Чернівчанка Галина в одному із супермаркетів придбала дві пачки кукурудзяних паличок. Відкривши одну пачку вдома, відчула неприємний запах. Маючи чек та ще одну пачку паличок, вона звернулася до Інспекції захисту прав споживачів. У магазин із перевіркою прийшли через кілька днів – паличок у продажу вже не було.
В Інспекції захисту прав споживачів пояснюють, що таке відтермінування з перевірками оформлено законодавчо. І для них це теж проблема.
Як захищають права споживачів, про це говоримо з виконувачем обов’язків начальника обласної інспекції захисту прав споживачів Віктором Лащаком та виконувачем обов’язків заступника начальника Надією Кутиніною.
– Щодня отримуємо від п’яти до десяти скарг, – каже Віктор Лащак. – Скаржаться на якість продуктів харчування, непродовольчі товари й навіть на житлово-комунальні послуги. Багато неякісного товару на ринках і в магазинах сільської місцевості. Але щоби здійснити перевірку, підприємців повідомляють за десять днів. Тож часу для ретельної "підготовки" у підприємців вистачає.
– Кілька років тому ми могли відреагувати на скаргу вже наступного дня, – розповідає Віктор Васильович. – Але були нарікання підприємців, що перевірок надто багато, і наприкінці 2007 року ухвалили закон, згідно з яким їхню кількість обмежили – раз на рік. А яка може бути контрольна закупівля, якщо ми повинні попередити про це за десять днів? Зміни обіцяють, але їх поки що немає.
– У нас був випадок, коли спеціаліст прийшов на перевірку в магазин із приводу прострочених сосисок. Ці сосиски випадково побачила в туалеті, вони лежали замочені у відрі, їх планували знову виставити на продаж після закінчення перевірки, – пригадує Надія Кутиніна. – Товар зняли з реалізації. Але контролювати, чи не з’явиться цей товар після заборони, ми теж не можемо. Адже наступну перевірку здійснюємо лише через рік.
Незважаючи на законодавчі обмеження, в інспекції запевняють, що 86 відсотків скарг задовольняють. Іноді їх намагаються вирішити одразу на місці.
– Споживач повинен знати й вміти відстоювати свої права, – каже Віктор Лащак. – Інспекція втручається лише тоді, коли конфлікт неможливо врегулю і споживачі не знають своїх прав.
Порада
Якщо придбали неякісний товар Необхідно звернутися усно або письмово до суб’єкта господарювання із заявою про повернення чи заміну неякісного товару.
Зробити відмітку в Книзі скарг, заяв та пропозицій. Суб’єкт господарювання повинен на неї відреагувати.
Якщо на цій стадії конфлікт не вирішено, тоді всі підтверджувальні документи, копію скарги подають в Інспекцію захисту прав споживачів.
Якщо немає чека й підтверджувальних документів, інспекція не розглядає скаргу.
Від продавців на ринку теж потрібно вимагати чек. Якщо його не видають, споживач має право написат и заяву до суб’єкта господарювання з вимогою видати чек. Якщо є відмова, інспекція може притягнути до відповідальності за порушення правил торгівлі. Але в заяві необхідно чітко вказати юридичну адресу й суть порушення.
15-03-2012, 12:08
0
4 474