RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Юрій Андрухович: «Можливо, це насправді роман»
11 листопада у Києві та 13 листопада у Чернівцях відбудуться презентації нової книги Юрія Андруховича "Лексикон інтимних міст". Книга складається зі 111 історій про 111 міст, написаних у різних жанрах та розташованих в алфавітному порядку за географічними назвами. Виданий майже 500-сторінковим томом великого формату, "Лексикон..." є наразі найбільшим за обсягом твором Андруховича. Над оформленням книги працювала київська художниця Ірина Ковальська. Завдяки її роботі "Лексикон..." не лише приємно читати, але й цікаво розглядати. Видавцем та організатором презентацій книги є Міжнародний поетичний фестиваль MERIDIAN CZERNOWITZ. Цей перший прозовий проект, здійснений у рамках фестивалю, став справжнім експериментом як для його дирекції, так і для самого Юрія Андруховича. Про деталі співпраці й нову книгу – в розмові з письменником.

– Ваші читачі, мабуть, чекали на роман, а отримали, як і у випадку з "Таємницею", щось замість нього – збірку есеїстики і ще чогось, важко вловимого з жанрового погляду. Чому? Вам уже нецікаво писати романи? Чи можна говорити про смерть жанру роману, принаймні для Юрія Андруховича?

– Та ні, не можна. Взагалі про будь-яку смерть краще всує не говорити. Я не знаю, чи справді від мене чекали роману. Ті, хто від мене чогось чекає, мабуть, не ставлять аж такої конкретної вимоги – щоб це обов’язково був роман. Якщо я комусь цікавий, то, мабуть, не тільки як романіст. Хоча, з іншого боку, ось на сайті фестивалю "MERIDIAN CZERNOWITZ" читаю про "Лексикон інтимних міст", що це мій "довгоочікуваний роман". Тож все можливо. Можливо, це насправді роман. У будь-якому разі "Таємниця" – точно не збірка есеїстики. А що таке "Лексикон..." – побачимо.

– Гадаю, багато відомих видавництв хотіли б опублікувати "Лексикон інтимних міст". Чому Ви обрали MERIDIAN CZERNOWITZ? Не розчаровані співпрацею?

– Поки що ні. Поки що не було шансу розчаруватися: ми тільки-но почали. Тому й обрав, що, на відміну від усіх інших, в "Меридіані" я ще не розчаровувався. Тобто все ще попереду.

– "Лексикон" оточений низкою збігів, щоб не сказати таємниць, пов’язаних із числами: 111 історій про 111 міст 11.11.11 з’являться у 111 книгарнях України за ціною 111 гривень. Звідки таке захоплення магією чисел?

– Магія – це занадто сильно сказано. Магії тут, я сподіваюся, ніякої немає. Але є така графічна краса цих одиниць. Якщо можна собі уявити досконале число, то це воно.

– З метою популяризації книги на "Фейсбуці" було створено спеціальну сторінку, де читачам пропонувалося відгадувати "лексиконні" міста. Чи важко вам визначати переможців цієї гри?

– Претенденти на перемогу визначаються самі собою – за кількома об’єктивними критеріями: насамперед за правильністю відповіді і швидкістю її подання. Але позаяк правильних відповідей завжди відносно багато, я змушений вибирати з-поміж правильних найцікавішу. При цьому в мене виникають деякі вагання, хоч я й не нарікаю. Зрештою, ми ж не на золотого зайця граємо!

– А загалом вам подобається подібний піар книги через соціальні мережі?

– Щодо піару через соцмережі загалом: а чому б і ні? Чим більше можливостей задіяно, тим краще для книжки. Так мені поки що здається, хоч я можу й помилятися.

– Яке з відвіданих міст залишило найгірші спогади?

– Чернівці... Я, звичайно, жартую. Знаєте, навіть і найгірші спогади, переплавлені в романний текст, робляться такими переважно світлими.

– Хто супроводжував вас у всіх описаних подорожах: дружина, друзі, книги?

– Бувало по-всякому. Герой "Лексикону..." здебільшого не мандрує самотньо. Утім, люди, які йому трапляються, переважно вигадані. Як і він сам, зрештою.

– "Лексикон інтимних міст" – це ще й своєрідний словесний атлас світу. Він міг би згодитися туристичним компаніям для реклами тієї чи іншої країни. Не плануєте на цьому грунті якоїсь співпраці?

– Ні, навіть і близько не припускаю такого. Нещасна буде та туристична компанія, яка візьметься рекламувати свої послуги через мій "Лексикон...". Маю надію, що таких не знайдеться, тобто що в них достатньо здорового глузду. Як і здорової відрази до сучасної української літератури.

– Наразі презентації нової книги відбудуться лише у Києві та Чернівцях. Проте чимало прихильників цікавляться, коли Юрій Андрухович відвідає і їхнє місто.

– Я відкритий до всіх пропозицій та запрошень. Тим більше, що друге видання "Лексикону..." я збираюся подвоїти і довести кількість міст у ньому до 222. Отож відвідини нових міст мені не зашкодять.

– На 13 листопада у вас запланована поїздка до Чернівців, а також низка зустрічей із читачами та пресою. Чого очікуєте від візиту на Буковину?

– О, візитом я це не називав би, бо я не офіційна особа. А чого очікую? Як завжди – особливого чернівецького шарму і тепла. Тобто – без лестощів – я завжди щиро радію кожній новій нагоді побувати у вашому місті, на яке, як відомо, поклав око Бог.
Лілія ШУТЯК
11-11-2011, 12:46
Коментарів 0 Переглядів 3 056

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.