З першого вересня запрацював утилізаційний збір на автомобілі…
Збір за утилізацію знятих із експлуатації транспортних засобів сплачуватимуть особи, які ввозять на територію України транспортні засоби, здійснюють виробництво транспортних засобів для продажу на внутрішньому ринку. А також ті, хто придбав транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку.
Податок сплачуватимуть під час ввезення, купівлі чи продажу транспортних засобів, пояснили у ДПІ міста Чернівці.
Ставки податку встановили універсальні: для легкових авто – 5500 гривень, для пасажирських, вантажних авто та для спеціальної техніки – 11000 гривень.
Експерти кажуть, що новий податок навряд чи налагодить утилізацію старих авто, але ціни гарантовано підвищить.
– Утилізаційний збір – черговий удар по інтересах споживача. Нещодавно запровадили спеціальні мита на імпортні автомобілі. Імпортер Mitsubishi Motors "Торговий дім – НІКО" провів низку переговорів із
корпорацією Mitsubishi і переглянув власні фінансові плани для того, щоб зберегти ціни на автомобілі на колишньому рівні або ж мінімізувати їхнє зростання за рахунок власних ресурсів, – коментує ситуацію директор ТОВ "НІКО-Чернівці" і "Вест- Авто" Наталія САВИЦЬКА. – Запровадження утилізаційного збору більше відчують покупці автомобілів. Оскільки імпортер вже не зможе штучно стримувати зростання цін на авто за рахунок власних ресурсів, як це було у випадку з митом. І змушений перекласти нові витрати на споживачів.
Наразі автодилери намагаються максимально поповнити власні склади автомобілів. Але через те, що постачання формуються на кілька місяців вперед, навряд чи вдасться суттєво його поповнити.
– Ми не плануємо відмовитися від постачання певних моделей, але переглянемо кількість завезених автомобілів у зв’язку з очікуваним зниженням попиту на імпортні авто. У зв’язку із запровадженням утилізаційного збору, ми очікуємо падіння ринку на 10-15 відсотків порівняно з раніше запланованими продажами у 2013 році, – зазначила Н. Савицька.
Новий податок, за попередніми підрахунками, повинен щорічно збирати на спеціальних рахунках Міністерства екології 2,5 мільярда гривень. Ці кошти повинні витратити на створення мережі з 10 приймальних пунктів для розбирання старих автомобілів. Згодом урядовці поправили – збудують лише дві установки, бо одна коштує сім мільйонів євро.
З огляду на те, як виникла ідея цього податку та швидких змін щодо його розрахунку, експерти припускають, що урядова новація так само працюватиме, як вже рік "працює" утилізаційний збір на автомобілі російського виробництва. Податок ніби чинний, але ніхто його не виконує.
У Європі утилізаційний збір давно працює і не перевищує еквівалент тисячі гривень.
Ліна НАГІРНЯК
Деталі
Податок сплачуватимуть не всіНе повинні сплачувати утилізаційний збір імпортери, вітчизняні виробники транспортних засобів, які зобов’язалися утилізувати знятий із експлуатації свій транспорт.
Якщо транспортні засоби експортують за межі України, сплачувати екоподаток не потрібно. Також зможуть користуватися преференціями особи, які купуватимуть на території України авто, що були вперше зареєстровані до
1 вересня 2013 року.
Про сплату податку за утилізацію транспортних засобів, знятих із експлуатації або звільнених від такого збору, власник транспорту повинен отримати спеціальну довідку. За переходу права власності попередній власник передає наступному цю довідку.
Нове у законахНа початку осені набуло чинності кілька нових законів.
Постанова Нацбанку "Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою" обмежила бізнесу можливість розраховуватися готівкою – понад 10 тисяч гривень протягом одного дня. Також громадяни не матимуть можливість розраховуватися готівкою впродовж одного дня на суму 150 тисяч гривень і більше. Це обмеження здебільшого стосуватиметься покупців об’єктів нерухомості та автомобілів.
Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та вдосконалення деяких податкових норм". Ним запроваджено новий екологічний податок за утилізацію знятих із експлуатації транспортних засобів. Сплачувати його будуть особи, які ввозять на територію України транспортні засоби та/або кузови до них, здійснюють виробництво (виготовлення) транспортних засобів для їхнього продажу на внутрішньому ринку. А також ті, хто придбав транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку. Тобто податок сплачуватимуть під час ввезення, купівлі чи продажу транспортних засобів.
Ставки податку: для легкових авто – 5500 гривень, для пасажирських, вантажних авто та для спеціальної техніки – 11000 гривень.
Набула чинності постанова Кабміну про внесення деяких змін до попередніх постанов КМУ. Цими змінами передбачено, що алкогольні та тютюнові вироби будуть маркуватися акцизними марками нового зразка. Урядовці вбачають у нових акцизних марках ефективну боротьбу з фальсифікатом та захист споживачів від неякісної продукції. Тож підвищення цін на цю продукцію все ж таки варто очікувати.
6-09-2013, 17:20
0
2 207