Новий опалювальний сезон приніс для підприємців сюрпризи. Газівники пояснюють, що нічого особливо не змінилося. Усі правила запуску газового обладнання необхідні задля безпеки. Втім, бізнес бачить у них бюрократизм та ще один законний спосіб витягти з них якнайбільше коштів.
Перед початком опалювального сезону "гаряча пора" у всіх: і у газівників, і в підприємців. На газовому підприємстві працівники кажуть, що ніколи вгору глянути: потрібно підготувати регіон до масового споживання газу. У підприємців такі ж турботи: вони повинні отримати дозвіл на використання газу і підготувати своє газове обладнання до роботи. Нібито нічого нового. Щороку восени розпочинається опалювальний сезон. Але цього разу підприємці почали скаржитися до редакції, що нові правила запуску газового обладнання лише ускладнюють їм роботу і спустошують кишені більше, ніж будь-коли.
– Минулими роками контролер приходив, знімав показники, знімав пломбу і давав рахунок про сплату. Жодних проблем чи труднощів ми не відчували, – розповідають підприємці. – А днями ми отримали повідомлення з новими правилами і вимогами, зокрема ми повинні щомісяця здавати звіт про використані обсяги газу. Ми зателефонували до газової служби і почули, що працівників скорочують, тому ми самі повинні це робити.
– Далі, – кажуть, – якщо немає заборгованості, видають на руки "бігунок". А ми добре знаємо, що це таке. Потрібно пройтися з цим папірцем багатьма кабінетами, зібрати 10-12 підписів. І в кожному кабінеті залишити гривні. Це від 100 до 400 гривень. Крім того, потрібно заплатити за те, що ставлять пломбу, і за те, що знімають. А ще обстеження димовентиляційних каналів, інші довідки. Тож підготовка до сезону коштуватиме не менше двох тисяч гривень. Але ж платити потрібно і за все інше: за навчання – 200 гривень, за обслуговування договору – 400. А щоби не було проблем – плати ще більше.
– Нас це обурює. З підприємців витискають останні соки. Придушують нас морально, психологічно, – скаржаться бізнесмени. – Адже вдома ми також використовуємо газ, а іноді й більше. А тут через якісь два конвектори зчинили стільки галасу. Час – велика втрата для бізнесу. Наприклад, у квітковому магазині потрібне тепло вже, але підключити газове обладнання вдасться, очевидно, не скоро.
Підприємці настільки обурені і роздратовані, що готові відмовитися від газу.
За поясненням щодо нових правил "МБ" звернувся до газівників. Як пояснили працівники газової установи, нічого принципово нового цього сезону не вводили. Такі вимоги існували й раніше, але, найімовірніше, їх не виконували.
– Хтось скаржиться, що контролери забагато ходять – заважають працювати, а інші обурюються, що занадто мало, – сказали в газовій службі. – Наразі підприємці щомісяця самостійно повинні передавати показники лічильника до газового підприємства. Їх потрібно завірити, тому приносити треба особисто. Контролер тепер буде навідуватися лише для контролю раз на два-три місяці. Але невдовзі ПАТ "Чернівцігаз" запровадить електронний сервіс для обслуговування підприємців.
Ліна НАГІРНЯК
Офіційно
Андрій СЕМЕНОВИЧ,
фахівець зв’язків із громадськістю ПАТ "Чернівцігаз":
Згідно із правилами безпеки систем газопостачання сезонно працюючі прилади і апарати, встановлені в громадських будинках, після закінчення опалювального періоду повинні відключатися зі встановленням заглушки і пломби.
Відповідно до цих правил для того, щоби підключити газове обладнання, потрібно дотриматися певних умов. Насамперед обстежити газове обладнання на предмет його функціональності і безпечної роботи. Це важливо, оскільки газове обладнання тривалий час не використовувалося.
Виконує підключення до газопостачання та перевіряє цілісність пломб лише працівник газового підприємства. Але за технічним станом газового обладнання на підприємстві юридичної особи повинен стежити працівник підприємства. Ця людина повинна бути компетентною у газових питаннях, регулярно проходити відповідний інструктаж та навчання.
Перед початком опалювального сезону робота з підготовки газового обладнання потребує певного часу та зусиль. Оскільки потрібно отримати кілька довідок, актів про обстеження, заповнити так званий "бігунок". Наприклад, необхідно обстежити стан димовентиляційних каналів, отримати акт перевірки справності ущільненості вводів та відведення інженерних мереж тощо.
Все це не вигадки ПАТ "Чернівцігаз". Це необхідно для безпеки споживачів”.
Довідка
Служба обслуговування газового обладнання комунально-побутових підприємств
та ТКЕ – (0372) 58-72-25.
27-09-2013, 17:12
0
2 442