RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Трансвестити і повії, лесбійки та гомосексуалісти, убивці та збоченці – ось герої фільмів Педро Альмодовара. Ну, чого вартий хоча б такий сюжет: жінка розшукує свого колишнього чоловіка, який, подейкують, тепер перетворився на жінку; натомість знаходить юну черницю, вагітну від того ж таки чоловіка-жінки та ще й ВІЛ-інфіковану... Здавалося б, що в таких фільмах шукати "нормальній" людині? А те, що люди загалом і шукають у фільмах: сильних почуттів, щирих емоцій, несподіваних сюжетних поворотів. Унікальність Альмодовара в тому, що його люблять і поважають різні глядачі. Надзвичайно різні. У жодного шанувальника високоінтелектуального кіно не повернеться язик сказати, що Альмодовар – це попса. Водночас і кіномани без художніх претензій на сеансах Альмодоварових стрічок не засинають, а дивляться захоплено, не відриваючись.

З інтерв’ю режисера:
– Хороший фільм повинен розважати. Величезна кількість стрічок, які в роки своєї появи були лідерами, зараз неможливо дивитися, тому що вони нудні. Глядач може погоджуватися з тобою або ні, але в тебе є обов’язок: захопити його так, щоби він до кінця фільму жодного разу не подивився на годинник. Нехай він потім свариться або буде у захваті, але якщо він під час сеансу хоч раз подивився на годинник – ти програв...
Його герої справжні, бо вони – іспанці
Звідки ж узявся цей щирий митець? З народу, звісно. Причому з народу іспанського, знаного своєю пристрасністю та відвертістю. Це не стереотипи, це правда. Іспанія з давніх давен вважається опорою католицької віри, а отже, й відповідного релігійного консерватизму. Проте самі іспанці кажуть, що в релігії вони – теоретики. Тобто, вони добре знають, з пелюшок, як треба жити, щоби не грішити. Але на практиці людська грішна природа повсякчас перемагає. Ні, іспанці зовсім не розпусна нація (якщо такі характеристики загалом можна давати цілим націям), вони просто щирі. І любов, і ненависть, і бажання іспанець не ховає глибоко в собі, вони в нього на обличчі, в словах і діях. Ось чому герої Альмодовара такі справжні – вони просто іспанці.
Дон Педро, як його шанобливо називають у світі кіно, не одразу зробив свою світову кар’єру. Якщо ви прочитаєте його фільмографію, то побачите там понад десяток фільмів, знятих у 70-90-ті роки, назви яких вам нічого не скажуть. І переглянути ці стрічки буде проблематично: у прокаті точно не знайдете. Альмодовар, режисер-самоук, дивакуватий актор авангардних мадридських театрів, багато років знімав кіно у буквальному сенсі не заради слави, а суто заради кіно. Як той його легендарний земляк із Ла Манчі, сміливо кидався на млини тодішнього "офіційного" мистецтва, насадженого диктаторським режимом Франко, якого Іспанія, до слова, позбулася лише 1975 року.

З інтерв’ю режисера:
– Я почав заробляти на життя в телефонній компанії, і до 1971 року назбирав грошей, щоби купити першу восьмиміліметрову камеру. І тоді зайнявся самоосвітою. На щастя, диктатор не закрив кіноархів, і я проводив години, навчаючись у Годара, поглинаючи американські мюзикли та гангстерські фільми, диснеївську мультиплікацію, італійський неореалізм, комедії братів Маркс та досліди Енді Уорхола. Це і стало моєю школою, а головними вчителями в ній були Бунюель мексиканського періоду, Хічкок та Біллі Уайлдер. Уайлдер подарував мені суміш чорного гумору і драми, ту суміш, яка лікує від дешевої сентиментальності і, яку, на жаль, дуже рідко використовують у сучасному кіно...
Ось, власне, найголовніший рецепт Альмодоварового успіху: взяти чисту мелодраму і злегка, тонко, елегантно... висміяти її. Тільки тоді мелодрама не буде смішною. Якби Альмодовар був, наприклад, модельєром, то він би випускав на подіум моделей у розкішних сукнях і дешевих кросівках. І всі б розуміли, що саме так і треба одягатися, бо чистий стиль занадто драматичний. Щоби драма сприймалась належно, її треба одразу ж і спародіювати. Адже саме так відбувається в житті: комічне завжди йде поруч із трагічним.
Відкривач зірок
Двох найзнаменитіших іспанців Голівуда – Антоніо Бандераса та Пенелопу Крус – світові відкрив саме Педро Альмодовар. Бандерас свого часу був "музою" режисера, зігравши у всіх його фільмах, знятих з 1986 по 1989 роки: "Матадор", "Закон бажання", "Жінки на межі нервового зриву", "Зв’яжи мене!" До цих ролей ніхто про Бандераса не чув навіть у рідній Іспанії, не те що у світі. А тепер він мегазірка з мільйонними гонорарами. До речі, Альмодовар та Голівуд цілком по-різному використовують дані Бандераса. У Дона Педро він вразливий і здебільшого нещасливий чоловік, за іронією долі ув’язнений у привабливому екстрамаскулінному образі. Одне слово, така собі пародія на мачо. Натомість голівудські режисери намагаються подати Бандераса як мачо справжнього. Виходить смішно.
А ось із Пе, як її любовно називають в Іспанії, – зовсім інша історія. Маленька чорнявка виявилася такою потужною особистістю, що її ніхто ніяк не може експлуатувати чи подавати. Її акторська доля склалася значно вдаліше, ніж у Бандераса, саме тому, що вона не дозволила нав’язати собі жодного амплуа. Навіть Альмодовару не дозволила. Він, було, використовував на початку її тендітність у створенні образів жертв (вагітна ВІЛ-позитивна черниця з фільму "Все про мою матір" – це саме вона, Пенелопа), а потім здався і віддав їй цілком протилежну (при цьому головну!) роль у фільмі "Повернення". Тут вона ніби також жертва, але водночас і антижертва – переможниця і вбивця.
Цілу плеяду зірок випустив зі своєї "кінофабрики" Альмодовар в Іспанії. Це Сесилія Рот, Вікторія Абриль, Кармен Маура, Пас Вега. Остання сьогодні – головний секс-символ Іспанії, і саме завдяки Альмодовару, який зняв її в епізодичній, але неймовірно еротичній ролі у стрічці "Поговори з нею". Йдеться про сюжет в стилі німого кіно, вмонтований у фільм. Пас Вега зіграла жінку, в лоні якої назавжди оселився зменшений закоханий чоловік.
Новий фільм –
драма-трилер
На початку 2009 року виходить новий фільм Педро Альмодовара "Розірвані обійми". Вгадайте, хто там у головній ролі. Авжеж, маленька чорнявка Пе, яку не вдалося здолати самому Дону Педро. У "Розірваних обіймах" Пенелопа Крус грає акторку з провінції, змушену жити подвійним життям. Це найдовша і найдорожча стрічка у фільмографії режисера. Більша частина зйомок відбувалася на Канарських островах. Сам Альмодовар визначив фільм як "романтичну драму з елементами трилера". За стилістичним вирішенням це буде фільм-нуар – популярний жанр у Голівуді 50-их років, а за сюжетом – кіно про кіно.
Оксана ДРАЧКОВСЬКА

ДОВІДКА
Педро Альмодовар – іспанський режисер, сценарист, актор. Народився 1951 року в іспанській області Ла Манча у незаможній родині. Юнаком переїхав до Мадрида, де спершу працював у телефонній компанії,
а потім почав грати у театрі, писати оповідання та сценарії, знімати фільми. Був учасником музичного гурту. Жодної спеціальної освіти не отримав. Перший фільм зняв 1974 року. Загалом у фільмографії – 28 стрічок. Двічі удостоєний "Оскара": за фільми "Все про мою матір" (кращий неангломовний фільм), "Поговори з нею" (кращий сценарій).
28-11-2008, 11:37
Коментарів 0 Переглядів 3 669

Теги -

Чоловіка шукали майже пів сотні рятувальників

59-річний водій автомобіля "Renault Duster" наїхав на велосипедиста

Зіткнувся "Lexus" з мікроавтобусом "Ford"
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.