«Люблю ходити у гості до персонажів»

у номері / культура, шоу-бізнес / Наш гість
2 095
0
«Люблю ходити у гості до персонажів»


Андрій Романченко напередодні прем’єри розповів про сцену, яка рухатиметься, про костюми і про те, що місцевим глядачам буде, можливо, складно не побачити те, до чого вони звикли.

Завтра у Чернівецькому музично-драматичному театрі ім. О. Ко­билянської – довгоочікувана прем’єра вистави "Земля" за однойменною повістю Ольги Кобилянської.

Художник-постановник вистави Андрій Романченко створив унікальні декорації, які вражають навіть досвідчених майстрів сцени.
Кореспондент "МБ" вже бачила їх: чотири похилі подіуми, які рухаються, – образ потрісканої землі. Незвично, цікаво, талановито.
Сценографу, театральному художнику Андрію Романченку не вперше дивувати, вражати: наприклад, перед виставою "Полювання на качок" А. Вампілова у Тернопільському драмтеатрі глядачів у фойє зустрічали... величезна калабаня води та білі простирадла на підлозі. Замість стільців – раковини з водою. І протягом усього дійства зі стелі капало, актори поливали одне одного водою...

"Згвалтована земля... Ми живемо в цій ситуації"

– Чим збираєтеся дивувати, шокувати нашу публіку?

– У мене ніколи немає бажання когось дивувати. У ситуації з "Полюванням на качок" у мене народився образ: все тече, все протікає, окрім раковин... там із 13 точок текла вода. Також зробив перформанс на відкритті фестивалю "Тернопільські вечори": глядачі заходили через мокре фойє та йшли білими простирадлами. Дозволили мені такий фокус зробити..

Тут інший режисер, інший театр й інший матеріал. У цій ситуації я далеко не ходив. Земля... У творі це настільки унікальний образ. Земля може як давати, так і брати, із землі ми всі вийшли і в землю всі повернемось – ось це, власне, був образ.
Образ йде ще далі: ми бачимо нині, що відбувається з нашою землею... Згвалтована земля... Ми живемо в цій ситуації. Й у Кобилянської це також є.

– Що буде на сцені? Як створювали декорації?

– Земля. Чіткий образ – потріскана земля. Чотири похилі подіуми, які рухаються. Пласти, між якими є тріщини, між якими з’являються люди, – як насіння для плекання, останки предків. Творчий процес триває: учора у постановочної групи виник образ – руки повинні з’являтися між розломами. Балетмейстеру я пояснив, що це нагадування про страшний суд.

"Це не конкретний опис місцевої історії"


– Ви займаєтеся сценографією, а це – ...?

– Я не працюю за ремарками, а роблю, як навчив мене мій вчитель Данило Лідер – ходити в гості до персонажів. Дивитися, чим вони займалися до того, як почалася п’єса, які обставини були.. З цього може народитися навіть парадоксальний образ.

У цій ситуації твір Ольги Кобилянської настільки глобальний, що злочинно робити його відповідно до ремарок автора... Тоді ця ситуація має значення лише для конкретного місця дії: для Димки Глибоцького району, конкретно для Чернівців... Це не те, що нудно... Це ми вбиваємо Кобилянську втретє чи вдесяте. Цікаво, що це твір світового рівня, може відбуватися в будь-якій точці Земної кулі.

Розумію, що місцевим глядачам буде, можливо, складно не побачити те, до чого вони звикли. Їм потрібно зрозуміти, що інтерес, і їхній у тому числі, має полягати в тому, що ця річ – набагато ширша, ніж шори, які можуть виставити...

– З костюмами ви так само вчинили?

– Ні, з костюмами вчинив інакше. Не можу сказати, що дотримався стовідсотково димківської автентичності, але намагався зробити буковинську. Зберіг вишивку...

– На що радили би глядачам звернути увагу під час вистави "Земля"? Ви як художник хотіли б...

– Хотів би, щоб глядач спробував якимось чином абстрагуватися від конкретної побутової ситуації. Слід зрозуміти, що проблеми у всіх людей однакові. А глобальні проблеми, описані Ольгою Кобилянською, – тим більше. Слід зважати, що це не розповідь про те, що тут трапилося 100 років тому, усвідомити, що своїм корінням ми йдемо так глибоко, що десь у нас були одні прабатьки, проблеми, генетична пам’ять – усе це тягнеться з глибини століть. Це не конкретний опис місцевої історії – це Космос, який нам відкривається, і проблеми, які у всіх однакові.
Юлія Боднарюк

До речі
Чернівці очима художника

– У Чернівцях ви вперше. Як художнику що вам подобається і що навпаки? Що ви змінили б?
– Нічого не змінив би! Усе слід залишити так, як є. Мене здивувало, що досі місто збережене. Це дивовижно. Був у Брюсселі, там практично усе старе місто збережене. Бачив нові будівлі, збудовані за канонами старих будівель. Потім мені пояснили, що генеральний план Брюсселя затвердив король, і відтоді його не змінювали. Вважаю, що це дуже правильна точка зору.

Є певний вигляд міста – його слід залишати. У випадку з Чернівцями за українськими мірками – усе так, як повинно бути.
Прочитав в Інтернеті, що Чернівці з усіх українських міст – найкомфортніші для життя. Гадаю, так і є. 

З ДОСЬЄ "МБ"
Андрій Романченко –
сценограф, театральний художник.
Народився у Полтаві 17 жовтня 1970 року.
Закінчив Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури (Київ).
З 1989 року Романченко здійснює постановки як художник-постановник у співпраці з різними режисерами у Києві, Донецьку, Харкові, Одесі та інших
містах України.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:

Новини Дня

09:43
ЗСУ: війська РФ вночі запустили понад 100 БпЛА по Україні, 59 – збили
09:32
Нацбанк України очікує підвищення тарифів на комуналку: коли це станеться
09:16
Україну за рік залишили ще пів мільйона осіб, і масове повернення малоймовірно
08:59
Втрати РФ за добу склали майже 1700 солдатів - Генштаб
08:42
Росія знову вивела ракетоносій у Чорне море: який можливий залп
08:21
Росіяни вдарили по 10 громадах Сумщини
08:02
Фіксування температурного рекорду в Чернівцях та прощання з воїном Павлом Мельничуком: головні новини минулої доби
07:45
Яке сьогодні, 31 січня, свято – все про цей день, яке церковне свято, що не можна робити
07:30
Планові знеструмлення: де на Буковині 31 січня не буде світла
07:15
І це не коров'яче. Дієтолог назвала молоко, яке корисне для серця та шлунку
07:00
Погода на Буковині 31 січня
02:00
Скільки часу щотижня приділяти фізичній активності, аби довго жити - відповідь вчених
01:45
Ці три рослини потрібно обрізати в січні: будуть краще рости після зими
01:30
Що необхідно їсти і пити відразу після тренування, щоб наростити м'язи
01:15
Ці прилади тягнуть найбільше світла: вимикайте їх після користування
01:00
Курятина ніколи не буде сухою, якщо скористатися цими хитрощами
00:45
Як зберігати мед, щоб він не кристалізувався: поради, які варто знати
00:30
Які продукти є найкращими для сніданку: легко запам'ятати
00:15
І навіть кава: продукти, які можуть прискорити ваше старіння
30 січня, 2025
23:57
Держсекретар США запевняє, що Трамп всерйоз налаштований щодо Гренландії
23:42
Гороскоп на 31 січня: Тельцям - приємні моменти, Левам - ділова пропозиція
23:35
Як почистити часник за 10 секунд: чотири способи від шеф-кухарів
23:17
СБУ викрила російських командувачів, відповідальних за удар по гіпермаркету в Харкові
22:56
Постачання нафти через найбільший у РФ порт зупинилося після атаки українських дронів
22:38
За рік борг України перед Світовим банком зріс на 65%
Більше Новин

Колонка

Читають Коментують

Свіжий номер

Афіша

0 0

Чернівецький академічний обласний український музично-драматичний театр ім. Ольги Кобилянської

"Сіді Таль. Аідише нешуме" 2 лютого, 17:00 “Аідише нешуме” в перекладі з ідишу означає – “єврейська душа”. Саме так можна сказати про артистку єврейського театру, видатну Сіді Таль.

31 січ 2025
0 0

Чернівецький академічний обласний український музично-драматичний театр ім. Ольги Кобилянської

"Гном Джером і пів кілограма цукру" 2 лютого, 11:30 Це історія з життя лісових героїв, які навчаються у школі танців. Вони люблять пустувати, смішно жартують і співають пісні.

31 січ 2025

політика, влада

економіка

здоров'я

культура

спорт

Каталог фірм