RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Споживачів не можуть захистити  через обмеження перевірок
Чернівчанка Галина в одному із супермаркетів придбала дві пачки кукурудзяних паличок. Відкривши одну пачку вдома, відчула неприємний запах. Маючи чек та ще одну пачку паличок, вона звернулася до Інспекції захисту прав споживачів. У магазин із перевіркою прийшли через кілька днів – паличок у продажу вже не було.

В Інспекції захисту прав споживачів пояснюють, що таке відтермінування з перевірками оформлено законодавчо. І для них це теж проблема.
Як захищають права споживачів, про це говоримо з виконувачем обов’язків начальника обласної інспекції захисту прав споживачів Віктором Лащаком та виконувачем обов’язків заступника начальника Надією Кутиніною.

– Щодня отримуємо від п’яти до десяти скарг, – каже Віктор Лащак. – Скаржаться на якість продуктів харчування, непродовольчі товари й навіть на житлово-комунальні послуги. Багато неякісного товару на ринках і в магазинах сільської місцевості. Але щоби здійснити перевірку, підприємців повідомляють за десять днів. Тож часу для ретельної "підготовки" у підприємців вистачає.

– Кілька років тому ми могли відреагувати на скаргу вже наступного дня, – розповідає Віктор Васильович. – Але були нарікання підприємців, що перевірок надто багато, і наприкінці 2007 року ухвалили закон, згідно з яким їхню кількість обмежили – раз на рік. А яка може бути контрольна закупівля, якщо ми повинні попередити про це за десять днів? Зміни обіцяють, але їх поки що немає.

– У нас був випадок, коли спеціаліст прийшов на перевірку в магазин із приводу прострочених сосисок. Ці сосиски випадково побачила в туалеті, вони лежали замочені у відрі, їх планували знову виставити на продаж після закінчення перевірки, – пригадує Надія Кутиніна. – Товар зняли з реалізації. Але контролювати, чи не з’явиться цей товар після заборони, ми теж не можемо. Адже наступну перевірку здійснюємо лише через рік.

Незважаючи на законодавчі обмеження, в інспекції запевняють, що 86 відсотків скарг задовольняють. Іноді їх намагаються вирішити одразу на місці.

– Споживач повинен знати й вміти відстоювати свої права, – каже Віктор Лащак. – Інспекція втручається лише тоді, коли конфлікт неможливо врегулю і споживачі не знають своїх прав.

Порада
Якщо придбали неякісний товар

Необхідно звернутися усно або письмово до суб’єкта господарювання із заявою про повернення чи заміну неякісного товару.
Зробити відмітку в Книзі скарг, заяв та пропозицій. Суб’єкт господарювання повинен на неї відреагувати.
Якщо на цій стадії конфлікт не вирішено, тоді всі підтверджувальні документи, копію скарги подають в Інспекцію захисту прав споживачів.
Якщо немає чека й підтверджувальних документів, інспекція не розглядає скаргу.
Від продавців на ринку теж потрібно вимагати чек. Якщо його не видають, споживач має право написат и заяву до суб’єкта господарювання з вимогою видати чек. Якщо є відмова, інспекція може притягнути до відповідальності за порушення правил торгівлі. Але в заяві необхідно чітко вказати юридичну адресу й суть порушення.
15-03-2012, 12:08
Коментарів 0 Переглядів 4 490

Теги -

Чоловіка шукали майже пів сотні рятувальників

59-річний водій автомобіля "Renault Duster" наїхав на велосипедиста

Зіткнувся "Lexus" з мікроавтобусом "Ford"
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.