– Після дев’ятого класу я вступила до педагогічного коледжу за спеціальністю вчитель молодших класів та вчитель англійської мови, – розповідає колишня учениця Чернівецької школи №2 Настя РОТАР. – Спочатку хотіла перейти до коледжу через те, що боялася зовнішнього тестування. Вчителі нас постійно лякали, що воно дуже складне й учні його не складуть. Також хотіла змінити імідж. У школі вчителі мене знали як не надто серйозну й старанну ученицю, тож навіть коли я добре готувалася до уроку, спрацьовував "авторитет", і мені рідко ставили високі оцінки. Конкурс до коледжу був складним – вісім осіб на місце, але я все ж таки його витримала, набравши високі бали. І цим довела собі, що таки можу гарно вчитися! Більше того, я вступила на державну форму навчання і зараз маю стипендію майже 450 гривень! А ще залишила школу, щоби не втрачати час. Ті два роки у 10 -11-му класах я би просто відсиджувалася, а так навчаюся у коледжі за складнішою програмою і, коли вступатиму до університету на факультет іноземних мов, буду більш підготовленою. У коледжі мені набагато краще, ніж у школі! Та у нас майже увесь клас розійшовся хто куди. Були три дев’яті класи, а цього року з тих, хто залишився, вдалося сформувати лише один клас.
Таку тенденцію зменшення кількості учнів старших класів спостерігають у всіх школах.
– 2006-2007 навчальних років зі 124 наших учнів до десятого класу пішла усього 61 дитина, а 2007-2008 років із 127 осіб – лише 59 учнів, а з п’яти класів залишилися лише два старші, – зауважує директор Чернівецької школи №27 Віктор ТОМЯК. – За нашими прогнозами, наприкінці цього навчального року залишиться ще менше дітей. Причини різні: побоювання зовнішнього оцінювання, небажання вчитися, відсутність мотивації навчання, небажання втрачати час. Мінус такого швидкого "дорослішання" у тому, що часто після дев’ятого класу учень ще не в змозі визначитися з майбутньою професією, через це може помилитися у виборі. Хоча, якщо учень погано вчиться, то йому й справді немає сенсу сидіти ще два роки у школі, нехай краще йде до професійно-технічного училища. А у старших класах залишаються переважно діти, які мають плани вступити до вузів.
За даними управління освіти ОДА, цього року в старших класах залишилися 62,1 відсотка учнів денних загальноосвітніх закладів. Для порівняння – 2007 року ця цифра становила 64,5 відсотка.
(Г. Марків)
14-11-2008, 12:47
0
5 015