RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Різні глядачі по-різному сприйняли нещодавній фестиваль комедії "Золоті оплески Буковини" загалом та ті чи інші п’єси зокрема. Але в чому чернівецькі театрали були одностайними – це в оцінці музичного оформлення вистави "Мандрівні зорі, або Життя – театр". Оплески після музичних епізодів – таке на моїй пам’яті сталося вперше. І треба сказати, що народні єврейські й румунські мелодії та попурі з популярних класичних творів (від Джузеппе Верді до Глена Міллера) у живому виконанні оркестру Чернівецького театру ім. О. Кобилянської на ці – золоті – оплески цілком заслуговували. Тому після прем’єри мені передусім захотілось поспілкуватися з диригентом Олегом БУДАНОВИМ.

– Чому театральних музикантів нині частіше можна почути у фойє перед виставами, ніж у самих виставах?

– Перш за все через економічні причини, а ще – через "модні тенденції". Але ж акторська гра під супровід фонограми – це неприродно для театру, акустика якого розрахована на звучання живого людського голосу та живих музичних інструментів без мікрофонів. Найсильніший емоційний вплив на глядача справляє не кількість децибелів і крик на сцені, а найтихіше піано оркестру та монолог, зіграний напівголосом. На щастя, останнім часом знову з’являються режисери, які долучають до своїх вистав і оркестр, і окремих музикантів.

– Попри малочисленність, оркестр зумів здобути прихильність публіки майстерним виконанням музики різних стилів і яскравою грою солістів.

– Хоча ми й граємо музику від Моцарта до джазу, все ж наші можливості обмежені. Доводиться писати оркестрові аранжування лише для 12 інструментів, замість мінімальних 18. Та навіть таку кількість музикантів театру нелегко утримувати. Половина з них вимушена поєднувати роботу в театрі з іншими заробітками. Зате кожен у нас – на вагу золота! А такими талановитими солістами, як Геннадій Юрій, Мар’ян Зубжицький, Павло Цепілован чи Юрій Василенко, міг би пишатися будь-який оркестр.

– Ви також одночасно були і військовим диригентом, і театральним, тепер ось ще й музичну школу очолюєте. А чим для вас є театр?

– До чернівецького театру я вперше потрапив 18-річним юнаком. Грав на кларнеті в оркестрі, яким керував тоді Василь Городенський. Це була перша моя школа професійної оркестрової гри. Всі вистави тоді були з живою музикою, багато акторів співали. Важко було всидіти в оркестровій ямі й не дивитися на сцену, коли на ній грали такі корифеї, як Янушевич, Наталушко, Нечипоренко… Тут мене і до війська проводжали. Сюди ж я й повертався двічі: спочатку оркестрантом, а після завершення військової кар’єри – диригентом. Тепер театр для мене – це можливість займатися творчістю, задоволення і своєрідний відпочинок. Хоча дехто вислів: "Обери собі справу за покликом душі і будеш відпочивати все життя", – розуміє буквально. Моя мама, наприклад, коли я кажу їй про втому після репетицій і вистав, кличе мене попрацювати на дачі, мовляв, хіба це робота – музику грати?

– І після відпочинку у театрі ви їдете "відпочивати" на городі?

– Так, бо це єдина людина, якій я не навчився казати "ні".

– Ще одне ваше захоплення – джаз, який на початку 1990-х почав грати у Чернівцях очолюваний вами оркестр УМВС. Високе міліцейське начальство не заперечувало?

– Джаз тоді перестали називати буржуазним мистецтвом і дозволили виконувати військовим музикантам. Спочатку це були народні мелодії у джазовій інтерпретації, а згодом ми створили джаз-бенд і почали виконувати джазові композиції. Тоді ж з’явились і солісти: у нас починали співати Іван Красовський, Олена Урсуляк... А вперше я почув, як військові оркестри, крім маршів, грають і джаз, ще під час навчання в Москві. Це були концерти Оркестру міністерства оборони СРСР і Президентського оркестру США. Також я почув тоді виступи найвідоміших джазових музикантів Союзу. Курсанти консерваторії щосуботи й щонеділі мали можливість безкоштовно відвідувати концерти та вистави. Всі галерки були наші.

– І театральні?

– У суботи ми завжди бували на "Таганці". Там орендували для нас лазню, після якої ми мали ще дві години на перегляд вистави. А в неділю – або Большой театр, де мені пощастило побачити найкращі його постановки і видатних диригентів, або будь-який інший московський театр, де грали популярні актори.

– Виходить, що театр справді не відпускає того, хто колись до нього потрапив?

– Виходить, що так. Всі дороги ведуть до театру! Гадаю, він володіє певним магнетизмом: притягне до себе і вже не відпускає все життя. Колись я не дуже вірив у якийсь особливий енергообмін між сценою та глядацьким залом. Але тепер точно знаю, що він існує. Під час вистави я зазвичай знаходжусь між акторами й музикантами та публікою, і цей енергетичний потік проходить крізь мене. А коли те, що відбувається переді мною, знаходить емоційний відгук у залі, я відчуваю це спиною раніше, ніж лунають оплески. 
Таїсія КИРИЛОВСЬКА

Довідка

Олег Буданов – нар. 1960 р. у Сторожинці. Закінчив Московську консерваторію, навчався в Інституті міжнародних відносин, диригував великими військовими оркестрами, підполковник. Від 1996 року – головний диригент і художній керівник оркестру Чернівецького театру ім. О. Кобилянської. Автор музичного оформлення вистав "Різдвяна ніч", "Хоч з моста у воду", "Квітка кактуса", "Дорога Памела", "Зачаклована карета", "Любов до гробу", "Мандрівні зорі, або Життя – театр". Від 2006 року – директор чернівевецької музичної школи №1.
12-11-2010, 11:08
Коментарів 0 Переглядів 3 403

Теги -
Близько 5-ї години ранку патрульні отримали виклик про ДТП зі зникненням.

Чоловіка шукали майже пів сотні рятувальників

59-річний водій автомобіля "Renault Duster" наїхав на велосипедиста
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.