Авто | Нерухомість | Робота
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Приватні оголошення |Приватні оголошення Тури з Чернівців | Історія успіху | Історія успіху Афіша | Пропозиція тижня | Послуги | Журнал "Давай Одружимось!" |
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |
У глядачів, які люблять справжнє кіно, прізвища італійських кінорежисерів, окрім високої якості, асоціюються з особливим настроєм, наче навіяним сном. На жаль, нині на екранах наївних мрій та прекрасних снів стає дедалі менше. Але кілька мрійників ще залишилося, як от живий класик італійського і світового кінематографа Бернардо Бертолуччі, який відсвяткував цього року свій 69-й день народження. Його фільми – це ніби поєднання інтелектуалізму Вісконті, психологізму Антоніоні, метафоричності Феліні та ексцентричності Пазоліні. Водночас вони самобутні та неповторні.
Бернардо Бертолуччі народився в Пармі. Його батько був поетом, кінокритиком, професором історії мистецтв і заохочував зацікавлення сина кінематографом. Уже в п’ятнадцятирічному віці Бертолуччі зняв два короткометражні фільми. Заради місця асистента режисера у П’єра Паоло Пазоліні молодий Бернардо покинув Римський університет. Робота на знімальному майданчику та перегляд величезної кількості фільмів замінили йому, як і більшості самоуків, режисерські курси. Його перші самостійні фільми – "Кістлява кума" та "Перед революцією" – мали чітко виражений елітарний характер: вони принесли авторові славу, але не симпатії глядачів. Після цього у творчості режисера настав переломний період: "Наприкінці 1960-х років у мене виникло питання про популярність того, що я роблю… Мені набридло звертатися до порожніх залів. Ось тоді довелося визнати існування публіки". Екранізація роману Альберто Моравіа "Конформіст" стала початком більш масштабного успіху. У фільмі розповідається історія життя інтелектуала Марчело, який після серйозних вагань все-таки погоджується служити режимові Муссоліні. Режисер трактує природу фашизму та показує причини співпраці з тиранією як заміщення невдоволених, переважно сексуальних комплексів.
Далі був відверто еротичний фільм "Останнє танго в Парижі", який вийшов на екрани 1972 року та викликав шквал консервативного обурення. Трагічна історія кохання немолодого вже чоловіка та юної темпераментної красуні вразила уяву сучасників та шокувала різноманітністю сексуальних ситуацій. Пол – 45-річний американець, дружина якого наклала на себе руки, залишивши його нещасним. А у 20-літньої парижанки Жанни, навпаки, все спокійно та безхмарно. Доля випадково зводить цих людей у вишуканій квартирі, яку вони збираються винайняти. Домовившись про повну анонімність, герої починають зустрічатися, намагаючись заповнити внутрішню порожнечу задоволенням сексуальної жаги. Їх не цікавить минуле і мало хвилює майбутнє, адже все найнеобхідніше відбувається тут і тепер, у великій квартирі з прекрасним видом на осінній Париж. За відверті сцени режисера звинувачували у всіх смертних гріхах: це було легше, ніж побачити, що за всіма тими сценами приховується людська безпорадність, страх та невдоволеність. На щастя, час розставив правильні акценти у цьому фільмі: "Останнє танго в Парижі" досі хвилює глядачів своїми вічними запитаннями про сутність людського існування.
1976 року на екрани виходить один з найзначніших творів Бертолуччі "ХХ століття". Це епопея про життя італійського народу, в якій особливу увагу приділено зображенню паралельного розвитку фашизму і комунізму в тридцяті роки. Фільм побудовано за класичною схемою роману-саги, а в центрі сюжету – долі бідняка Альмо та аристократа Альфредо, які народилися в одному маєтку.
Згодом режисер знаходить нові натхнення у східній тематиці. Він знімає три великі фільми про Схід: "Останній імператор", "Під покровом небес" та "Маленький Будда", намагаючись – як європеєць – зрозуміти іншу культуру, інший тип свідомості, інший менталітет. "Останній імператор" – це життєпис монарха Китаю Пу І, який із 62 років життя 44 провів у комуністичних катівнях. Бертолуччі ретельний у зображенні деталей життя імператора і всього, що його оточувало: етнографія, архітектура, костюми, етикет і звичаї, події – все відповідає історичній та художній правді. Тим часом "Маленький Будда" розповідає про фантастичну подію – перевтілення духу тибетського лами у західну дитину. Фільм є своєрідною адаптацію буддійських постулатів для західної аудиторії.
Та все ж основна тема, яка продовжує хвилювати режисера-шістдесятника, – це революція. Сьогодні це важко уявити, але однією з причин студентських заворушень 1968 року у Франції – з підпалюванням автомобілів та будуванням барикад – стала спроба закрити засновану Анрі Ланглуа паризьку Сінематеку. На знак солідарності з молоддю вперше в історії було перервано Канський кінофестиваль, а сам Франсуа Трюффо вчепився в завісу Палацу фестивалів, щоби не допустити показу чергового фільму. Кіно в ті роки було справжнім епіцентром політичного життя, паролем очікуваної свободи. Воно займало у свідомості молодих людей таке ж (а можливо, й більше) місце, як пізніше рок-музика. Той "червоний травень" вважається прообразом усіх наступних "оксамитових" революцій – аж до "помаранчевої", яка, щоправда, обійшлася без палаючих автомобілів.
Залишаючись вірним темі революції, Бертолуччі однак змінює спосіб її зображення. У фільмах "Перед революцією" і "ХХ століття" вона присутня буквально – як суспільне явище. Натомість в "Останньому танго в Парижі" та знятих через 30 років "Мрійниках" режисер від прямої демонстрації ідеї переходить до "імпресіоністичного" переживання революції окремими людьми.
Отже, дія "Мрійників" розгортається того ж 1968 року. Шістнадцятилітні близнюки Тео та Ізабелль (брат і сестра) запрошують до себе пожити друга-американця Метью: їхні батьки у тривалій відпустці. Всі троє – кіномани, але поступово від перегляду фільмів вони переходять до перших у своєму житті сексуальних експериментів. І тут каменем у вікно до них вривається реальність: на вулицях починаються студентські заворушення, які змушують добровільних затвірників вийти на вулицю і навіть долучитися до революції. Що ж до відвертої сексуальності у "Мрійниках", то вона є даниною тому часу, коли, за словами Бертолуччі, "ми мріяли, вбирали політику, рок-н-рол, філософію, наркотики – і все це з передозуванням… Щодня ми сподівалися, що життя зміниться на краще, і ми будемо частиною цього процесу".
Своєю творчістю Бернардо Бертолуччі нагадує нам про тих юних "мрійників" кінця 1960-х, які прагнули змінити світ і щиро вірили в те, що це можливо. Історичний досвід підказує, що революції рідко бувають вдалими і що їхніми плодами, як правило, користуються зовсім не мрійники. Але сповнені ностальгії за революційними часами фільми Бертолуччі все-таки чомусь продовжують знаходити відгук серед нових поколінь не найгірших глядачів.
Ксеня ПРОКОПЕЦЬ
Рейтинг:
(голосів: 1)
9-06-2009, 11:21
Коментарів 0 Переглядів 1726

Теги -
загрузка...
В Україну йдуть сильні снігопади, Буковину теж засипе
Замітати почне вночі з 22 на 23 січня
У Чернівцях затримали сутенера, який підгодовував дівчат наркотиками - фото
Поліцейські з’ясували, що зловмисник пригощав своїх "підопічних" наркотиками, щоб вони були більш залежними від нього.
У Чернівцях чоловік застрелив сусідського собаку на очах у дітей
Жителька вулиці Гусятинської поскаржилась на свого сусіда у поліцію
Популярне Коментують
• Новини
«Володькова погода» і тєнь генсеків. Блог Мостіпаки
Огляд головних політичних подій 2018 року – в блозі Олександра Мостіпаки
загрузка...
"Спокуса" зробить ваш інтим яскравішим (на правах реклами)

Парфуми з феромонами, ароматичні олійки для масажу, різноманітні секс-іграшки – далеко не весь перелік речей, які зможуть зробити ваше інтимне життя значно яскравішим
Привітання з новорічними святами начальника Чернівецького обласного управління Ощадбанку Руслана Запаранюка (прес-реліз)[/center]
У новий рік ми вступаємо у прекрасному настрої, з добрими побажаннями та світлими почуттями. Тримайте їх у своїй душі, у своєму серці кожного дня наступного року, і життя обов’язково віддячить вам за доброту
Корал Тревел Еліт Сервіс: перший рік на чернівецькому ринку елітних туристичних послуг (на правах реклами)

Основна мета створення елітного турагентства – індивідуальний підхід до вимогливих клієнтів, яких цікавлять нестандартні тури, складні маршрути, більш повний набір супутніх послуг
Чернівецький юридичний інститут та коледж НУ"ОЮА" запрошують абітурієнтів на навчання (на правах реклами)

15 грудня 2018 року Чернівецький юридичний інститут та коледж Національного університету "Одеська юридична академія" вкотре відчинив двері для своїх абітурієнтів, які бажають дізнатися про вищий навчальний заклад та здобути якісну освіту в ЧЮІ та ЧЮК НУ "ОЮА"
STEM-школа INVENTOR – школа для сучасних дітей (на правах реклами)

Помічаєте потенціал у своїй дитині, проте не знаєте де і як його розвинути? Шукаєте русло, в яке направити кмітливість допитливої непосиди? Довірте цю справу центру дитячого розвитку INVENTOR!