Через новий Податковий кодекс бюджет міста втратив 40 мільйонів гривень. Таку суму Чернівцям на рік забезпечували нині скасовані ринковий збір і податок із власників транспортних засобів. Втрати від ринкового збору фінансовому управлінню міськради вдалося компенсувати доходами від податку на землю. А щодо 15 мільйонів гривень для дорожнього фонду (їх забезпечував податок із власників транспортних засобів), то знайшли лише три мільйони гривень. Де взяти ще 12 мільйонів на ремонт міських доріг – наразі невідомо.
– Нині триває робота із формування бюджету на 2011 рік. Ми опрацьовуємо зміни, пов’язані з ухваленням нового Податкового кодексу, – розповідає Євген ПРОКОПЕЦЬ, начальник фінансового управління міськради. – Спочатку оптимізму було менше. Але зараз ми бачимо, що ситуація не така критична. Нам майже вдалося поповнити доходи, які ми отримували до ухвалення Податкового кодексу. Гадаю, місто розпочне наступний рік нормально. Розкошувати не будемо, але зможемо забезпечити зарплатню вчителям та медикам та інші захищені статті.
На дороги не вистачає 12 мільйонівЗгідно з новим Податковим кодексом, скасовано більшість місцевих податків і зборів, які досі допомагали поповнювати міську скарбницю. Найбільша втрата – ринковий збір. Він забезпечував Чернівцям приблизно 25 мільйонів гривень на рік. Ще на 15 мільйонів бюджет збіднів через власників авто. Вони і надалі платитимуть за користування дорогами, але вже не до місцевого бюджету.
Втрати від ринкового збору вдалося компенсувати податком на землю. "Ми вчасно оцінили землю, – пояснює Євген Прокопець. – І якщо раніше податок на землю розподіляли: 75 відсотків коштів – до міського бюджету, 25 відсотків – до обласного, то тепер усі 100 відсотків надходитимуть до міста. Завдяки цьому плануємо отримати приблизно 23 мільйони гривень і компенсувати втрати від скасування ринкового збору".
А ось ситуація з дорожнім фондом, а відповідно і коштами на ремонт доріг, гірша.
– У деяких країнах уже давно податок із власників транспортних засобів сплачують через бензин. Тобто запроваджують так званий акциз, надбавку до бензину, – каже Є. Прокопець. – Це справедливіше, оскільки є люди, які мають автомобілі, але, наприклад, за станом здоров’я ними не користуються. І якщо раніше податок власники авто платили незалежно від того, їздять вони чи не їздять, то тепер його буде закладено у вартість бензину. І якщо людина не користується авто і не купує бензин, то не сплачує податок.
Наразі до дорожнього фонду з 15 мільйонів вдалося компенсувати лише три. Стільки запланували від одноразових внесків, які сплачуватимуть власники при купівлі автомобіля. Щодо надбавки до бензину, то ці кошти надходитимуть до держбюджету. А оскільки дороги ремонтувати потрібно, згодом зібрану суму із центру розподілятимуть по регіонах. "Тобто якась частина повернеться до міста, – зауважує Євген Прокопець. – Але механізму розщеплення акцизу ще немає. Й у нас залишається одна невирішена проблема – це кошти на ремонт доріг. Наразі 12 мільйонів гривень ми знайти не можемо".
За парковки встановлять фіксований збірЗамість скасованих місцевих податків і зборів вводять нові. Щоправда, доходи міста від них будуть значно скромнішими, ніж від ринкового збору. Наприклад, усі, хто проживатимуть у міських готелях із нового року, сплачуватимуть туристичний збір. "Ми плануємо отримати 100-150 тисяч гривень на рік, – прогнозує Є. Прокопець. – Наразі туристичний збір незначний. Але із часом, сподіваємося, зростатиме".
Крім того, цілком змінюється схема збору за паркування автотранспорту. Тепер цей збір не залежатиме від кількості припаркованих авто. Зробили простіше: виділяють землю під паркування і встановлюють фіксовану ставку. А скільки там буде транспорту – це проблеми того, хто займається паркуванням. Наразі оновлений збір за паркування важко обрахувати, але попередню цифру до про- екту бюджету міста заклали – 700 тисяч гривень на рік.
У фінуправлінні міської ради кажуть, що бюджет міста на наступний рік уже практично сформовано. Ухвалити його міські депутати повинні впродовж двох тижнів після того, як ухвалять і опублікують Держбюджет-2011.
Податок на нерухомістьЩо місто на ньому зароблятиме – наразі невідомо
Податок на нерухомість запроваджують із 2012 року. Як відомо, сплачуватимуть його власники квартир площею понад 120 квадратних метрів та власники будинків площею понад 250 квадратних метрів.
Податок зараховуватимуть до бюджету розвитку, де акумулюються кошти на покращання благоустрою міста. Нині бюджет розвитку становить 34 мільйони гривень. Це невелика сума для міста. Адже були роки, коли Чернівці заробляли за рік на землі й комунальних приміщеннях втричі більше. Нині привабливе для приватизації комунальне майно вичерпалося. Замінити це джерело доходів планують податком на нерухомість.
Щоправда, скільки зароблятиме місто на податку, наразі невідомо. "Сьогодні навіть приблизно не можу назвати суму. Наразі навіть БТІ не готове надати всі вихідні дані, щоби можна було його обрахувати, – каже Євген Прокопець. – Тому, мабуть, і дали рік, за який ми повинні повністю підготувати базу".
Крім того, запровадження податку на нерухомість, як і будь-яке нововведення, викликає чимало запитань. Наприклад, у Податковому кодексі йдеться про опо-даткування житла, але немає жодного слова про адміністративні будівлі. І якщо щось одне обкладають податком, а інше – ні, то обов’язково знайдуться люди, які використають це. А квартир у Чернівцях площею понад 120 квадратних метрів не так багато. Зокрема житловий фонд, збудований за радянських часів, похвалитися такими метражами не може.
23-12-2010, 10:51
0
1 970