П’ятнадцять підприємців у центрі міста отримало приписи від міської влади з рекомендаціями демонтувати інформаційні вивіски, встановлені на фасадах будинків, і розробити нові, які би поєднувалися з архітектурними елементами будівель.
Під жорсткіші вимоги насамперед потрапили власники або орендарі комерційних приміщень у центрі Чернівців. Наразі робоча група оглянула вивіски на Центральній площі, частково на вулицях Івана Франка та Головній.
– Складно це питання вирішується. Деякі підприємці дуже негативно реагують. Особливо важко переконувати банківські відділення, – каже Манолій Манчуленко, начальник відділу з питань дизайну міського середовища, який очолив робочу групу. – Виникла суперечність: підприємці хочуть привернути увагу до вивісок, щоби вони були якнайяскравіші, а наше завдання, щоби вони не псували архітектуру фасаду.
Банк на вулиці Івана Франка узгодив свого часу вивіску з департаментом містобудування, але, за словами Манолія Манчуленка, дещо не дотримався цього варіанту. А найбільше робочій групі на сподобався червоний колір: він агресивний і не бажаний у старому місті.
Нижче Нацбанку на Центральній площі всім підприємцям видали приписи про демонтаж, посилаючись на розпорядження міського голови, невідповідність вимогам Закону України “Про рекламу” і перешкоджанню гармонійному сприйняттю пам’яток архітектури.
Яна Панфілова, орендар приміщення магазину “Жетем”, отримала припис за французьку назву, хоч і написану кирилицею.
– Нам сказали, щоби назва була обов’язково українською, оскільки бабуся, яка приїде з села, не зрозуміє слова “жетем”. Вивіску з архітектурою узгоджувала фірма, яка її виготовляла, а тепер вимоги змінили. Що робити не знаємо. Вивіска коштувала 2,5 тисячі доларів.
Відділенню одного з банків рекомендували забрати зелену планку-тло, і на фасаді залишити тільки букви. А ще бажано, щоби назва виглядала “під старовину”. Як пояснили “МБ” у банку, в них є єдиний стандарт вивіски, якого дотримуються відділення у всій Україні, тож одне відділення в Чернівцях не може відрізнятися. Проте листа до київського керівництва написали, тепер чекають відповіді.
Лілія Копчак, орендар приміщення магазину “Мистецтво” погоджується, що їхню вивіску, встановлену ще 1994 року, потрібно оновити, бо з часом вона втратила вигляд, але виготовити нову і технологічно (за вивіскою є комунікації), і матеріально дуже важко.
– Як нам пояснили, вивіска повинна бути такою, щоби було видно фасад. Але зробити нову вивіску непросто, це великі гроші. Тим паче, що теперішню ми самовільно не вішали, вона узгоджена з архітектурою.
Доки підприємці розгублені, в міській раді налаштовані пояснювати та переконувати.
Згідно з розпорядженням, на створення нових проектів, узгодження їх у департаменті містобудівного комплексу і виготовлення нових вивісок виділили три місяці.
Марина Карасьова
15-05-2008, 11:03
0
3 256