Торгову націнку на дитячі товари та більшість продуктів харчування обмежать. Уряд вирішив боротися зі зростанням цін, запровадженням граничних 15-20-відсоткових надбавок на такі товари. Проект відповідної постанови оприлюднило Мінекономіки.
Зараз місцева влада визначає граничну торгову надбавку до гуртової ціни соціально важливих харчів у розмірі не більше 15 відсотків. Проектом постанови значно збільшено перелік продуктів із регульованою націнкою. Також на певні продукти зменшено розмір націнки. Так, пропонують ввести для продавців пшеничного і житнього борошна, хліба, макаронних виробів, цукру і соняшникової олії граничну постачальницько-збутову надбавку розміром до п’яти відсотків від гуртово-відпускної ціни виробника або імпортера, для роздрібних продавців – до 10 відсотків. По 10 відсотків до ціни зможуть додавати гуртові та роздрібні продавці круп, яловичини, свинини, м’яса птиці, варених ковбас, сиру, молока, сметани, вершкового масла та курячих яєць. Вперше до цього списку внесено сало, сосиски, сардельки, свіжу рибу, оселедець, картоплю, капусту, моркву, буряк, цибулю, часник, дитяче харчування і товари для дітей.
Дитячими товарами Мінекономіки вважає одяг до 46 розміру, а взуття – до 42, шкільне письмове приладдя (рюкзаки, зошити, ручки, олівці, щоденники). Пропонують також ввести п’ятивідсоткову рентабельність упаковки продуктів харчування і 10-відсоткову рентабельність виробництва дитячого харчування. Наприклад, нині, за інформацією облінспекції з контролю за цінами, вартість фасовах товарів (круп, цукру, борошна, гречки) завдяки ціні упаковки вища на 10-15 відсотків за вагові. А подекуди вони можуть бути дорожчими на третину.
Але ці заходи не зупинять інфляцію, оскільки їх можна обходити за допомогою довгого ланцюжка посередників, впевнені експерти. "Ми і так щодо дуже великої групи соціальних товарів – однієї тисячі найменувань – встановили мінімальну націнку нижче 10 відсотків. Якщо уряд розширить список соціальних товарів, це знизить нашу прибутковість, але не позначиться на інфляції, тому що зростання цін формують постачальники", – вважає керівник мережі торгових закладів Ігор СОТНИКОВ.
Вітчизняні виробники товарів для дітей заявили, що обмеження рентабельності та граничних націнок на дитяче харчування та одяг може витіснити їх із ринку. З 10-відсотковою рентабельністю чимало виробників просто збанкрутують.
Надія ВАСИЛИШИН
21-10-2010, 10:21
0
3 651