не будуть порожніми, – переконаний студент третього курсу економічного факультету Чернівецького національного університету Дмитро. – Для мене особисто не дуже цікавими є такі предмети, як соціологія, релігієзнавство. Але це ще нічого! Політекономію у нас читав викладач у віці. І подавав нам бачення політекономії ще радянського часу. Не визнавав ринкової економіки. Та найбільше вводив мене в "ступор" предмет "економічно-математичне моделювання". Купа цифр і невідомо, де мені це все може стати в нагоді. Тож цей наказ допоможе залишити лише найкращих, компетентних викладачів.
– Загалом мені всі предмети подобаються, навіть ті, які, на перший погляд, не мають стосунку до моєї майбутньої професії, – каже студентка другого курсу філологічного факультету ЧНУ Ольга. – Але для деяких дисциплін мені не вистачає семінарів, забагато теорії. Наприклад, із філософії у нас мало практичних занять і багато матеріалу на самостійне опрацювання. Внаслідок цього не вистачає часу досконало вивчити предмет. Щодо предмета "етика та естетика", то тут взагалі немає практичних занять, а шкода. Мені ця дисципліна подобається.
Галина Марків
2-03-2010, 09:46
0
4 487