Чернівчанка Ірина Костюк лише вдома виявила, що придбане в супермаркеті масло виявилося на чотири гривні дорожчим, ніж було вказано на ціннику. "Біля пачок була ціна 10,8 гривні, – поскаржилася жінка. – Я ще уважно перевірила, що це саме той виробник вершкового масла, якого вказано на пачці, та сама марка "Вологодське". Купила три пачки. А вже вдома, переглядаючи чек, побачила ціну масла понад 14 гривень за пачку! Їхати знову до супермаркету і сваритися не було бажання. Але хочу попередити інших про таку маркетингову хитрість наших магазинів".
Як виявилося, подібні "витівки" з цінами у чернівецьких супермаркетах – не рідкість. І зрозуміло, що помилки з цінниками завжди не на користь споживача. Такі порушення часто виявляють під час перевірок фахівці обласного управління у справах захисту прав споживачів. За це на магазини накладають штрафи, тому що цінники не повинні вводити в оману покупців. Стежити за їхньою правильністю – обов’язок співробітників супермаркету.
– Цінники не збігаються з вартістю товару з різних причин. Буває, що вони просто зміщуються. Але у будь-якому разі це порушення, – розповіла Надія КУТИНІНА, начальник відділу обласного управління у справах захисту прав споживачів. – Тому якщо в супермаркеті є спеціальні монітори для перевірки ціни за штрих-кодом, скористайтеся ними. Якщо немає – без черги попросіть касира перевірити ціну. Також коли розраховуєтеся на касі, варто дивитися на монітор касира – там вказується назва товару і ціна. Перед підрахунком вартості товару на моніторі повинен висвічуватися нуль.
Що робити, якщо завищену ціну ви виявили вже після оплати покупки? Згідно із законом, саме цінник – основний документ, який визначає ціну товару, і ви маєте право вимагати продати вам товар за тією ціною, яка на вітрині. У крайньому разі – кличте адміністратора і вимагайте повернути гроші за покупку.
Серед інших скарг на супермаркети, за словами Н. Кутиніної, – пробивання касиром у чеку товарів, які споживач не брав. "Нещодавно жінка поскаржилася на те, що їй у чеку пробили товари наступного покупця. Уже вдома вона виявила, що у ньому вказано горілку та інші продукти, які вона не купувала. Жінка звернулася до нас, і супермаркет повернув їй гроші. Тому чек потрібно зберігати в будь-якому разі. Тоді чи самотужки, чи з нашою допомогою покупець зможе відстояти свої права".
Надія МАКУШИНСЬКА
30-09-2010, 11:07
0
3 001