У більшості буковинських сіл центральні дороги у вибоїнах та глибоких ямах. Нарікання на це сільських мешканців влада ігнорує роками. Посилається на відсутність коштів. Дійшло до того, що дорожні служби не можуть навіть робити ямковий ремонт. Хіба що іноді авралом ремонтують сільські дороги там, куди мають приїхати високі чиновники з області чи столиці. Або в тих селах, звідки походять районні керівники.
"Залиємо смолу у щебінь та гравій, переколотимо"– Протяжність нашої центральної дороги – майже 18 кілометрів, – розповідає Іван Федорович, сільський голова Ставчан Кіцманського району. – Вона вся в ямах. Намагалися власними силами засипати їх гравієм і щебенем, але транспорт "вибиває" їх протягом одного-двох днів, адже дорога асфальтована. Деякі односельчани вважають, що в цьому винний сільський голова. Але я не маю права використовувати кошти громади на ремонт цих доріг – це прерогатива райавтодору. Днями буде районна сесія. Буду просити, щоби нам дозволили придбати одну-дві бочки смоли, яку залиємо у щебінь та гравій, переколотимо, і таким дідівським способом ремонтуватимемо дорогу. Бо іншого виходу немає, а у власників автотранспорту терпіння не безмежне.
– У нашому районі маємо 278 кілометрів таких доріг, – каже Юрій Косар, перший заступник голови Заставнівської РДА. – Ямковий ремонт дорожники здійснюють де-не-де. Загалом на таке облаштування доріг потрібно 25 мільйонів гривень, а виділяють копійки. У Заставні, Веренчанці та Горішніх Ширівцях вдалося добре відремонтувати дороги завдяки повеневим коштам – на це пішло понад чотири мільйони гривень. Одне слово, дороги у нас у занепаді. І така ситуація, наскільки мені відомо, у кожному районі.
На капремонт доріг грошей взагалі немаєУ дорожних службах краю кажуть: фінансування йде з державного бюджету, скільки грошей виділяють, стільки й освоюють. А виділяють щороку дедалі менше.
– Потреба коштів на поточний ремонт та експлуатаційне утримання автодоріг загального користування – а це 2471,8 кілометра, в області, становить майже 383,3 мільйона гривень, а виділено лише 25,1 мільйона, – ділиться Петро Харлашко, перший заступник начальника служби автомобільних доріг в області. – Наприклад, якщо торік за перші п’ять місяців на експлуатаційне утримання доріг на Кіцманщині було виділено півтора мільйона гривень, то на аналогічний період нинішнього – втричі менше. А на капремонт доріг грошей взагалі немає. Наразі з обласного дорожнього фонду на кожний район на експлуатаційне утримання шляхів виділено по 150 тисяч гривень. Є сільські громади, які йдуть назустріч райавтодорам в ремонті доріг, зокрема це стосується сіл Путильщини, Костинців, що у Сторожинецькому районі. А ось власників вантажного транспорту з Тисівців і Великого Кучурова місцева влада не зуміла організувати на ремонт доріг, хоча ті мають можливість привезти не одну машину дармового гравію.
За словами Петра Миколайовича, покращення ситуації у дорожньому господарстві відбудеться тоді, коли дороги поділять на державного та місцевого значення. Першу категорію фінансуватиме держава, а другу – органи місцевого самоврядування. Але щоби це відбулося, потрібен не лише нормативний документ, але й відповідний фінансовий кошик.
Василь Гринюк
27-06-2011, 10:21
0
3 201