Нині закинуті автомобілі не утилізують: те, що не розтягнули, іржавіє та роками розсипається просто небаІз пересічних громадян чиновники та депутати хочуть стягувати нові податки та різноманітні збори. Ними планують обкласти не лише торгівлю автомобілями, але й продаж побутової техніки, харчів та одягу. Під прицілом нібито імпортери та закордонні виробники, але розплачуватися доведеться споживачам.
Дір у бюджеті надто багато, тим паче українці помітно збагатіли (днями президент Янукович вихвалявся, що реальні доходи в нас із вами зросли). Тому є звідки платити нові податки, які цього року особливо активно намагаються вигадати як народні депутати, так і урядовці.
Податки просто підвищать ціниКомітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендував парламенту внести зміни до Митного кодексу, щоб запровадити екологічний податок для утилізації автомобілів, які відпрацювали свій термін. Розмір такого податку коливатиметься від 500 до 3500 доларів залежно від автомобіля. Платитимуть його імпортери й лише за авто, вироблені за межами України.
– Якщо випускають транспортний засіб, то хтось повинен платити гроші за його утилізацію. Нині в нашій країні заїдь у будь-який ліс – там покришки валяються, акумулятори, деталі від автомобілів. Щоб не засмічувати країну, у нас повинні бути заводи з переробки, – зазначив народний депутат, причетний до автомобільного бізнесу, Таріел ВАСАДЗЕ.
Справді, така програма працює у всіх розвинутих країнах – там люди сплачують кошти за утилізацію своїх авто.
– У нас вона навряд чи працюватиме, бо на кожну машину, яка б вона не була стара, знайдеться свій покупець, – вважає Андрій ПОРОШЕНКО, експерт автомобільного ринку. – Утилізаційний збір буде ще одним додатковим податком, який заплатить кінцевий споживач. Імпортер, який везтиме авто з Німеччини, Японії, під час перетину кордону сплачує чимало зборів, які він закладає в ціну товару. У всьому світі бідніші платять менше податків, а заможні – більше. У нас усе навпаки.
– Щойно держава починає регулювати будь-який ринок, завжди за все платить споживач, – каже експерт. – Якщо обмежують ввезення імпортних авто на український ринок, а Україна виробляє недостатньо якісних автомобілів, то на ринку поменшає пропозиції. Це автоматично призведе до збільшення ціни на цей товар. У Верховній Раді сидять всі псевдовиробники вітчизняних автомобілів. Замість того, щоб підвищувати якість своєї продукції, намагатися робити свою продукцію більш конкурентно спроможною, починають "дбати" про наповнення бюджету. Але відомо, чим це закінчиться: бюджет нічого не отримає, українці не матимуть доступної якісної продукції, а олігархи далі багатітимуть за наші кошти.
Гроші стягнуть нібито "на благо"Вітчизняні автовиробники фіксують збільшення об’ємів виробництва. Вони кажуть, що це заслуга спецмита, яке запровадили на імпортні автомобілі з малим об’ємом двигуна. Очевидно, цей податок так сподобався законотворцям, що вони почали розмножувати ідеї, які дедалі менше межують зі здоровим глуздом.
Так, прикриваючись благими намірами захистити авторське право на музику та відеоролики, хочуть з імпортерів чи продавців цифрової техніки стягувати спеціальний збір. Новий податок автоматично увійде у вартість техніки. Тому варто очікувати подорожчання ноутбуків, планшетів, мобільних телефонів, музичних центрів тощо.
Не менш дивною виглядає ідея Кабміну стягувати податки з туристів, які виїжджають відпочивати за кордон: у межах одного відсотка з мінімальної зарплати.
Також знову хочуть повернути збір із валютних операцій. Один відсоток від безготівкової купівлі валюти планують стягувати з імпортерів, щоб закрити діри Пенсійного фонду. Бізнес вже попередив, що ці витрати увійдуть до вартості товарів імпортного та вітчизняного виробництва. Тому неминуче підвищаться ціни на харчі, одяг, побутову техніку, будівельні матеріали тощо.
Ліна НАГІРНЯК
14-06-2013, 13:36
0
2 568